abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 12:22 | Bezpečnostní upozornění

Ve středu vydaná "npm@next" verze 5.7.0 správce balíčků pro JavaScript npm (Wikipedie, Node Package Manager) přinesla řadě uživatelů Linuxu nečekanou nepříjemnost. V závislosti na způsobu instalace a ve spojení s příkazem sudo mohlo dojít ke změně vlastníka u systémových souborů, také například /. Chyba je opravena v před několika hodinami vydané verzi npm 5.7.1 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 10:00 | Nová verze

Byla vydána verze 10.5 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze integrovanou podporu Let's Encrypt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Komunita

Příspěvek na blogu Signalu (Wikipedie) informuje o založení neziskové nadace Signal Foundation, jež bude zastřešovat další vývoj tohoto svobodného bezpečného komunikátoru běžícího také na Linuxu (Signal Desktop). Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, věnoval nadaci 50 milionů dolarů [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 05:55 | Zajímavý článek

Článek na Fedora Magazine krátce představuje programovací jazyk Rust a několik zajímavých v Rustu naprogramovaných terminálových aplikací. Jedná se o alternativu k příkazu grep ripgrep, moderní barevnou alternativu k příkazu ls exa, příkazem cloc inspirovaný tokei a zvířátko v terminálu ternimal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (3%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 435 hlasů
 Komentářů: 35, poslední 21.2. 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?

    8.6.2011 11:59 PeterS. | skóre: 10
    pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Přečteno: 487×
    Příloha:

    Ahojte, učim sa trochu multithreading v C, a narazil som na správanie ktorému nerozumiem. Mám tento programček:



    #include <stdio.h>
    #include <pthread.h>
    #include <semaphore.h>
    #include <unistd.h>

    #define ITER 10000

    sem_t sem;

    void *threadFunc(void *arg)
    {
    //This function does nothing
    usleep(1);
    sem_post(&sem);

    return NULL;
    }

    int main(void) {
    pthread_t pth[ITER];    // array of thread identifiers
    int j=0    ;
    signed int valp; //value of semaphore

    sem_init(&sem, 0, 3);



    for (j=0;j <ITER;j++)  {

    sem_getvalue(&sem,&valp);
    printf ("Semaphore value: %.d\n",valp);

    sem_wait(&sem);

    printf ("Starting thread %.d\n", j);
    pthread_create(&pth[j],NULL,threadFunc, NULL);

    }

    return 0;
    }







    (To isté je v priloženom súbore)

    problem je že to neurobí všetkých 10 000 threadov, ale zastaví to pri tomto:

    Starting thread 378
    Semaphore value: 1
    Starting thread 379
    Semaphore value: 1
    Starting thread 380
    Semaphore value: 1
    Starting thread 381
    Semaphore value: 1
    Starting thread 382
    Semaphore value: 1
    Starting thread 383
    Semaphore value:

    a stoji to, kým to nezabijem. Vedel by mi niekto vysvetliť, prečo sa to stáva a ako sa tomu vyhnúť?

     

    Vďaka

    Odpovědi

    8.6.2011 12:11 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Něco se asi nepovede. Testujte návratové hodnoty funkcí pthread_create() a sem_xxx().
    8.6.2011 12:27 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Takže s návratovým stavom to vyzerá takto:

    pthread_create returned:  
    Semaphore value: 2
    Starting thread 380
    pthread_create returned:  
    Semaphore value: 2
    Starting thread 381
    pthread_create returned: 12 
    Semaphore value: 2
    Starting thread 382
    pthread_create returned: 12 
    Semaphore value: 1
    Starting thread 383
    pthread_create returned: 12 
    Semaphore value: 
    Riešenie z netu: "the solution is to use the PTHREAD_CREATE_DETACHED flag."

    When a thread is created detached (PTHREAD_CREATE_DETACHED), its thread ID and other resources can be reused as soon as the thread terminates.

    Takže skusim pozmeniť kod v tomto zmysle.

    Inak, je to normálny prístup, ked potrebujem vytvoriť rádovo miliony threadov v pár sekundách, alebo ten program mám premyslieť inak?
    8.6.2011 12:16 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Narazil jste na maximální počet vláken, musíte je buď joinnout nebo detachnout (omlouvám se za prznění češtiny). Když pod pthread_create přidáte řádek pthread_detach(pth[j]); bude vše fungovat. Řeší se to například zde
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    8.6.2011 12:33 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    ten riadok funguje, super.

    Ale mám podotázku čo sa týka vplývu na výkon. Tých threadov je veľa (písal som vyššie), je rozumné zakaždým volať pthread_detach, alebo mám vyskúmať možnosť ako urobiť túto možnosť defaultnou, malo by to byť nejako takto:
    pthread_attr_t tattr;
    pthread_attr_setdetachstate(&tattr,PTHREAD_CREATE_DETACHED);
    8.6.2011 13:01 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Mezi voláním pthread_detach a nastavením atributu vlákna by neměl být výkonnostní rozdíl, nicméně ten přístup s pthread_attr_t je přehlednější, takže bych ho preferoval. Otázkou je, jestli je potřeba vytvářet tolik vláken, navíc když jich máte najednou spuštěno jen malé množství. Pokud to jde, tak jich vytvořte jen pár a postupně jim "zadávejte práci", snad jde pochopit co jsem tím chtěl říct. Vytvoření vlákna totiž poměrně časově náročné je, zvláště pak, pokud se bavíme o milionech vláken.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    8.6.2011 13:12 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Presne tak, hledej "thread pooling".
    8.6.2011 13:15 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Navic, kazde vlakno ma vlastni stack ktery samozrejme zere pamet - alespon maly kousek. Jestli nejsem uplne vedle tak na AIXu maji vlakna prealokovano 8MB ram stacku.
    8.6.2011 13:33 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Velikost zásobníku lze snížit buď nastavením resource limitu (ulimit -s nebo setrlimit()) nebo rovnou pomocí pthread_attr_setstacksize(). Těch defaultních 8 MB je nesmyslně moc, u multithreadových aplikací obvykle používám 64-128 KB. Jen je pak samozřejmě potřeba být trochu opatrnější na statické lokální proměnné.
    8.6.2011 14:14 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    OK, diky

    ten thread pooling si pozriem (ešte som to nepočul...)

    trochu som ten program prerobil, tých threadov bude asi 50 -100 x menej, a neriešim ich tvorbu loop-om a semaformi, takže toto odpadlo. Ale na druhej stráne sa mi nepáči že počet threadov je tam napevno zakodovaný. Ale určite to bude ešte prekopávať, len dneska som sa začal threadom venovať...

    Mimochodom ten prínos nebol taký veľký ako som čakal, zjavne problém bude v tých častiach ktoré nepararelizujem...

    8.6.2011 14:47 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Ale na druhej stráne sa mi nepáči že počet threadov je tam napevno zakodovaný.

    Pevný strop tam sice je, ale je podstatně vyšší (obvykle jsou to přinejmenším desítky tisíc). Vy jste ve skutečnosti narazil spíš na to, že vám defaultní 8MB zásobníky pro každý thread vyčerpaly paměť (vynásobte si 8 MB počtem vláken). Tomu se ale dá snadno předejít - viz můj předchozí příspěvek.

    8.6.2011 14:59 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    no fakticky som mal na mysli tou vetou niečo iné.

    S tým prvým dizajnom som si mohol ľahko určovať počet threadov (pred kompiláciou samozrejme), teraz to mám tak, že sa spustia 3 thready (robia viac ako robili predtým) a program čaká kým všetky 3 skončia (pthrad_join). A ide další cyklus...

    Ale ako som písal, s tým kodom sa len zatiaľ len hrám a skušam čo sa da s nim urobiť, takže finálna podoba môže byť uplne iná.
    8.6.2011 15:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    teraz to mám tak, že sa spustia 3 thready (robia viac ako robili predtým) a program čaká kým všetky 3 skončia (pthrad_join). A ide další cyklus...

    To není moc šťastné řešení, takhle tam budete mít zbytečné prostoje při čekání, až skončí všechny tři pracovní thready. Efektivnější je třeba

    (A) na začátku vytvoříte určitý počet "worker" threadů, které si budou v cyklu brát z fronty požadavky a vykonávat je. Hlavní thread bude postupně ukládat požadavky do fronty (když bude plná, počká - např. pomocí condition variable). Až budou všechny požadavky zadané, počká, až budou všechny hotové a worker thready ukončí (pthread_cancel() nebo nastavením příznaku a buď rozesláním signálu nebo pthread_cond_broadcast()).

    (B) pokud vás netrápí režie vytvoření threadu (obvykle ne), lze to řešit tak, že si vyrobíte semafor s počáteční/maximální hodnotou nastavenou na požadovaný počet worker threads a v cyklu vždy počkáte na semafor a vyrobíte worker thread (cyklus ukončíte, když už došly úlohy). Tím bude zajištěno, že v žádném okamžiku nepoběží víc worker threadů než chcete, a jakmile nějaký skončí, spustí se nový. Na konci samozřejmě musíte opět počkat, až budou všichni hotovi (ukončování v tomto případě řešit nepotřebujete).

    8.6.2011 15:31 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    pozriem sa na tie "worker" thready - vlastne už sa pozerám ale akosi som zatiaľ nenarazil na vhodný tutoriál/howto ...
    8.6.2011 15:46 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Asi se mi nechtěně podařilo vás zmást. Termín "worker" thread je jen označení threadu, který je určen k tomu, aby vykonával nějakou činnost, přičemž někdo jiný mezi jednotlivé "worker" thready rozděluje práci. Ve scénáři B worker thread jen jednorázově provede, co se po něm chce (zadání se mu typicky předá přes argument jeho hlavní funkce), ve scénáři A si v cyklu bere jednotlivá zadání z nějaké fronty.
    8.6.2011 13:40 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pthread & semafor v C - preco tento kod zastavi?
    Manuálová stránka není úplně jednoznačná ohledně toho, co se stane při volání pthread_detach() na vlákno, které už mezitím stihlo skončit, takže raději používám pthread_detach(pthread_self()) ve vlákně samotném (nebo atribut).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.