Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
hotkey = XKeysymToKeycode(d, XStringToKeysym("Super_L"));
XGrabKey(d, hotkey, 0, root, True, GrabModeAsync, GrabModeAsync);
while (1)
{
XNextEvent(d, &e);
if (e.type == KeyPress)
{
cout << "KeyPress:\n keycode: " << e.xkey.keycode << " state: " << hex << e.xkey.state << endl;
XSendEvent(d, root, False, KeyPressMask, &e);
}
if (e.type == KeyRelease)
{
cout << "KeyRelease:\n keycode: " << e.xkey.keycode << " state: " << hex << e.xkey.state << endl;
XSendEvent(d, root, False, KeyReleaseMask, &e);
}
}
Blbý je, že tohle nefunguje jak má. Teda XEvent se přepošle, ale například
u klávesových zkratek pro compiz, konkrétně u Expa, mi to dělalo divný věci; expo se spustilo, ale focus klávesnice zůstal na aktivní ploše, takže se expo nedalo ovládat klávesnicí, a stisky kláves se posílaly aplikaci s focusem na aktivní ploše místo compizu.Tiskni Sdílej: