abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 882 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: jazyk c - pointery

    4.8.2010 14:54 hardwired
    jazyk c - pointery
    Přečteno: 1020×
    Při studiu jazyka C jsem narazil v úloze na konstrukci "int set(char* in, char** out)". Není mi jasné, co znamená * nebo ** za definicí typu parametru. Kdyby ta hvězdička byla před označením "in" nebo "out", chápal bych to jako označení pointeru. Ale když je hvězdička za typem char, co to znamená? Vysvětlí mi to někdo?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    4.8.2010 15:06 Vojtěch Horký | skóre: 39 | blog: Vojtův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk c - pointery
    Ale když je hvězdička za typem char, co to znamená?
    C ignoruje mezery, tudíž následující 3 řádky jsou ekvivalentní:
    char *a
    char* a
    char * a
    Z hlediska chování je IMHO nejlogičtější char *a (kvůli problémům typu int *a, b), ale ve zdrojácích najdete všechny 3 způsoby.

    Jinak, co znamená int set(char* in, char** out) záleží na kontextu, protože buď může být vstupem řetězec znaků nebo odkaz na jediný znak (což je sice z pohledu C totéž, ale logicky je to něco jiného).
    I am always ready to learn although I do not always like to be taught. (W. Churchill)
    4.8.2010 15:14 hardwired
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk c - pointery
    super, informace, že c ignoruje mezery mi pomohlo. ale pořád mi ještě není jasné, co znamenají ty dvě hvězdičky za char (char**). btw v tomhle případě je vstupem řetezec, výstupem taky, jen je na něm provedena určitá transfomace.
    4.8.2010 15:35 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk c - pointery
    char ** je "pointer na pointer na char".

    napr. funkcia môže potrebovať vrátiť alokovaný buffer (alebo ľubovoľný iný pointer) a nemôže na to použiť návratovú hodnotu:
    
    int getstringcopy(char *src, char **dst)
    {
      *dst=malloc(1+strlen(src));
      if (*dst)
      {
        strcpy(*dst,src);
        return 1;
      }
      else
        return 0;
    }
    
    char *src="foo";
    char *out=NULL;
    
     if (getstringcopy(src,&out))
     {
        printf("podarilo sa");
       ....
        free(out);
     }
    
    
    Skratka v tom výstupnom parametri nie je jednoduchý typ, ale pointer.
    4.8.2010 15:35 Vojtěch Horký | skóre: 39 | blog: Vojtův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk c - pointery
    Ty 2 hvězdičky jsou ukazatel na ukazatel. Čili, funkci předáte adresu proměnné typu ukazatel a v ní pak najdete výsledek (předání ukazatele odkazem). Ještě jinak, funkce namíří ukazatel někam jinam (pokud by i výstupní parametr byl pouze jednoduchý ukazatel, pak by to znamenalo, že výstupní buffer musíte připravit vy).

    Použití by mohlo být nějak takhle:
    char * vstup = "abcde";
    char * vystup;
    int odp;
    ...
    odp = set(vstup, &vystup);
    printf("%s -> %s\n", vstup, vystup);
    
    // pokud by byl pouze set(char *, char *), tak
    // by to typicky vypadalo nějak takhle
    char vystup[50]; // resp. vhodná konstanta pro max. velikost
    odp = set(vstup, vystup);
    printf("%s -> %s\n", vstup, vystup);
    
    A rozhodně doporučuji si přečíst v nějaké učebnici, jak ty ukazatele doopravdy fungují, protože příklady mohou být dost zavádějící.
    I am always ready to learn although I do not always like to be taught. (W. Churchill)
    4.8.2010 15:38 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk c - pointery
    C neignoruje mezery. Například

    i++ + j

    a

    i + ++j

    znamená něco dost jiného a rozdíl působí právě ty mezery.

    Parsování C lze popsat tak, že se prostě berou znaky, dokud z nich lze vytvořit platný token jazyka (identifkátor, operátor, číslo, etc.). Až to přestane jít, ať už proto, že se narazí na mezeru nebo na něco jiného, co se nehodí, tak se ten token ukončí a začnou se zase znovu brát znaky, dokud něco dávají. Tudíž

    i+++j

    je ekvivalentní s první ukázkou, nikoli s druhou.

    Dvě hvězdičky znamenají prostě pointer na pointer. Tři pointer na pointer na pointer, etc.

    Je-li výstupem prostě řetězec, tak to ta funkce třeba alokuje. Tudíž má ,výstupní` parametr typu char*, ale jelikož ho modifikuje, předává se pointer na tohle, což je char**.
    4.8.2010 15:43 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk c - pointery
    nealokuje nahodou fcia int set(char* in, char** out) novy string vo svojom tele, ktory potom ziskas cez out ? nieco ako:
    
    char* msg = "hello, world";
    char* out; 
    ..
    set (msg, &out); 
    ..
    
    kde set vola niekde v tele
    
    int set(char* in, char** out) 
    {
    ..
      char* buf= malloc( ..
    ..
       *out = buf;
    ..
    }
    
    pisem z hlavy, chyby tam byt mozu .. ale principialne si take cosi nerobi
    5.8.2010 07:56 hardwired
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jazyk c - pointery
    Díky všem, všechny rady mě postrčily správným směrem. Už je mi to jasné

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.