Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
virtual const char* getText() const { const char *name = "text"; return name; };Tento už je asi lepší (nebo ne?)
virtual void getText(std::string &name) const { name = "text"; };ale mě by zajímalo jak se takové věci dělají obecně „správně“.
Řešení dotazu:
#include <stdio.h> void x() { const char *abc = "abc"; printf("x: %p/%p\n", &abc, abc); } void y() { x(); const char *abc = "abc"; printf("y: %p/%p\n", &abc, abc); } void z() { y(); const char *abc = "abc"; printf("z: %p/%p\n", &abc, abc); } int main() { z(); return 0; }To by Vás mělo přesvědčit, že tohle..
virtual const char* getText() const { return "text"; };..je v naprostém pořádku
A kde je problém? Veď tá funkcia vracia const char*, čiže pointer na konštantné pole znakov. (aj keď, dá sa to obísť pomocou const_cast)
A prečo nepoužijete návratový typ const std::string (hodnota, nie referencia)? std::string sa riadi zásadou copy-on-write, čiže samotné vytvorenie kópie je lacné, akurát sa možno zbytočne pracuje s počítadlom odkazov.
#include <iostream> const char* getText() { return "Text"; } int main() { std::cout << getText() << std::endl; char *ch = (char *) getText(); ch[0] = 't'; std::cout << getText() << std::endl; return 0; }... že to skončí s Segmentation fault, je jiná záležitost.
const char *z důvodů:
Tiskni
Sdílej: