Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Mám to správně?V princípe áno.
proč tam musí být int *xZápisom "int *x" deklaruješ premennú/parameter s menom "x". Tiež hovoríš, že tá premenná je typu "pointer na int". Keď vykonávanie funkcie skončí, tak tá premenná zanikne. Ale keďže, tá premenná je typu pointer, tak to miesto v pamäti kam ten pointer ukazoval, stále existuje. Tým sa dosiahne to, že hodnota získaná vo funkcii je dostupná aj po skončení vykonávania tej funkcie.
když je to ukazatel tak ukazuje na x?Nie. Ukazuje na miesto v pamäti, ktoré bude určené tam, kde tá funkcia bude použitá/zavolaná. Tam ide o to, čo je to parameter funkcie. Je to označenie nejakej hodnoty, ktoré platí počas vykonávania tej funkcie. Akú hodnotu tá premenná označuje, to sa rozhodne, keď tú funkciu zavoláš.
a do x uložím tu hodnotu co zadam do klavesniceNie celkom. Hodnota načítaná z klávesnice bude uložená na miesto v pamäti, na ktoré ukazuje pointer uložený v premennej x. Keď máš premennú 'a', tak výraz '&a' znamená "ukazovateľ na miesto v pamäti, kde je uložená hodnota premennej 'a'". Ak má premenná a hodnotu 13, tak tá 13 je niekde v pamäti. Poradové číslo tej pamäťovej bunky, kde je tá 13 uložená, to je "pointer na a". Keď do a priradím 25. Tak prepíšem hodnotu v tej istej pamäťovej bunke - teda na tej istej adrese bude miesto hodnoty 13 hodnota 25.
void nacti(int *number_1, int *number_2, int *number_3) { … }
fakt to zadání bylo jako takhle pitomí?? scanf de přeci zavolat rovnou bez nějaký další funkcičky ne nechce se něco víc?? předminulej domácák byl težší si jako myslim ;D
Tiskni
Sdílej: