Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
count()
vždy vrátit do proměnné a a pak používat její hodnotu, a tvrdím si říct, že vždy spočítá prvky znovu (jednoduchým testem pomocí for
dojdete ke stejnému závěru).a tvrdím si říct, že vždy spočítá prvky znovuNe.
jednoduchým testem pomocí for dojdete ke stejnému závěruCo?
Zdrojáky PHPAhá...
Ne. Co? Ahá...To sme sa toho od Teba teda veľa dozvedeli... Na prvý pohľad by sa videlo logické, ak by si PHP udržiavalo prehľad o presnom počte prvkov v poli a pri volaní count() len toto číslo vrátilo. Bohužiaľ, z nejakého dôvodu PHP naozaj zakaždým keď sa volá count() fyzicky preráta počet prvkov v poli. (Overené v zdrojákoch PHP: /ext/standard/array.c) Takže je lepšie a rýchlejšie volať count() len raz, odložiť si ho do premennej a používať ho odtiaľ (ak daný cyklus nemení počet prvkov toho poľa). Jednoduchým testom by si naozaj došiel ku rovnakému záveru.
<?php ini_set("memory_limit","512M"); function microtime_float() { list($usec, $sec) = explode(" ", microtime()); return ((float)$usec + (float)$sec); } echo "Fill array\n"; $start = microtime_float(); $a = array(); $max = 2000000; for($i=0;$i<$max;$i++) $a[] = $i; echo microtime_float() - $start,"\n\n"; echo "Read for with i and count\n"; $start = microtime_float(); $r=0; for($i=0;$i<count($a);$i++) $r+=$a[$i]; echo $r,"\n"; echo microtime_float() - $start,"\n\n"; echo "Read for with i\n"; $start = microtime_float(); $r=0; $cnt = count($a); for($i=0;$i<$cnt;$i++) $r+=$a[$i]; echo $r,"\n"; echo microtime_float() - $start,"\n\n"; echo "Read foreach value only\n"; $start = microtime_float(); $r=0; foreach($a as $v) $r+=$v; echo $r,"\n"; echo microtime_float() - $start,"\n\n"; echo "Read foreach key → value\n"; $start = microtime_float(); $r=0; foreach($a as $k => $v) $r+=$v; echo $r,"\n"; echo microtime_float() - $start,"\n\n";
time php for.php
u mě to dá výsledek
Fill array 0.790529966354 Read for with i and count 1999999000000 0.672595024109 Read for with i 1999999000000 0.30579996109 Read foreach value only 1999999000000 0.329959869385 Read foreach key → value 1999999000000 0.351605892181 real 0m2.742s user 0m2.500s sys 0m0.224sAd. zdrojáky, ty jsou obvykle nejlepší cesta jak porozumět tomu, jak to funguje, testem zjistíme jen chování v podmínkách testu a další nám možná uniknou…
Tiskni Sdílej: