abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 877 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Ako správne používať stable branch v git-e?

    6.9.2020 13:29 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Ako správne používať stable branch v git-e?
    Přečteno: 344×

    Zistil som, že vlastne neviem používať git tak, ako by som potreboval :-( Chcem vyrobiť branch a do toho branch-u pridávať len bugfixy zatiaľ čo do master vetvy pôjdu aj bugfixy aj nové feature.

    Graficky by to vyzeralo nejako takto:
           B1<-B2<-B3                      B3<-B4
          /                               /
    ...<-R1<-F1<-F2<-B1<-F3<-B2<-F4<-F5<-R2<-F6<-B3<-B4<-F7...
    
    S tým, že:
    - R1, R2 sú momenty, kedy bol urobený release nejakej verzie. Túto verziu dostane zákazník, a ďalej bude dostávať len bugfixy až kým nedostane novší release
    - B1, B2, ... B4 sú bugfixy, ktoré majú v branch-i/branch-och aj v master
    - F1, F2, ... F7 sú nové feature, ktoré sú commitnuté len v master branchi.

    Nie je správne urobiť merge, pretože tým by sa mi do branch-u dostali aj feature, ktoré som commitol do master. To isté rebase.
    Robiť cherrypick, mi nepríde vhodné, pretože jeden bugfix môže pozostávať z viacerých commitov, ktoré možno ani nemusia ísť po sebe.

    Tak ako to vlastne robiť správne?

    Odpovědi

    6.9.2020 14:48 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako správne používať stable branch v git-e?
    Bugfix stejného problému může v různých verzích vypadat jinak, takže to žádné hezké řešení nemá. Prostě mít větev pro master a pak pro každou verzi. Bugfixy se dělají v masteru a cherry-pickují do jednotlivých verzí (samozřejmě to musíš pokaždé znovu otestovat a případně upravit). Na větší bugfixy bych si radši dělal samostatnou větev a pak z ní udělal buď jeden commit, nebo jí mergnul.
    xkucf03 avatar 6.9.2020 17:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Verzovací systémy a větve

    On asi neexistuje jediný „správný“ systém. Když budeš hledat „git workflow“, tak najdeš řadu různých způsobů – každý to dělá trochu jinak.

    Já tedy používám primárně Mercurial a následující systém:

    • Neexistuje žádná větev master/default/stable/devel ani nic podobného.
    • Používá se sémantické verzování.
    • Větve jsou pojmenované podle major verze tzn. třeba v_1, v_2 atd.
    • Vydané verze jsou označeny štítkem (tag) opět dle sémantického verzování, např. v2.0.0, v2.1.0 (tzn. štítky a větve se poznají i podle názvu – větve mají v názvu podtržítko, štítky ne).
    • Když se dělá oprava (hotfix, patch nebo jak tomu kdo říká), tak se z příslušného štítku (např. v2.1.0) odkloní nová větev (např. v_2.1) a v ní se vyvíjí a vydané opravy se označují štítkem typu v2.1.1, v2.1.2 atd.
    • Opravy se propagují vždy jedním směrem – nahoru – tzn. dělá se merge z větve v_2.1 do v_2, případně pak do v_2.2, v_3, v_3.1 atd. (pokud existují).
    • Pokud se má dostat nějaká nová funkcionalita do starších větví (backport), tak to jde přes cherry-pick. Běžné verzovací systémy to bohužel líp neumí, ale naštěstí to není moc časté.
    • Historie je posvátná a nesmí se nikdy měnit. Vždy bychom měli být schopní reprodukovat stav ke kterémukoli bodu v minulosti (proto mám taky radši Mercurial než Git). Tohle pravidlo samozřejmě neplatí pro privátní větve jednotlivých vývojářů – tam se běžně dělá rebase, amend nebo libovolné jiné úpravy historie.
    • Zda vyvíjet každou funkcionalitu v samostatné větvi (feature branch) je ortogonální otázka a nesouvisí se systémem popsaným výše – tahle větev se prostě odkloní z jiné větve, do které pak změna přijde, případně se chvíli udržuje bokem, dá se přesadit jinam… Obecně považuji za nejlepší vyvíjet každý požadavek (označen číslem z Bugzilly nebo podobného systému) v samostatné větvi. Pak už je ze samotných větví vidět, na základě jakého požadavku byla daná změna provedena. Nicméně někdy je to zbytečně byrokratické, takže je na zvážení, zda to tak dělat vždy nebo jen u větších zásahů do kódu.
    • Problém nastává asi jen v případě, kdy je vývoj veden trochu chaoticky a nejdřív se zadá nějaká práce a pak se na poslední chvíli rozhodne, že se to odloží a dá až do příští verze. Tenhle problém ale není specifický pro systém popsaný výše. Úpravy se pak musí buď revertovat a aplikovat znova v jiné větvi. Nebo se tomu dá přecházet tím, že sadu změn udržujeme v samostatné větvi (viz předchozí bod).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.