abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 297 hlasů
 Komentářů: 21, poslední dnes 02:01
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Qt4 dynamická změna velikosti okna

    1.6.2011 23:14 Martin Matějek | skóre: 13 | blog: Flying_circus | Kladno
    Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Přečteno: 372×

    Zdravím,

    Mám v podstatě dvě otázky:

    1) Dynamická změna velikosti okna podle velikosti hlavního widgetu. Chci vyrobit okno, ve kterém bude tabulka nějakých objektů a chci, aby se velikost okna přizpůsobila velikosti tabulky (pokud se vejde na obrazovku). Tabulka může být pokaždé jinak veliká, takže nemůžu použít fixní velikost.

    Skládá se to z QMainWindow (hlavní okno), ve kterém je QScrollArea a v ní můj vlastní widget Tabulka (QGridLayout s dalšími widgety).

    Zkoušel jsem tohle, ale okno se vyrobí stejně velké jako když jsem velikost nijak nenastavoval.

    	QMainWindow window;
    	QScrollArea * scroll = new QScrollArea;
    	Table * table = new Table;
    	
    	table->generateTable();
    	
    	scroll->setWidget(table);
    	window.setCentralWidget(scroll);
    	window.resize(scroll->sizeHint());	
    

    Tabulka se za běhu může zvětšovat/zmenšovat. Bude se okno dynamicky zvětšovat samo od sebe nebo ho musím po každé změně překreslit ručně? Napadá mě předefinovat resizeEvent tabulky, který zavolá resizeEvent okna, ale přijde celkem komplikované.

    2) Maximalizace okna jen na velikost widgetu
    Tohle by mělo jít pomocí setMaximumSize(), ale jak zjistím velikost tabulky, když nic z tohohle nevrací rozumnou velikost?

    scroll->size();
    scroll->sizeHint();
    //pripadne
    scroll->viewport()->size();
    scroll->viewport()->sizeHint();
    
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 2.6.2011 07:54 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Problém tam dělá ta QScrollArea. Zkus resizovat na velikost toho, co je uvnitř (table).

    Ale pokaždé, když si néjaký program jen tak mění velikost okna, tak mě to děsně štve.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    rADOn avatar 2.6.2011 15:31 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Ale pokaždé, když si néjaký program jen tak mění velikost okna, tak mě to děsně štve.
    Přesně tak. Pokud máš dobrý důvod něco takového dělat, nastav rozumný horní limit za který se okno už samo zvětšovat nebude.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Josef Kufner avatar 2.6.2011 15:38 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Takový limit ale bude hledat těžko, protože na každém počítači a u každého uživatele je jiný.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    rADOn avatar 2.6.2011 15:55 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Jako maximum bych použil buď velikost hlavního okna aplikace nebo přinejhorším velikost plochy.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Josef Kufner avatar 2.6.2011 19:35 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Myslíš to okno, co je maximalizované na druhém monitoru, který má úplně jiné rozlišení než ten první?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    rADOn avatar 3.6.2011 15:01 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    To sem netahej, žádný "druhý" monitor není. Okno patří tam kam ho window manager posadí – implicitně tam kde je jako hlavní okno, ergo to co popisuješ nemůže nastat. Pokud si to uživatel nastaví jinak, může si nastavit i velikost a nemám mu do toho co kecat. Pokud bych náááhodou psal jeden ze vzácných případů kdy má program druhého monitoru zapotřebí (cad, střižna, 3d editor…) bude druhý monitor explicitně nastavený uživatelem. Nemám rád programy, které se snaží být chytřejší než window manager.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Josef Kufner avatar 3.6.2011 17:34 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Hezky odporuješ sám sobě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    3.6.2011 00:54 Martin Matějek | skóre: 13 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Dobře, na dynamické zvětšování/zmenšování okna kašlu. Přineslo by to víc problémů než užitku.
    Problém tam dělá ta QScrollArea. Zkus resizovat na velikost toho, co je uvnitř (table).
    Ale jak? Když to zkusím takhle,
    scroll->setWidget(table);
    scroll->resize(table->size());
    
    nic se nezmění. Možná, že table->size() vrací divnou velikost, ale to se mi nezdá, protože samotná tabulka (jako hlavní widget) se vykreslí tak velká jak je potřeba, případně „vyteče“ ven, když se nevejde na obrazovku.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    3.6.2011 01:24 Martin Matějek | skóre: 13 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Příloha:

    Aktualizace:
    1) Teď jsem zkusil resizovat okno až těsně před tím než ho zobrazím a funguje to. Možná pomohlo resizovat na velikost widgetu samotného a ne na velikost widgetu v nějakém kontejneru. Akorát se nezobrazí celé, oříznuté o pár pixelů napravo a dole, takže se objeví oba ScrollBary. Viz příloha.

    2) Okno se sice nedá zvětšit nad určitou velikost ručně (myší),

    window->resize(table->size())
    ale tlačítko Maximize ignoruje maximální velikost widgetu. Jak tohle obejít?

    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Josef Kufner avatar 3.6.2011 13:18 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Těch pár pixelů bude rámeček, který přidává QScrollArea.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    3.6.2011 19:46 Martin Matějek | skóre: 13 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna
    Bylo to přesně tak, ale objevila se zajímavá anomálie když nastavuju velikost widgetu. Pokud to celé nastavuju při volání funkce, velikost okna je správná, ale když si nejdřív vyrobím objekt QSize a ten upravím, okno se zobrazí menší. A přitom oboje má stejné hodnoty.
    const int fill = 4;
    // spravna velikost okna
    window.resize(table->width() + fill,table->height() + fill);
    window.setMaximumSize(table->width() + fill, table->height() + fill);
    
    // spatna velikost okna
    QSize size;
    size = table->size();
    size.rwidth() += fill;
    size.rheight() += fill;
    
    window.resize(size);
    window.setMaximumSize(size);
    
    Samozřejmě použiju to co funguje, ale zajímalo by mě proč se to takhle chová.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    3.6.2011 19:58 Martin Matějek | skóre: 13 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt4 dynamická změna velikosti okna

    Ad 2: Mea culpa, napsal jsem to špatně.

    window->setMaximumSize(...)
    
    omezí velikost okna při ručním zvětšování (myší), ale tlačítko Maximize ho vesele ingoruje a zvětší okno na celou obrazovku.

    Co jsem se zatím dočetl, tak se o maximalizaci a) stará Window Manager, b) maximizeWindowEvent neexistuje a nedá se pořádně rozlišit co je „obyčejný“ resizeEvent od maximalizace. Čili řešení může být přepsat ve widgetu resizeEvent a v něm kontrolovat rozdíly nové a staré velikosti a konečnou velikost případně upravit.

    Musím to udělat takhle nebo existuje ještě jiný způsob?

    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.