abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 00:11 | Komunita

Richard Hughes na svém blogu informuje, že do LVFS (Linux Vendor Firmware Service) plánuje přidat podporu aktualizace NVMe (NVM Express) firmwarů. Současně žádá o pomoc: odeslání výstupu příkazu nvme-cli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:33 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0 frameworku Flatpak (Wikipedie), tj. technologie umožňující distribuovat aplikace v podobě jednoho instalačního souboru na různé linuxové distribuce a jejich různá vydání. Přehled novinek na GitHubu. S vydáním Flatpaku 1.0 byla odstraněna nálepka "beta" u centrálního repozitáře pro Flatpaky Flathub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.10.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání a v souboru NEWS. Zdůraznit lze možnost psaní textů vertikálně nebo filtr pro vytváření obrázků typu Little Planet. Vývojáři zdůrazňují překlad GIMPu do maráthštiny. GIMP je tak k dispozici již v 81 jazycích.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 12:00 | Nová verze

Vyšla verze 5.17 prohlížeče map a GPS logů GPXSee. Nová verze přináší zejména podporu HiDPI displejů a map, a podporu pro další dva formáty souborů - SLF a LOC.

Martin Tůma | Komentářů: 0
18.8. 22:22 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 1.20 byla vydána verze 1.21 knihoven EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Do vývoje EFL se zapojilo 96 vývojářů. Provedeno bylo téměř 5 000 commitů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 19:00 | Nová verze

Byla vydána verze 18.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 18:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 155. brněnský sraz, který proběhne v pátek 17. srpna od 18:00 na zahrádce restaurace Tanganika (Horova 35). V případě nepřízně počasí uvnitř. Tentokrát bude sraz pojat tématicky. Vzhledem k blížícímu se 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa proběhne malá výstava. Kromě literatury budou k vidění též originály novin z 21. srpna 1968, dosud nikde nezveřejněné fotky okupovaného Brna a původní letáky rozdávané v ulicích.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 01:00 | Komunita

Měsíc po Slackware slaví 25 let také Debian. Přesně před pětadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.8. 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.26 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Představení novinek také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
15.8. 03:00 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 2.12.0 byla vydána nová verze 3.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 169 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 300 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Proč verze 3.0.0 a ne 2.13.0? Není to kvůli triskaidekafobii. QEMU letos v březnu slavilo 15 let od oznámení verze 0.1 a to je dle vývojářů dobrý důvod pro novou major verzi. Vývojáři mají v plánu zvyšovat major verzi jednou ročně, vždy s prvním vydáním v daném roce.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Používáte zařízení („chromebook“, „chromebox“ či tablet) s ChromeOS?
 (6%)
 (3%)
 (15%)
 (76%)
Celkem 220 hlasů
 Komentářů: 10, poslední 18.8. 11:25
    Rozcestník

    Dotaz: Python program

    11.6. 17:20 bobo11028
    Python program
    Přečteno: 1705×
    Ahoj, nevím si rady s tímhle. Zkoušel jsem to už jakkoliv ale nedokážu docílit toho aby se mi rybka spawnovala mimo ten vodní kanál a taky aby se ten vodní kanál zužoval.. Pomužete mi někdo?

    Zachraň zlatou rybku Vytvořte program, který má tyto vlastnosti:  Rozměr grafického plátna je 1000 x 650 bodů.  Po spuštění programu, se na náhodném místě obrazovky nakreslí svislý rovný pruh - vodní kanál. Vodní kanál má náhodnou šířku od 100 do 300 px, a vykreslí se na náhodném místě, ale tak, aby měl od ľevého nebo pravého okraje odstup minimálně 100 px,  Po nakreslení kanálu, se na náhodném místě nakreslí zlatá rybka. Zlatá rybka se vykreslí náhodně, buď vlevo nebo vpravo od kanálu. Nikdy sa nenakreslí přímo ve vodním kanálu.  Zlatá rybka má následující obrázek:  Úlohou hráče je zachránit zlatou rybku a pomocí klávesnice ji přemístit do vodního kanálu. Rybku posouváme šipkou vlevo a vpravo.  Vodní kanál postupně vysychá, čímž se proud vody postupně zužuje. Hráč musí stihnout zachránit rybku, dříve než kanál vyschne.  Když se rybka dostane do vody, vypíše se nám oznámení: „Máš tři přání, zachránil jsi zlatou rybku.“ Oznámení je napsáno uprostřed obrazovky větším písmem, zlatou barvou a program se ukončí.  Pokud se nám rybku nepodaří zachránit do vyschnutí kanálu, vypíše se uprostřed obrazovky oznámení s textem „Smůla“ (Oznámení bude napsáno větším písmem červenou barvou).

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    11.6. 18:12 logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Dej sem to, co máš a napiš, co nejde konkrétně a proč a jak jsi to zkoušel řešit.

    Každej Ti rád pomůže, ale DÚ za Tebe dělat nebudem.
    11.6. 18:26 bobo11028
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Mám zatím tohle. A jediný s čím si nevím rady je, jak mám udělat, aby se mi to pásmo (v tomhle případě ten potok) zužoval postupně. Jak stojí v zadání: Vodní kanál postupně vysychá, čímž se proud vody postupně zužuje. Hráč musí stihnout zachránit rybku, dříve než kanál vyschne. Netuším jak napsat tu definici aby se zmenšoval a zároveň stál na místě..

    import tkinter from random import * canvas = tkinter.Canvas(width="1000",height="650") canvas.pack()

    x = randrange(100,600) sirka = randrange(100,300) xs = x + sirka canvas.create_rectangle(x,0,xs,650, fill="blue")

    xl=randrange(50,950)

    x=randrange(1,1000) y=randrange(1,650)

    ryba=canvas.create_rectangle(10+x,10+y,20+x,20+y,fill="yellow")

    def posun_vpravo(event): canvas.move(ryba,10,0) def posun_vlevo(event): canvas.move(ryba,-10,0)

    zde mám nastavené tlačítka rpo rybu na posun vpravo a vlevo ale nejde to sem dat :D
    11.6. 19:27 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Aby to bylo hratelne budes muset vymyslet po kolika tazich a o kolik se bude zmensovat reka a jak velke tahy/skoky dela ryba. Cele to hodis do smycky, ktera bude detekovat stisk klaves. Behem smycky budes prekreslovat reku a detekovat prekryti s rybkou.
    11.6. 20:38 bobo11028
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    no jasny, jenže problem je, že ja vubec nevím jak udělat tu smičku. Respektive vím že bych to nejspíš dělal přes příkaz IF ale nevím jake podmínky
    12.6. 06:02 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Prokristapána, vyprdni se na to. Očividně nejsi žádný myslitel, pane "smičko" a smyčko s "IF", takže je-li to škola, odhlas se a běž dělat něco, co ti jde, resp. čím budeš užitečný.
    pVit avatar 12.6. 10:37 pVit | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Smyčky (cykly) jsou for, while, do while. O těch si něco zjisti a pochop jejich funkci, jinak se nepohneš. If je podmínka, která složí k rozhodování.

    Až pochopíš cykly, tak i pochopíš, co do nich máš vůbec dát.
    Writing multithreaded code is easy... to get wrong.
    Řešení 1× (wamba)
    12.6. 21:47 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program

    Když se ti pozice ryby vygeneruje v kanále, tak ji můžeš posunout. Nebo můžeš nejdříve vybrat jestli bude nalevo nebo napravo a podle toho pak vybrat pozici z rozsashu mimo kanál. Nebo prostě tu pozici generovat tak dlouho dokud nebude mimo.

    Vysychání jako změnu pozice i šířky můžeš udělat funkcí coords. Pokud chceš, aby vysychání běželo "samo", tak můžeš použít funkci after.

    Žádná blokující smyčka tam samozřejmě nebude.

    def posun(event):
        dx = -10 if event.keysym == 'Left' else 10
        canvas.move(ryba, dx, 0)
        coords = canvas.coords(ryba)
        overlapping = canvas.find_overlapping(*coords)
        if kanal in overlapping:
            print('Kanal')
    
    
    def vysychani():
        x0, y0, x1, y1 = canvas.coords(kanal)
        if x1 - x0 >= 10:
            canvas.coords(kanal, x0 + 5, y0, x1 - 5, y1)
            master.after(500, vysychani)
    
    
    canvas.bind('<Left>', posun)
    canvas.bind('<Right>', posun)
    canvas.focus_set()
    
    master.after(500, vysychani)
    master.mainloop()
    
    13.6. 07:38 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    Žádná blokující smyčka tam samozřejmě nebude.
    A toto:
    master.mainloop()
    je prosim pekne co?
    13.6. 16:22 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Python program
    No jo, tak žádná další mimo té hlavní. A přesně to ty jsi vlastně myslel, žejo, kreténe?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.