abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Avr-gcc optimalizace

    7.6.2010 21:47 rabJn
    Avr-gcc optimalizace
    Přečteno: 548×
    Jaké jsou vhodné optimalizace pro kompilování kódu pro mcu? Vyšťoural jsem toto:

    avr-gcc -c -mmcu=atmega8 -I. -gdwarf-2 -DF_CPU=14745600UL -O1 -funsigned-char -funsigned-bitfields -fpack-struct -fshort-enums -Wall -Wextra -Wundef -Wsign-compare -std=gnu99 -MMD -MP -MF

    A proč je program s -O1 menší než s -Os -O3 a -O2?

    Odpovědi

    vlk avatar 7.6.2010 22:07 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Avr-gcc optimalizace

    neviem, ja som mal vzdy binar vacsi s 01 nez O2 alebo Os

    osobne pouzivam takmer vzdy O2 a ked mi ide o kazdy bajt, tak Os

    You don't exist, Go away !
    8.6.2010 11:37 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Avr-gcc optimalizace
    -Os by malo byť najmenšie (takže ak nie je, je to zvláštne, možno tam máš nejaké inline funkcie, ale netuším, či sa vkladajú aj pri -Os)

    Ostatné môžu byť väčšie napr. práve kvôli tým inline funkciám (pretože sa vkladajú na viac miest), prípadne sa nejaké veľmi malé funkcie môžu automaticky zmeniť na inline (a taktiež sa optimalizujú cykly...; v dokumentácii sa dá nájsť, aké optimalizácie sa pri -O2 používajú a z ich popisu sa dá odhadnúť, či výsledný program môžu zväčšiť).
    9.6.2010 15:30 rabJn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Avr-gcc optimalizace
    No mám tam hromadu volání fcí jako několik sendmsg(1), které posílají na na sériovou linku nějaký text.
    stativ avatar 8.6.2010 12:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Avr-gcc optimalizace
    Proč tam máš debuggovací (-gdwarf-2) informace? To není zrovna dobrá optimalizace…
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    9.6.2010 15:31 rabJn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Avr-gcc optimalizace
    To nevím, i bez toho to má stejnou velikost, koukal jsem, že to má avr-gcc jako default.
    10.6.2010 12:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Avr-gcc optimalizace
    AFAIK se ty informace uloží jenom do přeložené binárky (elf), ale už ne do obrazu programu pro MCU, takže tohle je asi jedno.
    Quando omni flunkus moritati
    10.6.2010 12:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Avr-gcc optimalizace
    Důležitá otázka je, proč chceš optimalizovat. Obecně platí, že čím agresivnější optimalizace na rychlost, tím větší bude výsledná binárka (loop unroll, inline funkce atd...) A naopak optimalizace na velikost můžou program o něco zpomalit.

    Proč je program s -O1 menší, než ostatní, těžko říct. Obecně mám tu zkušenost, že optimalizace v avr-gcc nefungují úplně nejlíp (i na -O2 generuje nesmysly, které by se nechaly zkrátit a zrychlit), takže to prostě může být chyba/vlastnost.
    Quando omni flunkus moritati

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.