abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
3.12. 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
3.12. 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 1
2.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 21:00 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 18.1 s kódovým jménem Serena. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18.1 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 16:42 | Nová verze

Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta 2. Jedná se o druhou beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička). První beta verze byla vydána v dubnu letošního roku (zprávička). Jedna z posledních přednášek věnovaných Devuanu proběhla v listopadu na konferenci FSCONS 2016 (YouTube, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 771 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Serializace v Qt

8.9.2010 17:04 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Serializace v Qt
Přečteno: 351×
Má někdo nějaké zkušenosti se serializací tříd, které obsahují Qt objekty? Pokoušel jsem se celou třídu serializovat pomocí QDataStream, ale již se mi ji nepovedlo obnovit zpět, nejsem si jistý jak jednotlivé prvky obnovit. Potřebuji to, abych mohl objekt přenést přes síť a sestavit ho zpět.

Definice třídy:
class Hrac
{
  private:
    QString * jmeno;
    QColor * barva;
    int * znak;
    int * body;
  public:
    Hrac();
    Hrac(const Hrac &other);
    ~Hrac();
    void nastavVlastnosti(QString jmeno, QColor barva, int znak, int body);
    int * zjistiZnak();
    int * zjistiBody();
    QColor * zjistiBarvu();
    QString * zjistiJmeno();
    TypHrace * zjistiTyp();
    bool checkForVictory();
    friend QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac);
    void serialize(QDataStream& ost);
    static Hrac unserialize(QDataStream& istr);
};

Řešení dotazu:


Odpovědi

9.9.2010 10:41 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Chtělo by to i definice metod serialize a unserialize, definice třídy se zdá v pořádku

QDataStream& operator <<(QDataStream &out, Hrac &hrac) nemusí být friend, protože použije (měl by použít ) veřejnou metodu serialize

unserialize by mělo vracet Hrac*, jinak se tam bude volat (zbytečně) copy konstruktor. Lepší by ale bylo vytvořit deserializační konstruktor explicit Hrac(QDataStream &str)

Btw. proč jsou tam ty dva inty (znak a body) dynamicky alokované?
9.9.2010 18:07 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
To je právě v tom, já nevím jak ty metody serialize a unserialize napsat, nejjednodušší by asi bylo ukládat pouze některé části těch Qt objektů - textový řetězec z QStringu a kód barvy z QColor. Věděl bych, jak to udělat pro QTextStream, ale jak to udelat v QDataStream mi není přiliš jasné.
QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac)
{
    return(out << hrac.jmeno->length()<< " " << hrac.jmeno->toAscii() << " " << hrac.barva << " " << hrac.znak << " " << hrac.body);
}

void Hrac::serialize(QDataStream &ost)
{
    ost << this;
}

Hrac Hrac::unserialize(QDataStream &istr)
{
    Hrac tmp;
    int delkajmena;
    QString jmeno;
    QColor barva;
    int znak;
    int body;
    istr >> delkajmena;
    //istr.readBytes() //?
    tmp.nastavVlastnosti(jmeno,barva,znak,body);
    return tmp;
}
Tu deserializaci udělám pomocí toho kontruktoru, takové řešení mě nenapadlo, díky. Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne? Kdyby vás zajímal ještě nějaký kus kódu, tak to celé mám na SVN pod http://code.google.com/p/pisqorky/source/browse/trunk#trunk/src .
David Watzke avatar 9.9.2010 23:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne?
I kdyby to byla pravda, tak proč se v takovym případě namáhat?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Řešení 2× (Vojta Drbohlav, Roman Došek (tazatel))
10.9.2010 11:11 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Stačí jednoduše:
void Hrac::serialize(QDataStream &str)
{
    str << *this->jmeno << *this->barva << *this->znak << *this->body;
}


void Hrac::unserialize(QDataStream &str)
{
    str >> *this->jmeno >> *this->barva >> *this->znak >> *this->body;
}
resp. s konstruktorem:
Hrac::Hrac(QDataStream &str)
    : jmeno(new QString())
    , barva (new QColor())
    , znak (new int(0))
    , body (new int(0))
{
    this->unserialize(str);
}
a pokud budou potřeba, tak přidat operátory
QDataStream& operator <<(QDataStream &str, Hrac &hrac)
{
    hrac.serialize(str);
    return str;
}

QDataStream& operator >>(QDataStream &str, Hrac &hrac)
{
    hrac.unserialize(str);
    return str;
}
11.9.2010 17:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Díky moc :)
9.9.2010 11:40 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
Proč tam máš všude ty ukazatele?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.