Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.
Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.
Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU
… více »GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.
Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.
Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
class Hrac { private: QString * jmeno; QColor * barva; int * znak; int * body; public: Hrac(); Hrac(const Hrac &other); ~Hrac(); void nastavVlastnosti(QString jmeno, QColor barva, int znak, int body); int * zjistiZnak(); int * zjistiBody(); QColor * zjistiBarvu(); QString * zjistiJmeno(); TypHrace * zjistiTyp(); bool checkForVictory(); friend QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac); void serialize(QDataStream& ost); static Hrac unserialize(QDataStream& istr); };
Řešení dotazu:
serialize
a unserialize
, definice třídy se zdá v pořádku
QDataStream& operator <<(QDataStream &out, Hrac &hrac)
nemusí být friend, protože použije (měl by použít ) veřejnou metodu serialize
unserialize
by mělo vracet Hrac*, jinak se tam bude volat (zbytečně) copy konstruktor. Lepší by ale bylo vytvořit deserializační konstruktor explicit Hrac(QDataStream &str)
Btw. proč jsou tam ty dva int
y (znak
a body
) dynamicky alokované?
QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac) { return(out << hrac.jmeno->length()<< " " << hrac.jmeno->toAscii() << " " << hrac.barva << " " << hrac.znak << " " << hrac.body); } void Hrac::serialize(QDataStream &ost) { ost << this; } Hrac Hrac::unserialize(QDataStream &istr) { Hrac tmp; int delkajmena; QString jmeno; QColor barva; int znak; int body; istr >> delkajmena; //istr.readBytes() //? tmp.nastavVlastnosti(jmeno,barva,znak,body); return tmp; }Tu deserializaci udělám pomocí toho kontruktoru, takové řešení mě nenapadlo, díky. Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne? Kdyby vás zajímal ještě nějaký kus kódu, tak to celé mám na SVN pod http://code.google.com/p/pisqorky/source/browse/trunk#trunk/src .
Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne?I kdyby to byla pravda, tak proč se v takovym případě namáhat?
void Hrac::serialize(QDataStream &str) { str << *this->jmeno << *this->barva << *this->znak << *this->body; } void Hrac::unserialize(QDataStream &str) { str >> *this->jmeno >> *this->barva >> *this->znak >> *this->body; }resp. s konstruktorem:
Hrac::Hrac(QDataStream &str) : jmeno(new QString()) , barva (new QColor()) , znak (new int(0)) , body (new int(0)) { this->unserialize(str); }a pokud budou potřeba, tak přidat operátory
QDataStream& operator <<(QDataStream &str, Hrac &hrac) { hrac.serialize(str); return str; } QDataStream& operator >>(QDataStream &str, Hrac &hrac) { hrac.unserialize(str); return str; }
Tiskni Sdílej: