3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Řešení dotazu:
#include <iostream> #include <string> #include <map> typedef std::map<std::string, std::string> osoba_t; int main() { osoba_t osoba; osoba["adresa"] = "mars colony"; osoba["jmeno"] = "Douglas Quaid"; std::cout << "jmeno = " << osoba["jmeno"] << ", adresa = " << osoba["adresa"] << "\n"; }
Pokud bys těch osob měl pár tisíc a chtěl to mít opravdu hezky, asi by stálo za to si udělat index, kde by byla hodnota, v jaké položce je a pointer na osobu do toho pole. Tan index by byl seřazen podle hodnoty a pomocí bsearch bys po tom pobíhal.s binarnim vyhledavanim bych byl opatrnej. Ono ma sice lepsi asymptotickou slozitost, ale pro maly n je pomalejsi. Hlavni duvod je pravdepodobne obtizna predikce skoku. Kdysi jsem s tim delal nejaky pokusy a binarni vyhledavani bylo rychlejsi nez sequencni hledani az pri asi n > 30 Pokud bych chtel max rychlost tak bych to udelal nejak takhle:
struct osoba_t { char *jmeno; char *adresa; ... } char *najdi_pole(osoba_t *o, char *pole) { if (!strcmp(pole, "jmeno")) { return o->jmeno; } else if (!strcmp(pole, "adresa")) { return o->adresa; } else { ... } }takhle bude mit vyhledavani v jedny funkci takze tam nebude zadna redundance a pokud v ty strukture nema moc polozek tak to bude i rychly. Ty if-y navic muze seradit tak aby ty nejcastejsi byly na zacatku.
Pokud bys těch osob měl pár tisíc a chtěl to mít opravdu hezky...
Tiskni
Sdílej: