abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 29
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 926 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: OOP - Upřesnění návrhu

    29.3.2014 12:13 Mlanko
    OOP - Upřesnění návrhu
    Přečteno: 323×
    Zdravím, začínám s OOP v PHP a chtěl bych se zeptat na jednu věc na kterou jsem nikde nenašel řádnou odpověď. Pokud budu používat třídy, tak můžu výsledky ukládat do proměnných a pak je naráz vytisknout, nebo to mám dělat tak, že jednotlivé metody budou volat z nějakého vieweru a ihned budou vracet výsledek. Jelikož používám i MySQL tak bych musel při použití 2 varianty posílat pokaždé do db nějaký dotaz. Při použití 1 varianty to bude zase žrát více paměti. Začarovaný kruh, ze kterého nevím jak ven.. Poradí někdo zdatný? Předem díky za zkušenosti.

    Odpovědi

    29.3.2014 12:33 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Pokud ta data nejsou extra velká (všechny běžné aplikace), tak pamětí šetřit nemusíš. Běžně to dělám tak, že stavím v paměti objektový strom s daty a ten předám výstupní šabloně. Je to rychlé a moc paměti to nesežere.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 13:19 Mlanko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Děkuji za tip, a čemu říkáte "data nejsou extra velká" ? 10 000 znaků je už moc?
    29.3.2014 13:30 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Měl jsem na mysli milióny až desítky miliónů znaků.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 19:32 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Tak z praxe vim ze sestavit rovnou data a ty pak predat sablone a vykreslit je pomale, ve vetsine pripadu to ale nevadi, takze doporucuji jit touto cestou a az v pripade problemu to resit jinak. Jedno z reseni je ze muzes data nacist naraz ale nevytvaret celou strukturu objektu. tu pak vytvaret az lazy zpusobem.

    Napriklad si predstav ze chces nacist 1000 uzivatelu. Misto toho abych navyrabel 1000 insatnci tridy User, tak vytvorim jen objekt kterej bude obsahovat vysledek SQL dotazu na tech 1000 uzivatelu (takze vsechny data), ale tento objekt bude fungovat tak, ze pri iteraci vytvari vzdy jen jednu instanci tridy User.
    29.3.2014 19:43 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Čemu říkáš pomalé? Úzkým hrdlem je databáze. Šablona, kterou mám na 500 řádek, mi ta data zpracuje za 2 ms.

    Když budu načítat 1000 uživatelů, tak se mi z DB jedním voláním načte celá kolekce 1000 objektů typu User. Co na tom chceš optimalizovat?
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 19:50 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Tak na 1000 uzivatelech to nepoznas, jde o to ze navytvares 1000 instanci je pomalejsi nez vytvorit jednu instanci. Nehleda na pametove naroky. Ale jak jsem psal ve vetsine pripadu clovek toto nemusi resit.
    29.3.2014 20:08 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Jak chceš jinak načíst 1000 záznamů z databáze? Jinak to ani nejde, než načíst do 1000 objektů. Zkus ukázat, jak bys jich použil méně.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    Tak za predpokladu ze nepotrebuji vic uzivatelu zaroven (mysleno tak ze chci provadet jen oparece pri kterych nejsem zavisli na jine instanci uzivatele nez je ta auktualni), tak to jde udelat tak ze znovupouzijes ten stejny objekt User ktery si vytvoril pro prvni zaznam.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 29.3.2014 21:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    samozrejme pokud se bavis napriklad o poctu objektu vzniklich napr. volanim metody mysql_fetch_object, nebo mysql_fetch_assoc (v tomto pripade se vytvari asociativni pole), tak ano tady se vytvori samozrejme 1000 instanci.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:21 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Ne. Bavím se o metodě fetch(). Případně fetchAll(), pokud chci naráz celou kolekci. Funkce, které jsi jmenoval, jsou zastaralé a pomalé. Nemají se už používat.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:33 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    JJ to jsem myslel. V tom pripade mas pravdu, ja se bavil o vlastnim ORM reseni. Kde si ty jednotlive objekty clovek jeste zapouzdruje.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:17 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Řeč byla o vytažení a prezentaci 1000 uživatelů. I když je budeš vybírat v cyklu po jednom, postupně se vytvoří a zase zahodí 1000 objektů.

    Pokud chceš jen jednoho, stačí jeden objekt. Pokud však chceš do toho objektu vložit jiný záznam, PHP ten původní objekt zahodí a vytvoří nový. O znovupoužití nemůže být řeč.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    kozzi avatar 29.3.2014 21:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu

    Ano pokud si to clovek nedela sam

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    29.3.2014 21:23 Kit | skóre: 37 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Návrhový vzor Flyweight samozřejmě znám a také vím, kdy ho mám použít. Tohle není ten případ.
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    29.3.2014 20:03 Kozzi11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Ale mas pravdu ze jsem to napsal nesikovne, misto je pomale tam spis melo byt v urcitych pripadech muze byt pomale nebo tak neco.
    Josef Kufner avatar 3.4.2014 03:29 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OOP - Upřesnění návrhu
    Dilema, které řešíš, je rozdíl mezi push a pull frameworky. Pull frameworky jsou častější, neboť je snadnější je vytvořit, ale aplikace se snadněji zašmodrchá do nepřehledného slepence. Push frameworky vyžadují více šikovnosti od svých autorů, ale pak nabízí širší možnosti při tvorbě aplikací.

    Označení push a pull vychází z role šablony (view). Pull znamená, že si šablona tahá data, která potřebuje. Push naopak, že je view nakrmeno a zobrazí, co dostane.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.