abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Zajímavý článek

    Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (79%)
     (5%)
     (8%)
     (7%)
    Celkem 401 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Dotaz: C++ a Qt - implementace knihovny

    3.4.2014 17:42 phoenixes
    C++ a Qt - implementace knihovny
    Přečteno: 379×
    Dobrý den.

    Předem uvádím, že nejsem bohužel pokročilý jak v Linuxu, tak v programování, ale potřebuji radu :-)

    Vytvářím projekt v Qt creatoru pod Lubuntu. Program nebude zas tak složitý, ale potřebuji do toho projektu implementovat knihovnu libcrafter tak, abych mohl používat její funkce a dál psát C++ kód v Qt creatoru.

    Jde mi jenom o tuhle konkrétní knihovnu, nicméně nemám žádné zkušenosti s implementací "cizí" knihovny do projektu.

    Budu vděčný za každou radu. Pokud je toto příliš "začátečnický" dotaz, budu rád, pokud mě alespoň odkážete správným směrem.

    Předem děkuji.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.4.2014 19:49 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Nevím, jak je to přesně v Qt Creatoru, ale obecně se knihovny připojují takto:
    1. Pokud je knihovna z balíčků, je většinou potřeba nainstalovat nějaký vývojový balíček, např. libcrafter-dev, který obsahuje potřebné hlavičkové soubory.
    2. Mezi cesty k hlavičkovým souborům přidáme cestu k hlavičkovým souborům té knihovny (-Icesta). Není potřeba, pokud je knihovna instalovaná z balíčků.
    3. Linkeru přidáme do voleb, že má linkovat tuhle knihovnu (-lcrafter) a kde ji najde (-Lcesta). To druhé opět není potřeba, pokud je knihovna instalovaná z balíčků.
    4. A to je vše, stačí knihovnu použít (#include <...> a tak dále)
    3.4.2014 21:43 Travellover
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Perfektni napoveda!

    Jeste pridam, ze v QtCreatoru si budete moci vybrat projekt s QMake build systemem (pokud bude vase aplikace pouzivat QT pro UI, urcite pro zacatek volte QMake.

    Alternativni volba je pouzit CMakeLists (CMake) build system (zjednodusene neco jako preprocessor skutecneho projektu/build systemu). CMake je volba pro multiplatformni projekt a/nebo pokud nechcete byt zavisly na qmake. Pokud ale nemate moc zkusenosti s takovym vyvojem, volte qmake.

    Myslim ze posledni moznost je pouzit Makefiles, ale byla by to skoda, protoze podpora CMake nebo QMake je v QtCreatoru promakana.

    Have fun!
    3.4.2014 22:26 phoenixes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Děkuji mockrát za rady.

    Knihovnu jsem první "nainstaloval" dle readme souborů. Ovšem při Buildu jsem nedokázal linkeru v Qt creatoru předat ten parametr -lcrafter.

    Tak jsem zkoušel alternativní postup, kdy jsem celý stažený archiv zkopíroval do složky projektu a použil jsem #include "cesta/crafter.h". Bohužel, ani tady jsem nebyl moc úspěšný. První to psalo, že funkce neexistuje "in the scope". Po nalezení správného hlavičkového souboru to píše "undefined reference to Crafter::GetMyIP".

    Takže otázky jsou následující:

    1) Jak přidat tomu linkeru v Qt ten správný parametr?

    2) Je to moc velká prasárna, nakopírovat tam všechny ty soubory tak, jak jsem to udělal?

    3) Máte někdo ponětí, jak to můžu zprovoznit v tom Qt? Když mi to normálně jde, když vytvořím jenom samotný .cpp soubor v terminálu a přeložím to pomocí g++ s -lcrafter?

    Díky za Vaše reakce..
    Řešení 1× (Roman Došek)
    3.4.2014 23:21 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Pokud používáš QMake, jakože asi jo, tak stačí do .pro souboru přidat následující věci:
    INCLUDEPATH +=  /path/to/crafter/header/files
    
    LIBS += -L/path/to/crafter/libs/
    LIBS += -lcrafter
    
    Prasárna to je, ale hlavně je to zbytečné :-)
    5.4.2014 10:29 phoenixes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ a Qt - implementace knihovny
    Super, ty LIBS to vyřešily. Dával jsem tam nějaké FLAGS, které jsem vygoogloval, ale to nebylo ono.

    Super, tak díky moc. Jdu pokračovat, vzhůru dalším problémům. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.