abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (75%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 293 hlasů
 Komentářů: 19, poslední 13.1. 22:02
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: OOP - Upřesnění návrhu

    29.3.2014 12:13 Mlanko
    OOP - Upřesnění návrhu
    Přečteno: 321×
    Zdravím, začínám s OOP v PHP a chtěl bych se zeptat na jednu věc na kterou jsem nikde nenašel řádnou odpověď. Pokud budu používat třídy, tak můžu výsledky ukládat do proměnných a pak je naráz vytisknout, nebo to mám dělat tak, že jednotlivé metody budou volat z nějakého vieweru a ihned budou vracet výsledek. Jelikož používám i MySQL tak bych musel při použití 2 varianty posílat pokaždé do db nějaký dotaz. Při použití 1 varianty to bude zase žrát více paměti. Začarovaný kruh, ze kterého nevím jak ven.. Poradí někdo zdatný? Předem díky za zkušenosti.

    Odpovědi

    29.3.2014 12:33 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Pokud ta data nejsou extra velká (všechny běžné aplikace), tak pamětí šetřit nemusíš. Běžně to dělám tak, že stavím v paměti objektový strom s daty a ten předám výstupní šabloně. Je to rychlé a moc paměti to nesežere.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 13:19 Mlanko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Děkuji za tip, a čemu říkáte "data nejsou extra velká" ? 10 000 znaků je už moc?
    29.3.2014 13:30 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Měl jsem na mysli milióny až desítky miliónů znaků.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 19:32 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Tak z praxe vim ze sestavit rovnou data a ty pak predat sablone a vykreslit je pomale, ve vetsine pripadu to ale nevadi, takze doporucuji jit touto cestou a az v pripade problemu to resit jinak. Jedno z reseni je ze muzes data nacist naraz ale nevytvaret celou strukturu objektu. tu pak vytvaret az lazy zpusobem.

    Napriklad si predstav ze chces nacist 1000 uzivatelu. Misto toho abych navyrabel 1000 insatnci tridy User, tak vytvorim jen objekt kterej bude obsahovat vysledek SQL dotazu na tech 1000 uzivatelu (takze vsechny data), ale tento objekt bude fungovat tak, ze pri iteraci vytvari vzdy jen jednu instanci tridy User.
    29.3.2014 19:43 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Čemu říkáš pomalé? Úzkým hrdlem je databáze. Šablona, kterou mám na 500 řádek, mi ta data zpracuje za 2 ms.

    Když budu načítat 1000 uživatelů, tak se mi z DB jedním voláním načte celá kolekce 1000 objektů typu User. Co na tom chceš optimalizovat?
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 19:50 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Tak na 1000 uzivatelech to nepoznas, jde o to ze navytvares 1000 instanci je pomalejsi nez vytvorit jednu instanci. Nehleda na pametove naroky. Ale jak jsem psal ve vetsine pripadu clovek toto nemusi resit.
    29.3.2014 20:08 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Jak chceš jinak načíst 1000 záznamů z databáze? Jinak to ani nejde, než načíst do 1000 objektů. Zkus ukázat, jak bys jich použil méně.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    Tak za predpokladu ze nepotrebuji vic uzivatelu zaroven (mysleno tak ze chci provadet jen oparece pri kterych nejsem zavisli na jine instanci uzivatele nez je ta auktualni), tak to jde udelat tak ze znovupouzijes ten stejny objekt User ktery si vytvoril pro prvni zaznam.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 29.3.2014 21:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    samozrejme pokud se bavis napriklad o poctu objektu vzniklich napr. volanim metody mysql_fetch_object, nebo mysql_fetch_assoc (v tomto pripade se vytvari asociativni pole), tak ano tady se vytvori samozrejme 1000 instanci.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:21 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Ne. Bavím se o metodě fetch(). Případně fetchAll(), pokud chci naráz celou kolekci. Funkce, které jsi jmenoval, jsou zastaralé a pomalé. Nemají se už používat.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:33 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    JJ to jsem myslel. V tom pripade mas pravdu, ja se bavil o vlastnim ORM reseni. Kde si ty jednotlive objekty clovek jeste zapouzdruje.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:17 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Řeč byla o vytažení a prezentaci 1000 uživatelů. I když je budeš vybírat v cyklu po jednom, postupně se vytvoří a zase zahodí 1000 objektů.

    Pokud chceš jen jednoho, stačí jeden objekt. Pokud však chceš do toho objektu vložit jiný záznam, PHP ten původní objekt zahodí a vytvoří nový. O znovupoužití nemůže být řeč.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    Ano pokud si to clovek nedela sam

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:23 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Návrhový vzor Flyweight samozřejmě znám a také vím, kdy ho mám použít. Tohle není ten případ.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 20:03 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Ale mas pravdu ze jsem to napsal nesikovne, misto je pomale tam spis melo byt v urcitych pripadech muze byt pomale nebo tak neco.
    Josef Kufner avatar 3.4.2014 03:29 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Dilema, které řešíš, je rozdíl mezi push a pull frameworky. Pull frameworky jsou častější, neboť je snadnější je vytvořit, ale aplikace se snadněji zašmodrchá do nepřehledného slepence. Push frameworky vyžadují více šikovnosti od svých autorů, ale pak nabízí širší možnosti při tvorbě aplikací.

    Označení push a pull vychází z role šablony (view). Pull znamená, že si šablona tahá data, která potřebuje. Push naopak, že je view nakrmeno a zobrazí, co dostane.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.