abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 36
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 301 hlasů
 Komentářů: 24, poslední dnes 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Ako lustit zdrojove kody ?

    19.11.2003 22:37 Kinnon
    Ako lustit zdrojove kody ?
    Přečteno: 157×
    Dobry den, Som sice zaciatocnik, ale ako sapozeram na rozne problemy, pri kompilacii a podobne, tak je urcite nevyhnutne vediet alebo aspon poznat C, C++. Ja by som sa vas chcel opytat, (cisto teor.) na vase skusenosti, ako ste sa ucili, resp. z akych amterialov ste sa zacali ucit programovat pod linuxom. Bol to LEN google, alebo aj nejake spec. literatury. A tiez ako postupujete napr. , ked vam zlyha make v pripade prekladu zdrojaku. Viem, ze je to velmi teoreticka a vseobecna otazka, ale neviem, presne kde zacat. dakujem za napady, rady:)

    Odpovědi

    19.11.2003 22:56 slesik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Myslim, ze pro zacatecni seznameni s programovanim, zejmena C, je nejlepsi zelena kniha "Ucebnice jazyka C" od Pavla Herouta. A stoji okolo stovky i se zdrojakama. Myslim, ze ji tady vetsina bude znat ;)
    19.11.2003 23:34 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Jj, na základy C je Herout asi to nejlepší, co je. Pokud člověk začne programovat, tak z něj sice tak za tři týdny vyroste, ale i tak rozhodně stojí za to. Kompilátor a linker na Linuxu mají samozřejmě svá specifika, nicméně těmi bych se zabýval až po pochopení základů. Je samozřejmě dobré umět alespoň základ od všech možných jazyků (a jejich obvyklých systémů distribuce a instalace -- Java, Perl, Python, etc. mají každý svoje jary, MakeMakery, distutilsy, etc.), aby na to člověk nekoukal jako tele na nová vrata, ale to je na roky... Jsou schopnosti, jako např. nacházení toho, co je vlastně ta důležitá chyba v těch dvaceti obrazovkách, co to na mě právě vyplivlo, které člověk asi musí získat praxí. Pokud jde o problémy s kompilací, tak zásadní je porozumět make -- v Heroutovi něco myslím je, už si nevzpomínám co přesně. Ale řekl bych, že sekce Introduction v info stránkách make je dost srozumitelná. Většina programů (v C, C++) dnes ovšem používá GNU auto- nástroje (automake, autoconf, libtool, příp. další), které tvoří jakousi nadstavbu nad make, kompilátorem, linkerem a dalšími programy. K nim existuje kromě info stránek např. GNU autobook, která je sice mírně zastaralá, ale nějaké základy poskytuje. A v poslední době k nim přibyl ještě pkg-config, ale k tomu nevím, jestli existuje rozumná dokumentace. Když něco selže, tak se kromě zkušeností hodí: editor se zvýrazňováním syntaxe pro všechny myslitelné jazyky (tj. vim ;-) grep, ctags (pokud už se do zdrojáků skutečně zanořuji, je nedocenitelný), diff & patch (příp. gvimdiff). Nejčastějším problémem jsou nicméně špatně nastavené cesty nebo chybějící hlavičkové soubory/knihovny -- k řešení těchto situací je třeba vědět, co je CFLAGS, LDFLAGS a spol., k čemu jsou optiony -L a -I gcc, jaké jsou obvyklé optiony configure, ... a asi 100 dalších věcí. Ve výše uvedeném jsou sice na všechno odpovědi, ale universální metodu kdybych měl, tak si ji nechám patentovat.
    19.11.2003 23:38 Kinnon
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Mal by som otazku k poslednemu odstavu, ktory ste napiali v prispevku. "-- k řešení těchto situací je třeba vědět, co je CFLAGS, LDFLAGS a spol." Co presnejesie by som si mal precitat aby som nasiel odpovedat NAPR. na uvedene CSFLAG, LDFLAGS.? Dik
    20.11.2003 00:34 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Tohle je záležitost make -- konkrétně implicitních pravidel make (Implicit Rules -> Implicit Variables v infu). Ale zároveň záležitost konvence, protože je prostě zvykem pojmenovávat proměnné stejně, i když používám vlastní pravidla -- stejně jako se např. v C argumenty main() pojmenovávají argc a argv, i když se vlastně mohou jmenovat jakkoli. Takže si vyber... ;-) Pokud ses ptal na nějaký slušný úvodní text, tak to mě bohužel nic nenapadá.
