Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
global $moje_prom;
ale mimo ji nevidím a var_dup() vrací NULL;
Příklad: function test(){ if($foo){ # kod if($foo){ # kod }else{ $moje_prom = true; } }else{ # kod } }Děkuji za pomoc
global $moje_prom
při správném použití normálně funguje, ale stejně je tento přístup nějaký divný. Normálně totiž nikdo obsah proměnné z nějaké funkce nepotřebuje.
Použij raději objekty, tam to jde poměrně jednoduše a elegantně, pokud tu proměnnou označíš jako public
.
global $moje_prom
funguje obráceně, než je asi myšleno $moje_prom = false; function test(){ global $moje_prom; if(true){ if(false){ }else{ $moje_prom = true; //toto není lokální proměnná, ale zpřístupněná globální } }else{ } } //tady $moje_prom dostupná, bo je definována ve vnějším contextu, a fce test() s ní jen manipuluje var_dump($moje_prom); test(); var_dump($moje_prom);Ale jinak ano s
global
bych šetřil, až bych na to zapomněl $moje_prom = false; function test(&$moje_prom){ if(true){ if(false){ }else{ $moje_prom = true; } }else{ } } var_dump($moje_prom); test($moje_prom); var_dump($moje_prom);…ale objektový model by mi byl bližší…
$moje_prom
je definována v bloku else
a mimo funkci, nebo ani ve vlastní fci, pokud se tento blok else
neprovede, neexistuje. (nebo přesněji, není dostupná a nemusí ani existovat…).function test(&$moje_prom) { ... $moje_prom = true; ... return 'blabla'; } $moje_prom = false; test($moje_prom);
Ja se vyhybam jak globalnim promennym tak taky predavani promennych referenci ze stejnych duvodu jak ty.Představ si, že máš gigabajtová data a potřebuješ v nich něco změnit. Opravdu je chceš předávat hodnotou?
class Test { var $moje_prom = false; function doTest() { if (foo()) { $this->moje_prom = true; } } } $t = new Test; $t->doTest(); if ($t->moje_prom) { // ... }A pokud ukecanost vadí, lze si pro pohodlnější používání vyrobit magickou satickou metodu, která vyrobí objekt s výsledky testu:
class Test { // ... static function __callStatic() { $t = new self(); $t->doTest(); return $t; } } $t = Test(); if ($t->moje_prom) { // ... }
Tiskni
Sdílej: