Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
class Foo{ test(){ return 'bar'; } show(){ setTimeout ( function (){ return this.test(); },100); } } var foo = new Foo(); var a = foo.show(); console.log(a);
Řešení dotazu:
Můžeš ji volat a voláš ji. Jenom ta funkce vůbec nic nedělá. Celý ten kód je minimálně dvojitý arcinesmysl.
Zaprvé, ta inline funkce, kterou plánuješ tím časovačem (za 100 milisekund), nemá vůbec žádný efekt, zavolá test()
, ten vrátí 'bar'
, inline funkce pak vrátí výsledek toho test()
u, tedy zase 'bar'
, ale ten nikoho nezajímá, takže se ztratí a zapomene.
Zadruhé, to, co se tam snažíš vypsat pomocí console.log()
, nemá žádnou spojitost s návratovou hodnotou funkce test()
(jestli o tohle šlo). V proměnné a
je návratová hodnota funkce show()
, která je undefined
, protože ve funkci show()
není žádný return
statement. Tady si můžeš přečíst, jak správně vracet hodnoty z asynchronních volání a setTimeout()
.
Zatřetí, v té inline funkci se nedá přistupovat k implicitnímu parametru this
takhle přímo, protože taková inline funkce je (velmi zjednodušeně řečeno) buďto jiný objekt nebo úplně mimo kontext jakéhokoliv objektu, tj. proměnnou this
nemá vůbec definovanou. Tohle je taky známá věc, stačí jenom hledat.
class Foo { constructor(message) { this.message = message; } show() { var _this = this; setTimeout (function() { console.log(_this.message); }, 1000); } } var foo = new Foo('blahblah'); foo.show(); console.log('Show scheduled!');
Oprava: Ta metoda test()
původně nebyla volaná vůbec (právě kvůli problému č. 3 s použitím this
). To mi nějak uniklo.
setTimeout ( function (){ this.test(); },100);
Tu inline funkci si lze představit jako metodu v oddělenén samostatném objektu, tj. i kdyby tam this
byl definovaný, ukazoval by na jinou instanci jiného typu.
Nechápu, co míníš formulací „přímo na this
“. Když si uložíš var _this = this
, pak _this
ukazuje přímo na ten původní objekt, na který ukazoval this
. Je to reference. Jde jen o formalitu s uložením té reference v kontextu, který bude později dostupný dynamické inline funkci; nic přímého / nepřímého bych za tím nehledal.
Dobry den, pouzijte metodu bind:
setTimeout(function () { this.test(); }.bind(this), 100);
Aby Vas ukazkovy kod spravne fungoval, je nutne pouzit promise:
class Foo { test() { return 'bar'; } show() { return new Promise(function(resolve, reject) { setTimeout (function () { resolve(this.test()); }.bind(this), 100); }.bind(this)); } }; var foo = new Foo(); var a = foo.show(); a.then(console.log);
Tiskni
Sdílej: