abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 16:44 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:33 | Komunita

V australském Hobartu probíhá tento týden konference linux.conf.au 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 36
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (75%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 303 hlasů
 Komentářů: 24, poslední dnes 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Java - zmena tableModelu za behu

    30.1.2011 15:05 Mitch
    Java - zmena tableModelu za behu
    Přečteno: 352×
    Dobrý den,

    píši Swing aplikaci, která má v hlavním okně tabulku a v ní zobrazuje data, podle toho, v jaké sekci se zrovna uživatel nachází. Změnu dat řeším tím, že tabulce vždy nastavím odpovídající TableModel s daty. Problém ovšem je, pokud přejdu ze sekce, kde bylo zobrazeno v tabulce třeba 50 řádků do sekce kde si jich má zobrazit jen 10, tak i po nastaveni správného tableModelu (s metodou get rowCount vracející správný počet řádků) metodou setModel si tabulka myslí, že má zobrazit stále tech 50 řádku, nikoliv jen 10. Obráceně to ale funguje korektně, tj při přechodu 10 -> 50 se zobrazí všech 50 řádků. Vůbec nevím, jak to mám té tabulce říct, že těch řádků je méně. A Java tutorials toto téma vůbec neřeší.

    Tak pokud máte někdo s tím to zkušenosti, budu velmi rád za jakoukoliv radu či popostrčení.


    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    30.1.2011 15:13 XY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    swing som uz davno neriesil, ale prve co ma napadlo: a co tak zmenou sekcie nevymenit len model, ale cely table komponent?
    30.1.2011 15:31 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    To by určitě šlo, nicméně to není moc elegantní řešení a musel bych složitě sahat do layoutu. Výměna TableModelu mně přijde jednodušší a mnohem elegantnější.
    30.1.2011 16:03 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Voláte na té tabulce tableChanged(), nebo jí dáte jinak vědět, že se data změnila? setModel() jenom zaregistruje správné posluchače, ale pokud vím, neřeší změnu dat.
    30.1.2011 16:33 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Ne, tuto metodu nevolám. Zkoumal jsem jí už předtím, ale nebyl jsem sto přijít na to, jak přesně funguje a jestly je to přímo to co potřebuji. Není mi úplně jasné co jí mám předat za parametr, žádný tableModelEvent v aplikaci nemám. Respektive tableModel nemá registrovaný žádný Listener.
    30.1.2011 16:49 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Trochu střílím od boku, ale nepomůže na tom modelu zavolat fireTableDataChanged()?
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    30.1.2011 16:58 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    To je lepší varianta. Pokud tedy model dědí z AbstractTableModel. Nebo bude nutné podobnou funkci vytvořit – prostě je nutné tabulce říct, že se změnil počet řádků i jejich obsah.
    30.1.2011 17:37 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Toto samozřejmě dělám. Po každé změně tableModelu jej naplním daty a zavolám
    tableModel.fireTableDataChanged();
    Ale stejně mě ty vždy vyhodí výjimku že jsem mimo rozsah pole, tj. tabulka vola metodu tableModelu getValueAt() s rowIndexem vetsim, nežli je počet záznamu v ArrayListu.

    Dyštak ještě přikládá, výjimku co to háže, ale mě z ní stále vychází, že tabulka neví o změněném počtu řádků.

    Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.IndexOutOfBoundsException: Index: 1, Size: 1
    	at java.util.ArrayList.RangeCheck(ArrayList.java:547)
    	at java.util.ArrayList.get(ArrayList.java:322)
    	at gui.UzivateleTableModel.getValueAt(UzivateleTableModel.java:31)
    	at javax.swing.JTable.getValueAt(JTable.java:2686)
    	at javax.swing.JTable.prepareRenderer(JTable.java:5703)
    	at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paintCell(BasicTableUI.java:2072)
    	at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paintCells(BasicTableUI.java:1974)
    	at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paint(BasicTableUI.java:1770)
    	at javax.swing.plaf.ComponentUI.update(ComponentUI.java:143)
    	at javax.swing.JComponent.paintComponent(JComponent.java:752)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1029)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JViewport.paint(JViewport.java:747)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JLayeredPane.paint(JLayeredPane.java:567)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paintToOffscreen(JComponent.java:5131)
    	at javax.swing.BufferStrategyPaintManager.paint(BufferStrategyPaintManager.java:278)
    	at javax.swing.RepaintManager.paint(RepaintManager.java:1224)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1015)
    	at java.awt.GraphicsCallback$PaintCallback.run(GraphicsCallback.java:21)
    	at sun.awt.SunGraphicsCallback.runOneComponent(SunGraphicsCallback.java:60)
    	at sun.awt.SunGraphicsCallback.runComponents(SunGraphicsCallback.java:97)
    	at java.awt.Container.paint(Container.java:1780)
    	at java.awt.Window.paint(Window.java:3375)
    	at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:796)
    	at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:713)
    	at javax.swing.RepaintManager.seqPaintDirtyRegions(RepaintManager.java:693)
    	at javax.swing.SystemEventQueueUtilities$ComponentWorkRequest.run(SystemEventQueueUtilities.java:125)
    	at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(InvocationEvent.java:209)
    	at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:597)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(EventDispatchThread.java:269)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:184)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:174)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:169)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:161)
    	at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:122)
    PS: Teď mě ještě napadá, nemůže to mít nějakou souvislost s vlákny, že se gui operace neprovádí v
    SwingUtilities.ivokeLater()
    ?
    30.1.2011 17:38 ZAH | skóre: 41 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Spíš javax.swing.table.AbstractTableModel.fireTableStructureChanged
    30.1.2011 17:52 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Tu jsem zkoušel také, bohužel bez úspěchu. Vpodstatě vše podstatné se děje v těchto dvou metodách. nejdříve se zavolá ta nastavTableModel a pak zobrazUzivatele
    private void zobrazUzivatele() {
    		UzivateleCol.getInstance().getUzivatele(null);			
    		tableModel.setData(UzivateleCol.getInstance());
    		tableModel.fireTableDataChanged();			
    	}
    	
    	private void nastavTableModel() {		
    		/*  nastavíme tabulce nový table model pro práci s uživateli */		
    		
    		tabulka.setModel(tableModel);
    		//tableModel.fireTableStructureChanged();
    tableModel.fireTableDataChanged();
    	}
    30.1.2011 17:56 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Pokud používáte AbstractTableModel, stačí se podívat do JavaDocu, že těch metod fireTable* tam je více a přečíst si jejich dokumentaci.
    30.1.2011 18:02 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Ano, to já vše vím. Ale nic z toho nefunguje, ze zoufalosti jsem už zkoušel opravdu téměř každou blbost.
    30.1.2011 18:16 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Není potřeba nic zkoušet, v dokumentaci je napsané, co která metoda dělá, případně si to můžete ověřit ve zdrojáku. Ve zdrojáku je také vidět, že když zavoláte tableChanged(null), mělo by se s modelem začít úplně od začátku. Jinak měnit model tabulky za běhu je trochu divné, měl byste měnit data v tom modelu.
    30.1.2011 18:26 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Ano já vím, ale tady není problém s modelem, ten funguje korektně, tady jde o tabulku, která si pamatuje počet řádků a nechce ho zmenšit, nicméně pokud je počet řádků v novém tableModelu větší, tak je zobrazí všechny. A ta změna tableModelu je proto, protože každý tableModel zobrazuje jiná data, v každém sloupečku jiné dat.typy a podobně, takže to v podstatě ani jinak nejde.
    30.1.2011 18:44 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Co ještě zkusit tu předchozí navrhovanou variantu? Tj. mít pro každý model vlastní JTable a pak je jen prohazovat přes setVisible?
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    Řešení 1× (ZAH)
    30.1.2011 18:33 ZAH | skóre: 41 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Nějaký bordel s RowSorter ???
    30.1.2011 18:42 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Ano, rowSorter opravdu používám, na to se schválně podívám, to mě ještě nanapadlo.
    30.1.2011 18:51 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Pane vy jste genius, opravdu to byl ten RowSorter. Po jeho nahrazení novým vše šlape jak hodinky.

    Děkuji všem za pomoc a za nakopnutí:-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.