Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
#include < iostream > #include "cList.h" using namespace std; int main() { cout << "Linked List" << endl; cout << "--------------" << endl; cNode* n1 = new cNode("1"); cNode* n2 = new cNode("2"); cNode* n3 = new cNode("3"); cList zoznam; zoznam.append(n1); zoznam.append(n2); zoznam.append(n3); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.append(new cNode(*n1)); zoznam.printContents(); cNode* n4 = new cNode("4"); cNode* n2_5 = new cNode("2.5"); zoznam.insert(n4, 10); zoznam.insert(n2_5, 2); zoznam.deleteNode(1); zoznam.deleteNode(0); zoznam.deleteNode(10); cout<<"---------------------------"<< endl; zoznam.printContents(); cList zoznam2 = cList(zoznam); zoznam2.deleteNode(0); zoznam2.deleteNode(0); // nezmaže mi nultý prvok vidim to na problem s kopirovacím konštruktorom cout<<"------------Zoznam 1 - original---------------"<< endl; zoznam.printContents(); cout<<"------------Zoznam 2 - kopia---------------"<< endl; zoznam2.printContents(); delete n1; // hádže segmantation fault delete n2; delete n3; delete n4; delete n2_5; return 0; } [/code] Problémový kod z cList.cpp [code]#include "cList.h" using namespace std; cList::cList() { first = NULL; } cList::cList(const cList &oldList) // kopíruje aj to čo už nemá byť v pamäti, predpokladám že preto mi nemaže to čo by malo { first = NULL; if (oldList.getLength() > 0) { first = new cNode(oldList.first->getData()); cNode *tmp = first, *tmp2; for (int i = 0; i < oldList.getLength(); i++) { tmp2 = new cNode(oldList.getNode(i)->getData()); tmp->setNext(tmp2); tmp = tmp2; } } } cList::~cList() // tento deštruktor asi sposobuje segmentation fault { for(int i = 0;i < getLength();i++) { cNode *tmp = getNode(i); // funkcie getNode vráti uzol na danom indexe, funguje v iných častiach kodu, v nej by problem byť nemal delete tmp; } delete first; }Ostatne časti kodu zatial nebudem posielať.. . Som si na 99% istý že problem je v tomto kode. Pridal som do zdrojaku komentáre že čo nefunguje. Pri kopirovaní celeho zoznamu sa skopiruje aj to čo by tam už nemalo byť neviem prečo:( V tom deštruktore idem asi zle na to uvolnovanie pamäte.. ale zase keď nemam v tom deštruktore nič tak mi to počas delete sekcie v main.c vypiš random vypis pamäte... Ďakujem :)
Řešení dotazu:
cList::~cList() { this->clear(); } void cList::clear() { struct destroyer { destroyer(cNode *first) : current(first) {} ~destroyer() { this->operator ()(); } void operator ()() { while (this->current) { cNode *n = this->current; this->current = n->getNext(); delete n; } } cNode *current; }; destroyer d(this->first); d(); }Tohle správně zdestruuje celý seznam, i pokud destruktor některého cNode vyhodí výjimku.
Tiskni
Sdílej: