abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (8%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 345 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Serializace v Qt

    8.9.2010 17:04 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Serializace v Qt
    Přečteno: 357×
    Má někdo nějaké zkušenosti se serializací tříd, které obsahují Qt objekty? Pokoušel jsem se celou třídu serializovat pomocí QDataStream, ale již se mi ji nepovedlo obnovit zpět, nejsem si jistý jak jednotlivé prvky obnovit. Potřebuji to, abych mohl objekt přenést přes síť a sestavit ho zpět.

    Definice třídy:
    class Hrac
    {
      private:
        QString * jmeno;
        QColor * barva;
        int * znak;
        int * body;
      public:
        Hrac();
        Hrac(const Hrac &other);
        ~Hrac();
        void nastavVlastnosti(QString jmeno, QColor barva, int znak, int body);
        int * zjistiZnak();
        int * zjistiBody();
        QColor * zjistiBarvu();
        QString * zjistiJmeno();
        TypHrace * zjistiTyp();
        bool checkForVictory();
        friend QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac);
        void serialize(QDataStream& ost);
        static Hrac unserialize(QDataStream& istr);
    };
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.9.2010 10:41 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Chtělo by to i definice metod serialize a unserialize, definice třídy se zdá v pořádku

    QDataStream& operator <<(QDataStream &out, Hrac &hrac) nemusí být friend, protože použije (měl by použít ) veřejnou metodu serialize

    unserialize by mělo vracet Hrac*, jinak se tam bude volat (zbytečně) copy konstruktor. Lepší by ale bylo vytvořit deserializační konstruktor explicit Hrac(QDataStream &str)

    Btw. proč jsou tam ty dva inty (znak a body) dynamicky alokované?
    9.9.2010 18:07 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    To je právě v tom, já nevím jak ty metody serialize a unserialize napsat, nejjednodušší by asi bylo ukládat pouze některé části těch Qt objektů - textový řetězec z QStringu a kód barvy z QColor. Věděl bych, jak to udělat pro QTextStream, ale jak to udelat v QDataStream mi není přiliš jasné.
    QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac)
    {
        return(out << hrac.jmeno->length()<< " " << hrac.jmeno->toAscii() << " " << hrac.barva << " " << hrac.znak << " " << hrac.body);
    }
    
    void Hrac::serialize(QDataStream &ost)
    {
        ost << this;
    }
    
    Hrac Hrac::unserialize(QDataStream &istr)
    {
        Hrac tmp;
        int delkajmena;
        QString jmeno;
        QColor barva;
        int znak;
        int body;
        istr >> delkajmena;
        //istr.readBytes() //?
        tmp.nastavVlastnosti(jmeno,barva,znak,body);
        return tmp;
    }
    
    Tu deserializaci udělám pomocí toho kontruktoru, takové řešení mě nenapadlo, díky. Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne? Kdyby vás zajímal ještě nějaký kus kódu, tak to celé mám na SVN pod http://code.google.com/p/pisqorky/source/browse/trunk#trunk/src .
    David Watzke avatar 9.9.2010 23:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne?
    I kdyby to byla pravda, tak proč se v takovym případě namáhat?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Řešení 2× (Vojta Drbohlav, Roman Došek (tazatel))
    10.9.2010 11:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Stačí jednoduše:
    void Hrac::serialize(QDataStream &str)
    {
        str << *this->jmeno << *this->barva << *this->znak << *this->body;
    }
    
    
    void Hrac::unserialize(QDataStream &str)
    {
        str >> *this->jmeno >> *this->barva >> *this->znak >> *this->body;
    }
    
    resp. s konstruktorem:
    Hrac::Hrac(QDataStream &str)
        : jmeno(new QString())
        , barva (new QColor())
        , znak (new int(0))
        , body (new int(0))
    {
        this->unserialize(str);
    }
    
    a pokud budou potřeba, tak přidat operátory
    QDataStream& operator <<(QDataStream &str, Hrac &hrac)
    {
        hrac.serialize(str);
        return str;
    }
    
    QDataStream& operator >>(QDataStream &str, Hrac &hrac)
    {
        hrac.unserialize(str);
        return str;
    }
    
    11.9.2010 17:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Díky moc :)
    9.9.2010 11:40 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Proč tam máš všude ty ukazatele?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.