abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.11.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 165 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 000 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:44 | Komunita

Canonical oznámil dostupnost kryptografických balíčků s certifikací FIPS 140-2 úrovně 1 pro Ubuntu 16.04 LTS pro předplatitele podpory Ubuntu Advantage Advanced. Certifikace FIPS (Federal Information Processing Standards) jsou vyžadovány (nejenom) vládními institucemi USA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 16:11 | Zajímavý software

Společnost Avast uvolnila zdrojové kódy svého dekompilátoru RetDec (Retargetable Decompiler) založeného na LLVM. Vyzkoušet lze RetDec jako webovou službu nebo plugin pro interaktivní disassembler IDA. Zdrojové kódy RetDec jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
13.12. 11:00 | Zajímavý software
Na Good Old Games je v rámci aktuálních zimních slev zdarma k dispozici remasterovaná verze klasické point&click adventury Grim Fandango, a to bez DRM a pro mainstreamové OS včetně GNU/Linuxu. Akce trvá do 14. prosince, 15:00 SEČ.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
13.12. 07:22 | Pozvánky

Konference InstallFest 2018 proběhne o víkendu 3. a 4. března 2018 v Praze na Karlově náměstí 13. Spuštěno bylo CFP. Přihlásit přednášku nebo workshop lze do 18. ledna 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.12. 20:22 | Nová verze

Před měsícem byla vydána Fedora 27 ve dvou edicích: Workstation pro desktopové a Atomic pro cloudové nasazení. Fedora Server byl "vzhledem k náročnosti přechodu na modularitu" vydán pouze v betaverzi. Finální verze byla naplánována na leden 2018. Plán byl zrušen. Fedora 27 Server byl vydán již dnes. Jedná se ale o "klasický" server. Modularita se odkládá.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 987 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Dotaz: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)

    Bundas avatar 11.12.2013 18:20 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    Přečteno: 477×
    Zdravim. Je mi 14 let, ucim se programovat. Ted se snazim pochopit tridy v C++ a napsal sem jednoduchou aplikaci.. Bohuzel visual studio tam furt nekde vidi chybu..

    Zdrojak:

    hlavicka.h -- https://drive.google.com/file/d/0B_1o37MpTnYUTG5USjZiLWdQbTg/edit?usp=sharing

    main.cpp -- https://drive.google.com/file/d/0B_1o37MpTnYUN3BkZFlncTc3NUU/edit?usp=sharing

    Pomozte mi to opravit prosim
    Abe the Messiah has come.

    Odpovědi

    11.12.2013 19:28 extremni lama | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    1. chybi ti tam implementace konstruktoru Circle()

    2. Co maji delat tyhle radky?:
    cin >> c.getX
    cin >> c.getY;
    cin >> c.getRadius;
    cin >> c.getColor;
    
    prepisovat adresu funkce ?

    3. Co ma delat tenhle radek?:
    c.printValues;
    
    4. Guess: predtim jsi programoval v pascalu ? :-)
    The enemy of my enemy is still my enemy.
    11.12.2013 19:33 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    Ahoj,

    no máš tam těch problémů dost :-), ale v poho. Snad jen že na učení objektovýho programování jsou lepší jazyky než C++ (např. i ta ukecaná Java), ale naučit se to dá i na C++ (můj případ).

    1) V C++ objektu by měla bejt oddělená deklarace objektu (tj. první část hlavičky.h od definice jejich metod. Takhle když ten objekt budeš chtít použít na víc místech, tak tam budou ty metody dvakrát a linker bude řvát. Ale na todle jednoduchý vyzkoušení to zatim tak nechat můžeš.

    2) Když vytvoříš kruh bez parametrů, tak je v nějakym nedefinovanym stavu. To neni sice syntaktická chyba, ale není to dobrý zvyk (objekt by měl bejt vždy v pořádku, tj. měl by mít konstruktor se všemi potřebnými parametry).

    2) getX a getY jsou funkce. Lze je tedy buďto volat, popř. vzít si jejich adresu, nic jinýho. Ty do nich zapisuješ, to nejde. Nadefinuj si funkce void Circle::setX(int x), načti x do lokální proměnný a pak volej c.setX(promenna).

