Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).
Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.
Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.
O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2024. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů.
int pole [][SLOUPCE]
Dávej si bacha na to jestli je pole typu int pole[VEL_POLE]
nebo typu int pole []
je v tom docela velký rozdíl. V prvním případě se veškerá data překopírují na zásobník a změna jakékoliv hodnoty v poli má vliv pouze ve funkci. V druhém případě se jedná a předání pomocí ukazatele. Tedy předání odkazem. V tomto případě se jakákoliv změna projeví i ve zbytku programu. Pokud se o tom něco chceš dozvědět více prozkoumej standard jazyka C.
nóóóóóóó tak já to za tebe jako napišu i když vim že ty bys za mě domácák neuďál ;D
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <time.h> #include <math.h> //TODO mužem použít math?????? #define RADKY 5 #define SLOUPCE 5 #define POCET 5 void naplnMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ int r; int s; for(r=0;r<RADKY;r++){ for(s=0;s<RADKY;s++){ matice[r][s] = rand() % 2; } } return; //FIXME nemusíme volat na konci funkce co vrací void ;D } void vypisMatici(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ int r; int s; printf("PREVODY Z MATICE\n"); printf("----------------\n"); for(r=0;r<RADKY;r++){ for(s=0;s<SLOUPCE;s++){ printf("%5d", matice[r][s]); } printf("|"); for(s=0;s<SLOUPCE;s++){ printf("%d", matice[r][s]); } printf("\n"); } return; //FIXME tady taky ne } //Zde je funkce pro převod, bohužel nevím, jak na to void prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE], int * pole){ int r,s; for(r=0;r<RADKY;r++) { //matematickej způsob pro debílky int cislo=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s); } printf("%d\n",cislo); //frajerskej způsob pomocí bitovejch operací //je to uplně to samý co nadtim ale uplně jiný int cislo2=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { //děláme logickou operaci OR/NEBO s hodnotou elementu tý matice //to << ji bitově popostrčí o SLOUPCE-s-1 "doleva" //nazačátku máme v cislo2 samý nuličky takže prakticky nastavujeme jeden bit proměný //na jedničku pokud je i jednička jakože v tom řádku matice //ale tosi nejdřiv někde našprtej jestli to fakt chceš používat neni //to moc intuitivní ale zase to je jako dost praktický ;D cislo2 |= matice[r][s] << SLOUPCE-s-1; } printf("%d\n\n",cislo2); pole[r]=cislo; } } int main(){ int matice[RADKY][SLOUPCE]; int pole[POCET]; srand((unsigned)time(NULL)); naplnMatici(matice); vypisMatici(matice); prevod(matice, pole); return EXIT_SUCCESS; }
nemáš vubec zač :D :D ;D
jsme tam jakoby strčili ukazatel na to pole a tam pak z tý funkce zapisujeme. takže čistě technicky nic vracet nemusíme ale nevim co máš jako v zadání jestli třeba hlavička funkce neni od učitelskýho nějak zadaná. ale jestli tě to fakt jako znepokojuje že je void tak de uvnitř funkce deklarovat pole jako statickou proměnou a vrátit ho takhlenc jako ukazatel. si myslim že řešení s tim argumentem je ale lepšejší ;D
nóóóó a pak taky de samo použít malloc hele. na něj zachvilku určitě taky narazíš ;D
se to takhle různě musí řešit protože když vracíš ukazatel na něco z funkce tak nemáš zaručený že to něco eště vubec existuje ta pamět už mohla bejt po proběhnutí funkce uvolněná a použitá na něco jinýho. nóóóó a uplně největší zrada je že se to někdy nestane a zdrojáček normálně funguje. až jednou..... :O :O :D :D
takhle by to vypadalo s tim statickým polem
... int * prevod(int matice[RADKY][SLOUPCE]){ static int pole[POCET]; ... return pole; } int main(){ ... int * pole; ... pole=prevod(matice); ... }
se jako hluboce omlouvám všem debílkům kterejch se muj nevinej vtípek dotkul :D :D :D :D :D :D
chudák to třeba zejtra vodezdává celej tejden se stim mazal a neví si s tim rady stresem si rve vlasy a kouše nechty a ty po něm chceš aby napapíře luštil nějakou pitomou křížovku. todleto zase za urážku považuju já ;D a sorry jako že učitelskej vodved mizernou práci a já to za něj teďko dohánim. a taky si jako myslim že nejlepší učení je vidět jak něco dělá někdo další ;D
při -O3 sem tam nenaměřila žádnej rozdíl ale bez -O to bylo o +-88% rychlejší že se mi tomu ani moc nechce věřit a myslim si že sem tam něco pokazila jak už pomalu spim :O :O :O :O
Nebyl bych tak odsuzující. Pokud se někdo učí programovat, tak použít mocninu ho napadne jako první, protože to odpovídá matematickému zápisu. Teprve jak si postupně osvojuje programátorské dovednosti, dojde mu, že použití funkce pow je v tomto případě nejen zbytečné, ale spíše kontraproduktivní. Jednodušší a lepší je použít přímo mocniny 2, které navíc postupně rostou://matematickej způsob pro debílky int cislo=0; for(s=0;s<SLOUPCE;s++) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*pow(2,s); }
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2 for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2*=2) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2; }No a v C se dá samozřejmě namísto násobení dvěma použít bitový posun:
int cislo=0,m2; // v m2 jsou mocniny 2 for(s=0,m2=1;s<SLOUPCE;s++,m2<<=1) { cislo+=matice[r][SLOUPCE-s-1]*m2; }Myslím, že ten trik s logickým NEBO to nijak neurychlí. Jirka
eště by to možná jako šlo zrychlit přeskakováním nul protoře nazačátku to máme samý nuličky to číslo tak je tam nemusíme zapisovat
Tiskni Sdílej: