Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
# relevantní část kódu gtk3
button = Gtk.Button()
button.set_image(image)
button.set_relief(Gtk.ReliefStyle.NONE)
grid.attach(button, 0, 0, 1, 1)
Řešení dotazu:
#!/usr/bin/python3
import gi
gi.require_version('Gtk', '3.0')
from gi.repository import Gtk, Gdk
win = Gtk.Window()
# The Button
grid = Gtk.Grid()
win.add(grid)
button_top = Gtk.Label("")
button1 = Gtk.Button();
image = Gtk.Image.new_from_file("/tmp/image.png");
button1.set_name('img-left')
button1.add(image)
button2 = Gtk.Button()
button2.set_name('img-right')
image = Gtk.Image.new()
image.set_from_file("/tmp/image.png")
button2.add(image)
grid.attach(button_top, 0, 0, 1, 1)
grid.attach(button1, 0, 1, 1, 1)
grid.attach(button2, 1, 1, 1, 1)
win.connect("delete-event", Gtk.main_quit)
style_provider = Gtk.CssProvider()
css = """
#img-left {
border: solid black 1px;
margin: 5px;
margin-right: 10px;
padding: 0px;
}
#img-right {
border: solid black 1px;
margin: 5px;
margin-left: 10px;
margin-right: 5px;
padding: 0px;
}
"""
style_provider.load_from_data(css)
Gtk.StyleContext.add_provider_for_screen(
Gdk.Screen.get_default(),
style_provider,
Gtk.STYLE_PROVIDER_PRIORITY_APPLICATION
)
win.show_all()
Gtk.main()
Tiskni
Sdílej: