Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Řešení dotazu:
class
, ale s danym id
len jeden. Pomocou id
sa potom v CSS ci javascripte odkazuje na ten jeden konkretny element/tag.
id
použij tehdy, pokud se budeš chtít na ten konkrétní element někdy odkázat.
id
. Pokud bys například měl více reklam, které by měly stejné vlastnosti, tak použiješ class
.
<div id="obal"> <div class="reklama"> ... </div> <div id="obsah"> ... </div> <div class="reklama"> ... </div> </div>
class
můžete mít právě pro jeden element.id
je vhodné v zásadě jen pro adresaci z js scriptu (ale nesmí začínat číslem :)) - samozřejmě, jak hodně věcí, to neplatí na 100 %.class
uvedeno více tříd, použití dvou není zas tak neobvyklé:class="money sum"
- prvek zformátuje podle obou tříd.<div class="obal"> <div class="reklama"> ... </div> <div class="obsah"> ... </div> <div class="reklama"> ... </div> </div>Máte totéž a nepříjemnostem se vyhnete…
<div class="obal" id="obalid-1" > <div class="reklama">ale v definici css na něj budete dále kašlat jakoby tam nebylo.
id
dobré?
id
pro stylování nutné a obvykle ani není vhodné“.Tiskni Sdílej: