abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 06:55 | Zajímavý projekt

V Edici CZ.NIC vyšla kniha Průvodce labyrintem algoritmů. Kniha je ke stažení zcela zdarma (pdf) nebo lze objednat tištěnou verzi za 339 Kč (připojení přes IPv4) nebo 289 Kč (připojení přes IPv6).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 06:33 | Zajímavý software

Byla vydána verze 2.2.0 svobodného správce hesel KeePassXC (Wikipedie). Jedná se o komunitní fork správce hesel KeePassX s řadou vylepšení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:11 | IT novinky

Vývojář Debianu Henrique de Moraes Holschuh upozorňuje v diskusním listu debian-devel na chybu v Hyper-Threadingu v procesorech Skylake a Kaby Lake od Intelu. Za určitých okolností může chyba způsobit nepředvídatelné chování systému. Doporučuje se aktualizace mikrokódu CPU nebo vypnutí Hyper-Threadingu v BIOSu nebo UEFI [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.6. 01:23 | Komunita

Phoronix spustil 2017 Linux Laptop Survey. Tento dotazník s otázkami zaměřenými na parametry ideálního notebooku s Linuxem lze vyplnit do 6. července.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
23.6. 22:44 | Nová verze

Po třech měsících vývoje od vydání verze 5.5.0 byla vydána verze 5.6.0 správce digitálních fotografií digiKam (digiKam Software Collection). Do digiKamu se mimo jiné vrátila HTML galerie a nástroj pro vytváření videa z fotografií. V Bugzille bylo uzavřeno více než 81 záznamů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
23.6. 17:44 | Nová verze

Byla vydána verze 9.3 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
23.6. 13:53 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-06-21 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Z novinek lze zdůraznit IDE Thonny pro vývoj v programovacím jazyce Python a především offline verzi Scratche 2.0. Ten bylo dosud možné používat pouze online. Offline bylo možné používat pouze Scratch ve verzi 1.4. Z nového Scratchu lze ovládat také GPIO piny. Scratch 2.0 vyžaduje Flash.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.6. 14:24 | Nová verze

Opera 46, verze 46.0.2597.26, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 59. Z novinek lze zmínit například podporu APNG (Animated Portable Network Graphics). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera. Oznámení o vydání zmiňuje také první televizní reklamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.6. 13:37 | IT novinky

I čtenáři AbcLinuxu před dvěma lety vyplňovali dotazníky věnované Retro ThinkPadu. Nyní bylo potvrzeno, že iniciativa Retro ThinkPad je stále naživu a Lenovo připravuje speciální edici ThinkPadu jako součást oslav jeho 25. výročí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
22.6. 10:22 | Komunita

Bylo oznámeno, že frontend a runtime programovacího jazyka D bude začleněn do kolekce kompilátorů GCC (GNU Compiler Collection). Správcem byl ustanoven Iain Buclaw.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (31%)
 (1%)
 (9%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 838 hlasů
 Komentářů: 65, poslední 1.6. 19:16
    Rozcestník

    Dotaz: prevod msp430 floating point formatu

    27.3.2015 22:52 Tomas
    prevod msp430 floating point formatu
    Přečteno: 271×
    v mikrocontrolerech se pouziva takovy zvlastni format k ulozeni desetinych cisel (MSP430 float point format), kdy se desetine cislo ulozi do 4 bajtu. Vyvojova prostredi pro microcontrolery maji implementovany uz hotove prevodni funkce, jak z tech 4 bajtu dostat ten float a obracene.

    Ja musim nyni provest tu konverzi v programu (gcc, linux). Blahove jsem se domnival, ze na intenetu uz bude urcite hafo takovych funkci k nalezeni - ale chyba lavky.

    Rad bych se zeptal kolegu, kteri pracuji v teto oblasti, zda vubec neco mohu najit a event. kde.

    Odpovědi

    Jendа avatar 28.3.2015 00:02 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    První odkaz z mého Googlu je PDF ve kterém je to polopaticky popsané.

    Na první pohled to připomíná IEEE float akorát s přehozeným sign bitem, nešlo by to zkonvertovat do něj?
    28.3.2015 10:57 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Příloha:
    dik,

    ano, meli jsme jiny dokument, ale se stejnam obsahem. V priloze je funkce, kterou jsem narychlo zplodil kvuli testovani (treba se to bude nekomu hodit).

    Zatim mi ale nenapada ta obracena cesta, tedy z cisla ziskat ten hex-string. (a nejaky takovy srozumitelny navod jsem nenasel). Jak pisi, ocekaval bych, ze hardwarovi kolegove uz neco maji, ale jestli ma nekdo nejaky napad, nakopnuti ....
    28.3.2015 12:57 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Možná jsem úplně nepochopil dotaz, ale "převést" proměnnou libovolného typu na její syrovou reprezentaci hexadecimálně je velmi jednoduché:
    #include <cstdio>
    #include <iostream>
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
      float f = 1.23456f;
      unsigned int raw_f;
      char* raw_f_cstr;
    
      /* raw_f = *(unsigned int*)&f; <- Starý Cčkový způsob */
      /* C++ovější způsob */
      raw_f = *reinterpret_cast<unsigned int*>(&f);
    
      /* Jako unsigned int */
      std::cout << f << " " << raw_f << " " << std::hex << raw_f << std::endl;
      /* Převod na Cčkový string */
      asprintf(&raw_f_cstr, "%x", raw_f);
      std::cout << raw_f_cstr << std::endl;
    
      return 0;
    }
    
    Jen tak mimochodem, převádět hexadecimální řetězec do binárního switchem je trochu dřevorubecké, udělal bych to spíš takhle
    #define BITS_IN_INT (sizeof(int) * 8)
    #define MAX_HEX_NUMS (sizeof(int) * 2)
    
    std::string hex_to_bin(const std::string s)
    {
      size_t steps;
      size_t sl;
      std::string bin_out;
    
      sl = s.length();
      if (sl == 0)
        return "";
      steps = sl / MAX_HEX_NUMS;
      if (!(sl % MAX_HEX_NUMS))
        steps--;
    
      bin_out.reserve((steps + 1) * BITS_IN_INT + 1);
    
      for (size_t idx = 0; idx <= steps; idx++) {
        int num;
        size_t from_idx = MAX_HEX_NUMS * idx;
        std::string ss = s.substr(from_idx, MAX_HEX_NUMS);
    
        if (sscanf(ss.c_str(), "%x", &num) < 1) {
          std::cout << "Invalid input" << std::endl;
          return "";
        }
    
        for (size_t sidx = 0; sidx < BITS_IN_INT; sidx++) {
          if (num & (1 << (BITS_IN_INT - sidx - 1)))
            bin_out.append("1");
          else
            bin_out.append("0");
        }
      }
    
      return bin_out;
    }
    
    28.3.2015 20:24 Mrazík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Hardwaroví kolegové nic takového nemají a ani mít nechtějí. To o co se snažíte je cesta do pekel. Nenapadá mě k čemu to potřebujete. Jediná možnost je výměna hodnoty float čísla s jiným zařízením prostřednictvím něčeho jako je sériová linka, ethernet nebo tak něco. Pak je ovšem lepší použít knihovní funkce typu strtof() a zpětně něco jako std::toString(), případně snprintf() s formátem e,f,g a předávat to v lidsky čitelné podobě. Sice to bude víc znaků, ale bude to přenositelné a poměrně jednoduché. Pro MSP430 (a jiné maličké hračky) si dobře rozmyslete zda opravdu potřebujete double nebo stačí pouhý float, jinak vyprodukujete pomalý a obrovský kód. Většina věcí se dá počítat dost dobře v pevné řádové čárce pomocí celočíselné aritmetiky.
    Jendа avatar 28.3.2015 21:06 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    On má single-precision float a jestli jsem to dobře pochopil tak se snaží tu konverzi rozjet na počítači, asi aby mohl číst struktury přímo z toho MSP.
    28.3.2015 21:24 Mrazík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    A to právě není dobře. V PC (gcc) je float implementováno podle IEEE, to MSP (podle toho pdf od TI) to má jinak a pak se někdo blbě vyspí, udělá to zase úplně jinak a může se to celé přepisovat. Lidsky čitelný řetězec si formát zachová a i když se změní reprezentace čísla, knihovní funkce budou fungovat i nadále minimálně hodně podobně když už ne stejně. Předávat z uP do PC holé struktury jako pole bytů sice taky jde ale musí pro to být dost pádný důvod. Už vícebytový integer může způsobit problémy, natožpak float nebo dokonce double. Ale ať se hoch vysloví sám k čemu to chce.
    Jendа avatar 28.3.2015 21:54 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Třeba v tom MCU nemá čas na to aby to převáděl. I když když vidím ten kód jímá mě hrůza… Asi bych na to šel stylem
    mantissa = input & 0x7fffff;
    exponent = input >> 24;
    sign = (input >> 23) & 1;
    
    result = sign * mantissa * exponent * 2e-23
    Jendа avatar 28.3.2015 21:13 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prevod msp430 floating point formatu
    Zatim mi ale nenapada ta obracena cesta, tedy z cisla ziskat ten hex-string. (a nejaky takovy srozumitelny navod jsem nenasel).
    A v čem máš problém? Vždyť je to napsaný v tom dokumentu. A proč nemůžeš vzít normální IEEE float a prostě přehodit exponent a sign?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.