    Stanislav Brabec avatar 20.11.2003 11:47 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Ne tak docela. Pro auto-nástroje už to je pevně dáno: CPPFLAGS volby pro preprocesor CFLAGS volby pro kompilátor C CXXFLAGS volby pro C++ LDFLAGS volby pro linker a další (viz info automake, info autoconf, příp. info libtool) I pro GNU GCC kompilátor je to pevně dáno: LIBRARY_PATH volby pro linker "neviditelné" pro make C_INCLUDE_PATH volby pro preprocesor "neviditelné" pro make (více viz info gcc, man gcc)
    20.11.2003 13:52 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Do toho jsem nechtěl zabíhat... auto-tools se stávají postupně paranoidnějšími a paranoidnějšími ... v automake 1.7 např. už nesmím nastavit hodnotu CFLAGS/LDFLAGS, prtotože je to ,uživatelská` proměnná, etc.
    Stanislav Brabec avatar 20.11.2003 15:53 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    To je jedině dobře! Kdo to má potom opravovat, když si nastavíte CFLAGS=-fno-strict-aliasing a ona na to půlka knihoven v balíku nezareaguje.
    20.11.2003 16:48 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Problém je, že tohle rozdělení na proměnné, které si někde syslí Makefile interně a které má/může měnit uživatel, nikdy neexistovalo -- tedy až do automake-1.7. A programy, které auto-tools nepoužívají, mohou mít logiku zacházení s CFLAGS úplně jinou -- např. že CFLAGS obsahuje kompletní optiony kompilátoru... Navíc mají proměnné z příkazové řádky přednost před proměnnými v Makefile, takže o co jde?
    22.11.2003 21:11 Beda
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    pokud je spatne napsany makefile(.in), tak te ani standardizovane promenne nezachrani...
    22.11.2003 23:28 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    jeste je take dobre chodit na ZCU a ke knizce "Ucebnice jazyka C" od P. Herouta si pripsat predmet "Programovani v jazyce C" s panem P. Heroutem :-),ale bohuzel tam je to ZCU podminkou
    jinak tahle knizka je opravdu skvela...zacinam s ni a s C a je to opravdu dobre zpracovano
    libor
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    19.11.2003 22:58 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Mám Slackware, ale céčko mi (bohužel) nic neříká. Myslím, že se bez toho dá obejít. Ovšem pokud je to hobby, je to něco jiného... ;-) --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    20.11.2003 07:35 Michal Eibl
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    No, mne do toho pěkně uvedla kniha Linux - začínáme programovat. Jsou tam základy programování v BASH, C (různá témata včetně vláken, rour, odvšivování (:) debuging)) i základní popis jak vypadá makefile a pravidla pro jeho psaní, Tcl a možná ještě něco, na co jsem si teď nevzpomněl...
    20.11.2003 09:22 Medved | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Google staci ;-). Pokud si jim najdes knihu od Bruce Eckela : "Thinking in the C++" - je volne ke stazeni na jeho webu a leckde jinde.
    20.11.2003 13:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    To je dobrá kniha. Ale dovzíš se z ní, jak správně programovat v C++ a trochu jak navrhovat svoje programy -- při praktických problémech s kompilací a portováním cizích programů je téměř bezcenná.
    20.11.2003 16:28 Medved | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    No vsak. Vzdyt on se chce naucit programovat (jsem z toho dotazu pochopil ;-) ). Nebo ne? :-).
    20.11.2003 16:42 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Ako lustit zdrojove kody ?
    Ptá se na víc věcí. Takže jsem upřesnil, že té části ,,ako postupujete napr., ked vam zlyha make v pripade prekladu zdrojaku`` se netýká, týká se jen první.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.