abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 38
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 933 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Java - zmena tableModelu za behu

    30.1.2011 15:05 Mitch
    Java - zmena tableModelu za behu
    Přečteno: 356×
    Dobrý den,

    píši Swing aplikaci, která má v hlavním okně tabulku a v ní zobrazuje data, podle toho, v jaké sekci se zrovna uživatel nachází. Změnu dat řeším tím, že tabulce vždy nastavím odpovídající TableModel s daty. Problém ovšem je, pokud přejdu ze sekce, kde bylo zobrazeno v tabulce třeba 50 řádků do sekce kde si jich má zobrazit jen 10, tak i po nastaveni správného tableModelu (s metodou get rowCount vracející správný počet řádků) metodou setModel si tabulka myslí, že má zobrazit stále tech 50 řádku, nikoliv jen 10. Obráceně to ale funguje korektně, tj při přechodu 10 -> 50 se zobrazí všech 50 řádků. Vůbec nevím, jak to mám té tabulce říct, že těch řádků je méně. A Java tutorials toto téma vůbec neřeší.

    Tak pokud máte někdo s tím to zkušenosti, budu velmi rád za jakoukoliv radu či popostrčení.


    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    30.1.2011 15:13 XY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    swing som uz davno neriesil, ale prve co ma napadlo: a co tak zmenou sekcie nevymenit len model, ale cely table komponent?
    30.1.2011 15:31 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    To by určitě šlo, nicméně to není moc elegantní řešení a musel bych složitě sahat do layoutu. Výměna TableModelu mně přijde jednodušší a mnohem elegantnější.
    30.1.2011 16:03 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Voláte na té tabulce tableChanged(), nebo jí dáte jinak vědět, že se data změnila? setModel() jenom zaregistruje správné posluchače, ale pokud vím, neřeší změnu dat.
    30.1.2011 16:33 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Ne, tuto metodu nevolám. Zkoumal jsem jí už předtím, ale nebyl jsem sto přijít na to, jak přesně funguje a jestly je to přímo to co potřebuji. Není mi úplně jasné co jí mám předat za parametr, žádný tableModelEvent v aplikaci nemám. Respektive tableModel nemá registrovaný žádný Listener.
    30.1.2011 16:49 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Trochu střílím od boku, ale nepomůže na tom modelu zavolat fireTableDataChanged()?
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    30.1.2011 16:58 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    To je lepší varianta. Pokud tedy model dědí z AbstractTableModel. Nebo bude nutné podobnou funkci vytvořit – prostě je nutné tabulce říct, že se změnil počet řádků i jejich obsah.
    30.1.2011 17:37 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Toto samozřejmě dělám. Po každé změně tableModelu jej naplním daty a zavolám
    tableModel.fireTableDataChanged();
    Ale stejně mě ty vždy vyhodí výjimku že jsem mimo rozsah pole, tj. tabulka vola metodu tableModelu getValueAt() s rowIndexem vetsim, nežli je počet záznamu v ArrayListu.

    Dyštak ještě přikládá, výjimku co to háže, ale mě z ní stále vychází, že tabulka neví o změněném počtu řádků.

    Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.IndexOutOfBoundsException: Index: 1, Size: 1
    	at java.util.ArrayList.RangeCheck(ArrayList.java:547)
    	at java.util.ArrayList.get(ArrayList.java:322)
    	at gui.UzivateleTableModel.getValueAt(UzivateleTableModel.java:31)
    	at javax.swing.JTable.getValueAt(JTable.java:2686)
    	at javax.swing.JTable.prepareRenderer(JTable.java:5703)
    	at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paintCell(BasicTableUI.java:2072)
    	at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paintCells(BasicTableUI.java:1974)
    	at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paint(BasicTableUI.java:1770)
    	at javax.swing.plaf.ComponentUI.update(ComponentUI.java:143)
    	at javax.swing.JComponent.paintComponent(JComponent.java:752)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1029)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JViewport.paint(JViewport.java:747)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038)
    	at javax.swing.JLayeredPane.paint(JLayeredPane.java:567)
    	at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862)
    	at javax.swing.JComponent.paintToOffscreen(JComponent.java:5131)
    	at javax.swing.BufferStrategyPaintManager.paint(BufferStrategyPaintManager.java:278)
    	at javax.swing.RepaintManager.paint(RepaintManager.java:1224)
    	at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1015)
    	at java.awt.GraphicsCallback$PaintCallback.run(GraphicsCallback.java:21)
    	at sun.awt.SunGraphicsCallback.runOneComponent(SunGraphicsCallback.java:60)
    	at sun.awt.SunGraphicsCallback.runComponents(SunGraphicsCallback.java:97)
    	at java.awt.Container.paint(Container.java:1780)
    	at java.awt.Window.paint(Window.java:3375)
    	at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:796)
    	at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:713)
    	at javax.swing.RepaintManager.seqPaintDirtyRegions(RepaintManager.java:693)
    	at javax.swing.SystemEventQueueUtilities$ComponentWorkRequest.run(SystemEventQueueUtilities.java:125)
    	at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(InvocationEvent.java:209)
    	at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:597)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(EventDispatchThread.java:269)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:184)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:174)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:169)
    	at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:161)
    	at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:122)
    PS: Teď mě ještě napadá, nemůže to mít nějakou souvislost s vlákny, že se gui operace neprovádí v
    SwingUtilities.ivokeLater()
    ?
    30.1.2011 17:38 ZAH | skóre: 41 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Spíš javax.swing.table.AbstractTableModel.fireTableStructureChanged
    30.1.2011 17:52 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Tu jsem zkoušel také, bohužel bez úspěchu. Vpodstatě vše podstatné se děje v těchto dvou metodách. nejdříve se zavolá ta nastavTableModel a pak zobrazUzivatele
    private void zobrazUzivatele() {
    		UzivateleCol.getInstance().getUzivatele(null);			
    		tableModel.setData(UzivateleCol.getInstance());
    		tableModel.fireTableDataChanged();			
    	}
    	
    	private void nastavTableModel() {		
    		/*  nastavíme tabulce nový table model pro práci s uživateli */		
    		
    		tabulka.setModel(tableModel);
    		//tableModel.fireTableStructureChanged();
    tableModel.fireTableDataChanged();
    	}
    30.1.2011 17:56 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Pokud používáte AbstractTableModel, stačí se podívat do JavaDocu, že těch metod fireTable* tam je více a přečíst si jejich dokumentaci.
    30.1.2011 18:02 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Ano, to já vše vím. Ale nic z toho nefunguje, ze zoufalosti jsem už zkoušel opravdu téměř každou blbost.
    30.1.2011 18:16 Filip Jirsák | skóre: 66 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Není potřeba nic zkoušet, v dokumentaci je napsané, co která metoda dělá, případně si to můžete ověřit ve zdrojáku. Ve zdrojáku je také vidět, že když zavoláte tableChanged(null), mělo by se s modelem začít úplně od začátku. Jinak měnit model tabulky za běhu je trochu divné, měl byste měnit data v tom modelu.
    30.1.2011 18:26 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Ano já vím, ale tady není problém s modelem, ten funguje korektně, tady jde o tabulku, která si pamatuje počet řádků a nechce ho zmenšit, nicméně pokud je počet řádků v novém tableModelu větší, tak je zobrazí všechny. A ta změna tableModelu je proto, protože každý tableModel zobrazuje jiná data, v každém sloupečku jiné dat.typy a podobně, takže to v podstatě ani jinak nejde.
    30.1.2011 18:44 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Co ještě zkusit tu předchozí navrhovanou variantu? Tj. mít pro každý model vlastní JTable a pak je jen prohazovat přes setVisible?
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    Řešení 1× (ZAH)
    30.1.2011 18:33 ZAH | skóre: 41 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Nějaký bordel s RowSorter ???
    30.1.2011 18:42 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Ano, rowSorter opravdu používám, na to se schválně podívám, to mě ještě nanapadlo.
    30.1.2011 18:51 Mitch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java - zmena tableModelu za behu
    Pane vy jste genius, opravdu to byl ten RowSorter. Po jeho nahrazení novým vše šlape jak hodinky.

    Děkuji všem za pomoc a za nakopnutí:-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.