    Ale uplne spravne (když už chceš používat iostream, mě to k srdci nepřirostlo a i když píšu striktně objektově, tak používám getc/scanf) by bylo, kdybys v metodě Circle přetížil operátor >>(&istream, &Circle)

    Bundas avatar 11.12.2013 20:06 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    1) V C++ objektu by měla bejt oddělená deklarace objektu (tj. první část hlavičky.h od definice jejich metod. Takhle když ten objekt budeš chtít použít na víc místech, tak tam budou ty metody dvakrát a linker bude řvát. Ale na todle jednoduchý vyzkoušení to zatim tak nechat můžeš.
    Diky za radu. Tohle by me nenapadlo.
    2) Když vytvoříš kruh bez parametrů, tak je v nějakym nedefinovanym stavu. To neni sice syntaktická chyba, ale není to dobrý zvyk (objekt by měl bejt vždy v pořádku, tj. měl by mít konstruktor se všemi potřebnými parametry).
    Takze k tomu konstruktoru Circle() mam pridat parametry? Jaky? (jsem vazne zacatecnik. Ucim se C++ teprve tyden, takze odpust prosim moji neschopnost :-D)
    3) getX a getY jsou funkce. Lze je tedy buďto volat, popř. vzít si jejich adresu, nic jinýho. Ty do nich zapisuješ, to nejde. Nadefinuj si funkce void Circle::setX(int x), načti x do lokální proměnný a pak volej c.setX(promenna).
    A mam tam ty gettery nechavat? Nebo staci jenom vytvorit ty funkce? Definice fuknce void Circle::setX(int x) by byla: Circle::setX(int x) {x = x;} ?

    kdyz mam volat c.setX(promenna) tak by to v praxi vypadalo nejak takhle?: c.setX(21); nebo c.setX(getX())? Jak by to slo udelat, aby tam byl umoznen vstup uzivatele? (ze by inicializaci promenny x vykonaval uzivatel)

    Ale uplne spravne (když už chceš používat iostream, mě to k srdci nepřirostlo a i když píšu striktně objektově, tak používám getc/scanf) by bylo, kdybys v metodě Circle přetížil operátor >>(&istream, &Circle)
    Tak daleko sem se jeste nedostal
    Abe the Messiah has come.
    12.12.2013 10:12 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    2) No takový parametry, aby po zavolání konstruktoru cicrle byl kruh definovanej. Tj. můžeš ho inicializovat pomocí x,y,radius, nebo pomocí istreamu, z kterýho načteš hodnoty, dělává se i tzn. copy contruktor, tj. z jiné instance třídy Circle.

    3a) No jde o to, jestli má circle nabízet ke čtení z vnějšku své vlastnosti. Jestli ano, nechat, jestli ne, tak smazat.

    3b) Circle::setX(int x) {x = x;} ? Nejde, protože lokální definice x ze SetX Ti zastíní tu z třídy. Musíš buď lokální pojmenovat jinak, nebo asi lepší je si zvyknout psát: Circle::setX(int x) {this->x = x;} ?

    3c) c.setX(getX())? Je přeci blbina :-) Jednak nemáš definovanou funkci getX, pouze metodu getX třídy Circle, takže by to muselo bejt c.setX(c.getX()), jednak si to zkus přeložit do "lidského jazyka": "Kružnici c . změň X (na hodnotu vlastnosti x kružnice c)". A to asi nechceš.

    3d) Inicializaci proměnný x udělá uživatel. Jestli má jít opravdu o inicializaci kružnice, mělo by to bejt v konstruktoru (v tomto případě s parametrem istream). Jestli má jít o změnu existující kružnice, tak buď dopsat další metodu setX s parametrem istream (v jejímž těle pak může bejt stream >> this->x), nebo tady asi rozumější je: int tmp_x; cin >> tmp_x ; c.setX(tmp_x)

    Anebo se vykašlat na setter a psát cin >> c.x, ale to je proti principům objektovýho programování. U takhle jednoduchýho objektu a programu se ale neprojeví žádná nevýhoda plynoucí z porušení principů, jen si navykneš "bad habits"

    12.12.2013 22:54 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    void Circle::setCentre(int xn, int yn){
            xn = x;
            yn = y;
    };
    
    Tohle máš asi přehozený, smyslem bylo asi nastavit x a y. Takto akorát nastavíš novou hodnotu těm argumentům a pak s tim už nic neděláš. Z pohledu volajícího metoda nemá žádný efekt a i kompilátor pravděpodobně nic nevygeneruje.

    Zbytek jsem už línej číst, protože mi to hází nějakou kriploidní hlášku, že mám zastaralý prohlížeč a že mám přejít na Google Chrome. Fk you špehující Google, nepřejdu na tvůj prohlížeč.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.