abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    včera 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 148 hlasů
     Komentářů: 10, poslední 8.5. 17:35
    Rozcestník

    Dotaz: Serializace v Qt

    8.9.2010 17:04 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Serializace v Qt
    Přečteno: 378×
    Má někdo nějaké zkušenosti se serializací tříd, které obsahují Qt objekty? Pokoušel jsem se celou třídu serializovat pomocí QDataStream, ale již se mi ji nepovedlo obnovit zpět, nejsem si jistý jak jednotlivé prvky obnovit. Potřebuji to, abych mohl objekt přenést přes síť a sestavit ho zpět.

    Definice třídy:
    class Hrac
    {
      private:
        QString * jmeno;
        QColor * barva;
        int * znak;
        int * body;
      public:
        Hrac();
        Hrac(const Hrac &other);
        ~Hrac();
        void nastavVlastnosti(QString jmeno, QColor barva, int znak, int body);
        int * zjistiZnak();
        int * zjistiBody();
        QColor * zjistiBarvu();
        QString * zjistiJmeno();
        TypHrace * zjistiTyp();
        bool checkForVictory();
        friend QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac);
        void serialize(QDataStream& ost);
        static Hrac unserialize(QDataStream& istr);
    };
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.9.2010 10:41 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Chtělo by to i definice metod serialize a unserialize, definice třídy se zdá v pořádku

    QDataStream& operator <<(QDataStream &out, Hrac &hrac) nemusí být friend, protože použije (měl by použít ) veřejnou metodu serialize

    unserialize by mělo vracet Hrac*, jinak se tam bude volat (zbytečně) copy konstruktor. Lepší by ale bylo vytvořit deserializační konstruktor explicit Hrac(QDataStream &str)

    Btw. proč jsou tam ty dva inty (znak a body) dynamicky alokované?
    9.9.2010 18:07 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    To je právě v tom, já nevím jak ty metody serialize a unserialize napsat, nejjednodušší by asi bylo ukládat pouze některé části těch Qt objektů - textový řetězec z QStringu a kód barvy z QColor. Věděl bych, jak to udělat pro QTextStream, ale jak to udelat v QDataStream mi není přiliš jasné.
    QDataStream &operator<<(QDataStream &out, Hrac &hrac)
    {
        return(out << hrac.jmeno->length()<< " " << hrac.jmeno->toAscii() << " " << hrac.barva << " " << hrac.znak << " " << hrac.body);
    }
    
    void Hrac::serialize(QDataStream &ost)
    {
        ost << this;
    }
    
    Hrac Hrac::unserialize(QDataStream &istr)
    {
        Hrac tmp;
        int delkajmena;
        QString jmeno;
        QColor barva;
        int znak;
        int body;
        istr >> delkajmena;
        //istr.readBytes() //?
        tmp.nastavVlastnosti(jmeno,barva,znak,body);
        return tmp;
    }
    
    Tu deserializaci udělám pomocí toho kontruktoru, takové řešení mě nenapadlo, díky. Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne? Kdyby vás zajímal ještě nějaký kus kódu, tak to celé mám na SVN pod http://code.google.com/p/pisqorky/source/browse/trunk#trunk/src .
    David Watzke avatar 9.9.2010 23:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Dynamickou alokaci tam používám pro všechny objekty uvnitř tříd, neměl by v tom být žádný rozdíl ne?
    I kdyby to byla pravda, tak proč se v takovym případě namáhat?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Řešení 2× (Vojta Drbohlav, Roman Došek (tazatel))
    10.9.2010 11:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Stačí jednoduše:
    void Hrac::serialize(QDataStream &str)
    {
        str << *this->jmeno << *this->barva << *this->znak << *this->body;
    }
    
    
    void Hrac::unserialize(QDataStream &str)
    {
        str >> *this->jmeno >> *this->barva >> *this->znak >> *this->body;
    }
    
    resp. s konstruktorem:
    Hrac::Hrac(QDataStream &str)
        : jmeno(new QString())
        , barva (new QColor())
        , znak (new int(0))
        , body (new int(0))
    {
        this->unserialize(str);
    }
    
    a pokud budou potřeba, tak přidat operátory
    QDataStream& operator <<(QDataStream &str, Hrac &hrac)
    {
        hrac.serialize(str);
        return str;
    }
    
    QDataStream& operator >>(QDataStream &str, Hrac &hrac)
    {
        hrac.unserialize(str);
        return str;
    }
    
    11.9.2010 17:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Díky moc :)
    9.9.2010 11:40 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serializace v Qt
    Proč tam máš všude ty ukazatele?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.