Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
x.core.usart0.init(9600); x.core.gpio14.set(HIGH); ...lenze neviem ci je to mozne pri pouziti C-cka (nie je ani tak problem dostat do struktury funkciu, skor je problem ze funkcia netusi kde sa nachadza) neviete niekdo o sposobe ako by sa to dalo dosiahnut? vdaka
Ale když jsem ty příklady zkompiloval pro avr s optimalizací Os a vypsal vysledek kompilace v asm, tak jsem dostal:
Pro volaní: core.uart0.init(9600); core.uart1.init(115200); core.i2c.init(400000); Výsledek: ldi r22,lo8(9600) ldi r23,hi8(9600) ldi r24,hlo8(9600) ldi r25,hhi8(9600) rcall uart0_init ldi r22,lo8(115200) ldi r23,hi8(115200) ldi r24,hlo8(115200) ldi r25,hhi8(115200) rcall uart1_init ldi r22,lo8(400000) ldi r23,hi8(400000) ldi r24,hlo8(400000) ldi r25,hhi8(400000) rcall i2c_initČekal jsem, že se bude pracně prohrabávat tou datovou strukturou. Určitě by se pak hodilo vytvořit soubor například config.h, kde budou makra ENABLE_I2C atd. a knihovny řádně prošpekovat těmito makry, aby se nechtěné funkce nelinkovaly k výsledné aplikaci. Možná pro komunikační rozhraní vytvořit jednotné funkce open(), close(), read(), write(), ioctl() atd. Takový framework by se spíše hodil např. pro ARM7 procesory u AVR bych měl obavy, aby to nebylo až moc "rozežraný", to víte paměti je málo.
Tiskni Sdílej: