abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 349 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Jak zabránit smazání cairo.Contextu při 'redraw' události.

    25.7.2017 06:51 martin
    Jak zabránit smazání cairo.Contextu při 'redraw' události.
    Přečteno: 145×
    Přepisuji si starší věci z tkinteru do GObjectu a nemohu přijít na to jak zabránit smazání již vykreslených věcí do cairo.Contextu.

    def on_redraw(self, widget, ctx):
        ctx.set_source_rgb(0, 0, 0)
        ctx.line_width(self.l_width)
        for x, y in self.lines:
            ctx.line_to(x, y)
        return True
    
    Potřebuji kreslit přes předchozí vykreslení ale context se mi pořád maže.
    Vyplním pole self.lines a vyvolám redraw pomocí widget.queue_draw().
    Šlo by na konci uložit již vykreslené do PixBufferu a ten pak vykreslit
    jako pozadí a kreslit přes něj ale nejde to nějak jednodušeji ?
    Dík.

    Odpovědi

    25.7.2017 21:56
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zabránit smazání cairo.Contextu při 'redraw' události.
    V C existuje funkcia na duplikaciu existujuce Caira. Potom pri zobrazeni das prekopirovat obsah Tebou ulozeneho Caira.

    Pozri si specifikaciu kniznice.
    25.7.2017 22:26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zabránit smazání cairo.Contextu při 'redraw' události.
    V tom pripade sa pouziva tak ako v C. Pri vykreslovani framu na zobrazenie Ti kniznica posle priamo Cairo, ktore rovno zobrazi a nasledne zahodi po zobrazeni. Nieco v tom duchu ako pri hrach, ked mas vykreslujes scenu,tak vzdy je ina. Nema zmysel si pamatat. Resp. signal sa posiela na vtedy na zobrazenie, ked nieco sa zmenilo. Inac pouziva poslednu screen v kniznice resp. window manager.

    Tak pouzi nieco viac technicky nadradene. Nie uplne low level vrstvu v kniznice, ak Ti celkom nevyhovuje. Pouzi zrejme mozno.
    26.7.2017 01:55 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak zabránit smazání cairo.Contextu při 'redraw' události.
    To jsou teda odpovědi. Kontext se neudržuje. Pokud to chceš, musíš to dělat sám. Kresli jen do pixbufu a ten vykresluj v draw (v podstatě to co píšeš, ale ne tak debilně), nevím co jednoduššího bys chtěl.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.