Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
modul = dict()
modul["prvni"] = dict()
modul["prvni"]["soubory"] = dict()
modul["prvni"]["metody"] = dict()
modul["prvni"]["testy"] = dict()
modul["prvni"]["cmd"] = dict()
...
modul["prvni"]["cmd"]["filter"] = dict()
modul["prvni"]["cmd"]["filter"]["cesta"] = ['/aaa/bbb','/ccc/ddd']
modul["prvni"]["cmd"]["filter"]["typ"] = "sh"
modul["prvni"]["cmd"]["filter"]["bin"] = "/abc/text_filter"
Ve funkci či objektu si pak jednoduše zístám potřebné informace viz:
text_procesor = modul["prvni"]["cmd"]["filter"]["bin"]
Napadá vás jak lépe konfig zapsat?
Vím ,že položeb a zanoření slovníků bude dramaticky přibývat...
Dík
modul = { 'prvni' : { 'soubory' : {}, 'metody' : {}, 'testy' : {}, 'cmd' : { 'filter' : { 'cesta' : [ '/aaa/bbb', '/ccc/ddd', ], 'typ' : 'sh', 'bin' : '/abc/text_filter', }, }, }, }
collections.defaultdict
[modul_prvni] cmd_filter_cesta = /aaa/bbb,/ccc/ddd cmd_filter_typ = sh cmd_filter_bin = /abc/text_filterK volbám a jejich hodnotám z konfigurace se pak přistupuje takto.
config = configparser.RawConfigParser() config.read('config') print(config.get('modul_prvni', 'cmd_filter_cesta').split(','))Pro získání cest jako objektu pole.
....
modul = {}
modul[("prvni","cmd","filter","bin")] = "/abc/text_filter"
....
jojo, furt se mám co učit..
Dik
modul = { "prvni": { "soubory": {…}, "metody": {…}, "testy": {…}, "cmd": { "filter" = { "cesta": ['/aaa/bbb','/ccc/ddd'], "typ": "sh", "bin": "/abc/text_filter" } } } }Kdyby to byl jinej jazyk tak by se dal uvazovat json nebo nedejboze xml, ale zrovna u pythonu si tim moc nepomuzes. Druha vec je jestli je nutny tak hluboke strukturovani. Neni problem napsat pajtni kod tak aby co nejvic hodnot bylo defaultnich.
Tiskni Sdílej: