Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Řešení dotazu:
to celkem resi multithread ...., a s tim ze bezi v kazde chvili jen jden thread neni moc pravdive ....
ono , vice threadu .. vice problemu ... kdekoliv , od urciteho okamziku je jejich prinos zaporny .. a lepe z thoho prece jen vychazi multiprocess
viz : http://wiki.python.org/moin/GlobalInterpreterLock
a http://docs.python.org/py3k/library/multiprocessing.html
na napr pro python2 je zajimava knihovna "pp"
to ze thready jsou blbost tvrdili ti co vytvorili unix uz 30 let pred Pythonem ......
#!/usr/bin/env python #-*- coding: utf-8 -*- import pygtk pygtk.require("2.0") import gtk import gobject def kazdych_5_sekund(): print "Toto je po 5 vterinach!!!" return True # Toto způsobí že se toto bude opakovat každých 5s, False - provede se pouze jednou def button_clicked(widget,data): print "Button clicknut!!!" # Vytvoříme nové okno window = gtk.Window() # Tady spojíme událost "delete-event" (zavření okna) # s ukončením programu pomoí zavolání gtk.main_quit, # která zapříčiní ukončení hlavní programové smyčky gtk.main() window.connect("delete-event", gtk.main_quit) window.set_border_width(10) window.set_title("Timer 5 sekund") # Vytvoříme nový popisek s popisem "Ahoj světe!!!" button = gtk.Button("Ahoj světe!!!") button.connect("clicked", button_clicked, None) #label = gtk.Label("Ahoj světe!!!") # A popisek připojíme do hlavního okna, které funguje jako kontejner window.add(button) # Tímto prohlásíme okno za připravené ke zobrazení window.resize(200,80) window.show_all() # Tímto si vyrobíme "timer" po 5 sekundách # timer_id lze využít pro "vypnutí" timeru pomocí gobject.source_remove(timer_id) timer_id = gobject.timeout_add(5000, kazdych_5_sekund) # A spustíme hlavní programovou smyčku gtk.main()
#!/usr/bin/env python #-*- coding: utf-8 -*- import pygtk pygtk.require("2.0") import gtk import gobject def ukoncit(widget, data, timer_id): gobject.source_remove(timer_id) gtk.main_quit() def kazdych_5_sekund(): print "Toto je po 5 vterinach!!!" return True # Toto způsobí že se toto bude opakovat každých 5s, False - provede se pouze jednou def button_clicked(widget,data): print "Button clicknut!!!" # Tímto si vyrobíme "timer" po 5 sekundách # timer_id lze využít pro "vypnutí" timeru pomocí gobject.source_remove(timer_id) timer_id = gobject.timeout_add(5000, kazdych_5_sekund) # Vytvoříme nové okno window = gtk.Window() # Tady spojíme událost "delete-event" (zavření okna) # s funkcí ukoncit() # která zapříčiní ukončení hlavní programové smyčky gtk.main() window.connect("delete-event", ukoncit, timer_id) window.set_border_width(10) window.set_title("Timer 5 sekund") # Vytvoříme nový popisek s popisem "Ahoj světe!!!" button = gtk.Button("Ahoj světe!!!") button.connect("clicked", button_clicked, None) #label = gtk.Label("Ahoj světe!!!") # A popisek připojíme do hlavního okna, které funguje jako kontejner window.add(button) # Tímto prohlásíme okno za připravené ke zobrazení window.resize(200,80) window.show_all() # A spustíme hlavní programovou smyčku gtk.main()
Tiskni Sdílej: