abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:33 | Nová verze

    Editor kódů Zed (Wikipedie) po macOS a Linuxu s verzí 0.208.4běží také ve Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:44 | IT novinky

    Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 13:55 | Nová verze

    Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:11 | IT novinky

    Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 07:11 | Zajímavý projekt

    Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    14.10. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.10. 16:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.10. 14:55 | Bezpečnostní upozornění

    Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.10. 14:44 | IT novinky

    Americká společnost OpenAI, která provozuje chatbota ChatGPT, kvůli výrobě vlastních procesorů pro umělou inteligenci (AI) spojí síly s firmou Broadcom. Firmy o tom informovaly (en) ve svém včerejším sdělení. OpenAI se snaží zajistit si výpočetní výkon potřebný k uspokojení rostoucí poptávky po svých službách. Akcie Broadcomu po zprávě výrazně zpevnily.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (19%)
     (21%)
     (24%)
     (18%)
     (20%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 227 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: Serializace v Qt

    8.9.2010 17:04 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Serializace v Qt
    Přečteno: 410×
    Má někdo nějaké zkušenosti se serializací tříd, které obsahují Qt objekty? Pokoušel jsem se celou třídu serializovat pomocí QDataStream, ale již se mi ji nepovedlo obnovit zpět, nejsem si jistý jak jednotlivé prvky obnovit. Potřebuji to, abych mohl objekt přenést přes síť a sestavit ho zpět.

    Definice třídy:
    class Hrac
    {
      private:
        QString * jmeno;
        QColor * barva;
        int * znak;
        int * body;
      public:
        Hrac();
        Hrac(const Hrac &other);
        ~Hrac();
        void nastavVlastnosti(QString jmeno, QColor barva, int znak, int body);
        int * zjistiZnak();
        int * zjistiBody();
        QColor * zjistiBarvu();
        QString * zjistiJmeno();
        TypHrace * zjistiTyp();
        bool checkForVictory();
        friend QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac);
        void serialize(QDataStream& ost);
        static Hrac unserialize(QDataStream& istr);
    };
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.9.2010 10:41 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Chtělo by to i definice metod serialize a unserialize, definice třídy se zdá v pořádku

    QDataStream& operator <<(QDataStream &out, Hrac &hrac) nemusí být friend, protože použije (měl by použít ) veřejnou metodu serialize

    unserialize by mělo vracet Hrac*, jinak se tam bude volat (zbytečně) copy konstruktor. Lepší by ale bylo vytvořit deserializační konstruktor explicit Hrac(QDataStream &str)

    Btw. proč jsou tam ty dva inty (znak a body) dynamicky alokované?
    9.9.2010 18:07 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    To je právě v tom, já nevím jak ty metody serialize a unserialize napsat, nejjednodušší by asi bylo ukládat pouze některé části těch Qt objektů - textový řetězec z QStringu a kód barvy z QColor. Věděl bych, jak to udělat pro QTextStream, ale jak to udelat v QDataStream mi není přiliš jasné.
    QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac)
    {
        return(out << hrac.jmeno->length()<< " " << hrac.jmeno->toAscii() << " " << hrac.barva << " " << hrac.znak << " " << hrac.body);
    }
    
    void Hrac::serialize(QDataStream &ost)
    {
        ost << this;
    }
    
    Hrac Hrac::unserialize(QDataStream &istr)
    {
        Hrac tmp;
        int delkajmena;
        QString jmeno;
        QColor barva;
        int znak;
        int body;
        istr >> delkajmena;
        //istr.readBytes() //?
        tmp.nastavVlastnosti(jmeno,barva,znak,body);
        return tmp;
    }
    
    Tu deserializaci udělám pomocí toho kontruktoru, takové řešení mě nenapadlo, díky. Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne? Kdyby vás zajímal ještě nějaký kus kódu, tak to celé mám na SVN pod http://code.google.com/p/pisqorky/source/browse/trunk#trunk/src .
    David Watzke avatar 9.9.2010 23:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne?
    I kdyby to byla pravda, tak proč se v takovym případě namáhat?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Řešení 2× (Vojta Drbohlav, Roman Došek (tazatel))
    10.9.2010 11:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Stačí jednoduše:
    void Hrac::serialize(QDataStream &str)
    {
        str << *this->jmeno << *this->barva << *this->znak << *this->body;
    }
    
    
    void Hrac::unserialize(QDataStream &str)
    {
        str >> *this->jmeno >> *this->barva >> *this->znak >> *this->body;
    }
    
    resp. s konstruktorem:
    Hrac::Hrac(QDataStream &str)
        : jmeno(new QString())
        , barva (new QColor())
        , znak (new int(0))
        , body (new int(0))
    {
        this->unserialize(str);
    }
    
    a pokud budou potřeba, tak přidat operátory
    QDataStream& operator <<(QDataStream &str, Hrac &hrac)
    {
        hrac.serialize(str);
        return str;
    }
    
    QDataStream& operator >>(QDataStream &str, Hrac &hrac)
    {
        hrac.unserialize(str);
        return str;
    }
    
    11.9.2010 17:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Díky moc :)
    9.9.2010 11:40 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Proč tam máš všude ty ukazatele?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.