abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    |🇵🇸 | Komentářů: 21
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 182 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: Linearny zoznam c++

    Xgamer avatar 8.3.2011 15:23 Xgamer | skóre: 4
    Linearny zoznam c++
    Přečteno: 517×
    Zdravím už zopár dní bojujem zo zadaním z C++. A už som fakt zúfalý :( Mojou ulohou je dorobiť danú šablonu. Tu su zdrojáky:

    main.c
    #include < iostream >
    #include "cList.h"
    using namespace std;
    
    int main()
    {
        cout << "Linked List" << endl;
        cout << "--------------" << endl;
        cNode* n1 = new cNode("1");
        cNode* n2 = new cNode("2");
        cNode* n3 = new cNode("3");
    
        cList zoznam;
        zoznam.append(n1);
        zoznam.append(n2);
        zoznam.append(n3);
        zoznam.append(new cNode(*n1));
        zoznam.append(new cNode(*n1));
        zoznam.append(new cNode(*n1));
        zoznam.printContents();
    
        cNode* n4 = new cNode("4");
        cNode* n2_5 = new cNode("2.5");
        zoznam.insert(n4, 10);
        zoznam.insert(n2_5, 2);
        zoznam.deleteNode(1);
        zoznam.deleteNode(0);
        zoznam.deleteNode(10);
        cout<<"---------------------------"<< endl;
        zoznam.printContents();
    
        cList zoznam2 = cList(zoznam);
        zoznam2.deleteNode(0);
        zoznam2.deleteNode(0); // nezmaže mi nultý prvok vidim to na problem s kopirovacím konštruktorom
        cout<<"------------Zoznam 1 - original---------------"<< endl;
        zoznam.printContents();
        cout<<"------------Zoznam 2 - kopia---------------"<< endl;
        zoznam2.printContents();
    
       delete n1; // hádže segmantation fault
       delete n2;
       delete n3;
       delete n4;
       delete n2_5;
    
        return 0;
    }
    [/code]
    
    Problémový kod z cList.cpp 
    
    [code]#include "cList.h"
    
    using namespace std;
    cList::cList()
    {
        first = NULL;
    }
    
    cList::cList(const cList &oldList) // kopíruje aj to čo už nemá byť v pamäti, predpokladám že preto mi nemaže to čo by malo 
    {
    
        first = NULL;
    
        if (oldList.getLength() > 0)
        {
            first = new cNode(oldList.first->getData());
    
            cNode *tmp = first, *tmp2;
    
            for (int i = 0; i < oldList.getLength(); i++)
            {
                tmp2 = new cNode(oldList.getNode(i)->getData());
    
                tmp->setNext(tmp2);
    
                tmp = tmp2;
            }
        }
    }
    
    cList::~cList() // tento deštruktor asi sposobuje segmentation fault
    {
        for(int i = 0;i < getLength();i++)
        {
            cNode *tmp = getNode(i); // funkcie getNode vráti uzol na danom indexe, funguje v iných častiach kodu, v nej by problem byť nemal
            delete tmp;
        }
        delete first;
    }
    Ostatne časti kodu zatial nebudem posielať.. . Som si na 99% istý že problem je v tomto kode. Pridal som do zdrojaku komentáre že čo nefunguje. Pri kopirovaní celeho zoznamu sa skopiruje aj to čo by tam už nemalo byť neviem prečo:( V tom deštruktore idem asi zle na to uvolnovanie pamäte.. ale zase keď nemam v tom deštruktore nič tak mi to počas delete sekcie v main.c vypiš random vypis pamäte... Ďakujem :)

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    8.3.2011 17:03 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linearny zoznam c++
    Není náhodou getNode(0) to samé, co first? Protože jinak ho kopírujete a mažete dvakrát.
    Řešení 1× (Xgamer (tazatel))
    Xgamer avatar 8.3.2011 17:18 Xgamer | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linearny zoznam c++
    Hej na to som prišiel :) preto mi to zle mazalo v kopií, už som to doriešil vlastnými silami, aj keď niekto by mi mohol poradiť ako na optimálneho deštruktora. Ako je navýhodnejšie uvolnit pamät ktory si ten linearny zoznam alokuje? thx
    Řešení 1× (Xgamer (tazatel))
    8.3.2011 17:56 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linearny zoznam c++
    Třeba takto:
    cList::~cList()
    {
    	this->clear();
    }
    
    void cList::clear()
    {
    	struct destroyer
    	{
    		destroyer(cNode *first)
    			: current(first)
    		{}
    
    		~destroyer()
    		{
    			this->operator ()();
    		}
    
    		void operator ()()
    		{
    			while (this->current) {
    				cNode *n = this->current;
    				this->current = n->getNext();
    				delete n;
    			}
    		}
    
    		cNode *current;
    	};
    
    	destroyer d(this->first);
    	d();
    }
    
    Tohle správně zdestruuje celý seznam, i pokud destruktor některého cNode vyhodí výjimku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.