Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
struct HANDLER{ MEMORY * memory; }; struct MEMORY{ CMD action; pthread_mutex_t mutex; char * Buffer; int start; int stop; };a k ni inicializacni funkci:
HANDLER * init_handler(){ HANDLER * handler; handler=new HANDLER; handler->memory=new MEMORY; handler->memory->Buffer=new char [BUFFER_SIZE]; handler->memory->start=0; handler->memory->stop=0; pthread_mutex_init(&handler->memory->mutex, NULL); handler->memory->action=READY; return handler; }Pomocí debugu jsem zjistil, že ukazatel handler->memory->Buffer spravne ukazuje na nejake misto v pameti (konkretne 0x6126D0) ale po inicializaci funkci pthread_mutex_init se změní adresa na kterou ukazatel Buffer ukazuje na 0X00. Nevíte prosím někdo co dělám špatně? Místo pro pthread_mutex_t(32B) ve strukture je ale funkce pthread_mutex_init z nějakého důvodu přepíše i několik B za zvím místem! Všem moc díky!
Řešení dotazu:
malloc
místo new
.
Neběží to na 64-bitovém systému? Tam by měl pthread_mutext_t
mít 40 bajtů, takže problém by byl nejspíš s includy nebo nějakými define.
HANDLER * handler;
handler = (HANDLER*) malloc(sizeof(HANDLER));
handler->memory = (MEMORY*) malloc(sizeof(MEMORY));
handler->memory->Buffer = (char*) malloc(BUFFER_SIZE);
Pak snad prohodit ty definovaný struktury.
Zádrhel je niekde inde. Niečo, čo tu v tom kóde nevidíme, tam urobí bordel.
Souhlasím. Aby bylo možné určit, kde je problém, chtělo by to kompletní zdroják(y) (stačí minimalistický testcase, kde se to projevuje) a informaci, jak se to přesně překládalo a linkovalo (a na jaké architektuře).
kus zdrojáku je v úvodním příšpěvku, jinde už jen volám tuto funkci a pristupuji k té struktuře, problém je (jak jsem psal) v té inicializační funkci, že inicializace mutexu přepíše ukazatel na tu přidělenou pamět.
A právě proto je potřeba vidět celý zdroják, protože pravděpodobné vysvětlení je, že na různých místech se pracuje s různým layoutem některé z těch struktur. Kvůli tomu by bylo dobré vidět celý soubor (resp. celé soubory, pokud to není v jednom).
A v tomto případě si myslím, že je jedno jestli tu pamět získám pomocí malloc nebo new.
To nepopírám. Problém by byl, kdybyste alokoval jedním a zkusil uvolnit druhým, ale to by se samozřejmě projevovalo jinak.
kompiluji pomocí:
g++ -c -m64 -pipe -g -Wall -W -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++-64 -o test.o ../test.cpp
Pokud používáte pthreads (což podle toho mutexu používáte), mělo by se všechno kompilovat s -pthread
allocated 0x82a3048 before pthread_mutex_init() 0x82a3048 after pthread_mutex_init() 0x82a3048 after init_handler() 0x82a3048
pthread_mutex_init(&(handler->memory->mutex), NULL);
nevim ktery operator ma prednost &a->b tak to skus napsat &(a->b)
a < b && b < c
" muselo závorkovat. V tomto případě nemá smysl, aby "&a->b
" znamenalo "(&a)->b
", protože to lze jednoduše zapsat jako "a.b
".
Tiskni
Sdílej: