Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 12.11.2021 11:05
Gilhad             | skóre: 20
             | blog: gilhadoviny
        12.11.2021 11:05
Gilhad             | skóre: 20
             | blog: gilhadoviny
            
        Řešení dotazu:
 12.11.2021 17:25
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        12.11.2021 17:25
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
        Kdysi jsem si napsal XML Web generátor – původně to měla být spíš taková hračka a ukázka toho, že stačí použít Ant a XSLT procesor a není potřeba nic moc programovat… ale používám to dodnes.
Později jsem udělal něco ještě jednoduššího, co používá Make a příkaz xsltproc (Makefile). Rozdíl je v tom, že tohle je jednoúčelové, není to obecný generátor jako software, ale je to součást daného projektu a generuje to nějaké výstupy jen pro něj. Díky tomu není potřeba řešit obecnosti a přemýšlet, jaké všechny možné funkce by mohl potenciální uživatel potřebovat, jaké tam přidat a jaké ne, jak to konfigurovat a parametrizovat… prostě člověk do toho Makefilu a šablony natvrdo napíše to, co zrovna potřebuje, nic víc – díky tomu je to mnohem jednodušší než univerzální řešení.
Znovupoužitelnost se dá řešit tak, že když budu příště dělat něco podobného, vykopíruji si kusy šablon nebo Makefilu do nového projektu. Nakonec mi to dává větší smysl než se pokoušet vytvořit nějaký úžasný univerzální generátor, který bude sloužit mně a milionům dalších lidí s odlišnými potřebami – tam pak narážíš na problém, že buď je to moc omezené nebo se z toho dříve či později stane moloch a bloatware. Dá se na to dívat tak, že univerzální a obecný nástroj je ten Make, Ant, xsltproc, saxon atd. zatímco ty šablony a skript jsou jen parametrizace, kterou si napíšeš podle aktuálních potřeb. Přijde mi to vhodné, když mám menší počet projektů s odlišnými potřebami, kde si to vždy rád upravím na míru. Naopak pokud někdo dělá stovky podobných webů, tak to bude chtít nějaké obecnější znovupoužitelné řešení.
Na tvém místě bych se tedy nejdřív zamyslel, jakým směrem chceš jít, jak moc univerzální to má být, pro koho to píšeš a jaké jsou požadavky.
 13.11.2021 05:40
Gilhad             | skóre: 20
             | blog: gilhadoviny
        13.11.2021 05:40
Gilhad             | skóre: 20
             | blog: gilhadoviny
            
        
* RST soubory jako zdroj, nějaká metadata navíc v hlavičce (název, šablonu, datum založení a poslední změny (protože GIT datumy normálně neuchovává))
* Adresářovou strukturu, tagy, kategorie??, roky a měsíce
* možnost prostě stáhnout celou site, a aby pak fungovala i z lokálu
* Statické indexy: ``index`` , ``index-00123``,  ``index-00122``, .. ,  ``index-00002``, ``index-00001`` 
    (nejstarší - takhle to má Nikola, indexy mají omezenou délku a (až na ``index``) se nemění 
    - když ``index`` 2x přeteče, tak se ze starší půlky udělá další pořadová číslo a ta půlka se odmaže
* ``Last_modified`` a ``Last_published`` indexy s MOTD hlavičkama (teda s hlavičkama, které budu čas od času měnit)
* Seriály (ale na to asi stačí podadresáře)
	* k čertu, ono asi stačí mít TOP_MENU, subdirs a pwd jako navigaci a root directory jako speciální případ (a i tak bude generování závislostí děs)
	* asi i nějaký ``make test`` a ``make check`` které otestují, zda je vše nové syntakticky správně a zda jsou nějaké ``broken links``
	* asi i nastavovat čas změny generovaných ``*.html`` podle času změny ``*.rst`` (asi ne, protože HTML závisí i na okolních adresářích)
	* ``hard-fail`` pokud je ve zdrojovém adresáři stejnojmenné HTML a ( RST nebo autogenerovaný cíl )
* Držet strukturu adresářů
	* a navíc case sensitive
	* a directory first, files next
* obrázky a příklady přímo v adresáři, který je používá, nebo někde podobně přirozeně (nevytvářet jednu šílenou galerii vedle, kam se nedá rozumně linkovat)
* make, make upload (= typické použití)
* generovat jen co se změnilo (proto make)
* generovat cesty ``relativní``, čili ``../../index.html`` a podobně (kvůli stažení do libovolného adresáře)
* stačí překládat ``*.rst``
* generovat ``breadcumber`` = ``pwd`` menu
* autogerovat ``last_changed`` a ``RSS``
* nějak vymyslet, jak správně generovat tags/categories/years/dirs, aby aspoň tags/categories měly i popisky, ideálně celostránkové (ala wikimedia Category) a Tags/Categories měly jednořádkové
	* možná přez templaty? ono se to pere s adresářovou strukturou ...
		* možná .dirinfo a .deps ($CATEGORIES, $TAGS ...) a neházet do menu "skryté" soubory a adresáře
* obrázky v nadpisech, jak z metadat, tak z adresáře a z RST souboru - teda téma, seriál a případné výkřiky
* upoutávky (perex)
* Psát průběžně dokumentaci a asi i dokumentaci/reportáž, jak jsem to tvořil
Pozor, tohle není skutečný Вherzet ale záškodník se stejným jménem a identifikátorem bhezrel.
https://www.abclinuxu.cz/lide/bherzet
             13.11.2021 04:47
Gilhad             | skóre: 20
             | blog: gilhadoviny
        13.11.2021 04:47
Gilhad             | skóre: 20
             | blog: gilhadoviny
            
         13.11.2021 13:28
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        13.11.2021 13:28
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         13.11.2021 14:41
Gilhad             | skóre: 20
             | blog: gilhadoviny
        13.11.2021 14:41
Gilhad             | skóre: 20
             | blog: gilhadoviny
            
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                