abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Tutoriály o multiplatformním programování v C

    1.2.2004 17:59 Jan Odvárko | skóre: 10
    Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Přečteno: 310×
    Nemáte někdo odkazy na (pokud možno české) tutoriály nebo články o multiplatformním programování v C? Čím podrobnější, tím lepší. A ještě by se mi docela hodil nějaký seznam prototypů standartních API funkcí, které lze v multiplatformních programech použít. Thanx

    Odpovědi

    elviin avatar 1.2.2004 20:50 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Zkus Qt standard. Je to pro ... Windows, Linux/Unix, Mac OS X, and embedded Linux platforms.
    Ale neni to C, ale C++.
    Jinak pro mulitplatformni programovani bych zvolil nejakou multiknizku v cestine. Je jich hodne:)
    Free edice Qtneni pro Windows!
    1.2.2004 22:19 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Mohu jedine doporucit wxWindows (oproti Qt)...
    2.2.2004 00:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    wxWindows jsou C asi tak stejně jako Qt, to jest vůbec.
    2.2.2004 03:24 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Ale tak jsem to prece nemyslel. Jen, ze kdyz uz by mel sahnout po Qt, tak at radeji bere wx. To je vse... :-)
    1.2.2004 21:47 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Co si představuješ pod multiplaformním? Používáš-li standardní ISO C, tak to je [teoreticky] zcela nezávisle na platformě a funguje všude, kde je standardní kompilátor a standardní knihovna C (BTW v manuálových stránkách na Linuxu je napsáno, které funkce vyhovují kterému standardu, jinak si je ISO normy třeba koupit, ale hrubé přehledy lze i vygooglit).

    Na druhé straně v čistém ISO C nenaprogramuješ z praktického pohledu o moc víc než Hello World, takže chceš multiplatformně GUI, výpočty, databáze, síťování, multimédia, hry, ...? V všech případech to obvykle obnáší zejména sehnat si knihovnu, která to zařizuje a jede na potřebných platformách, a naučit se s ní pracovat, protože skoro na všechno už existuje...

    Pro GUI tu kolega radí Qt, nicméně je to jednak C++ (existuje dost multiplaformních toolkitů v C, např. Gtk+), a jednak pro MS Windows neexistuje free verze (jestli šířím FUD, tak mě zastřelte), takže ta multiplatformnost je v tomto ohledu trochu problematická...
    2.2.2004 00:20 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Ještě bych dodal, že pár věcí, které jedou na Unixu i MS Win už jsem pod Gtk+ napsal, a se samotným Gtk+ v podstatě žádný problém není (a to si i píšu vlastní widgety). Problémy jsou spíš toho druhu, že funkce mkdir() je na MS Win deklarovaná v jiném hlavičkovém souboru a má jiné argumenty... nevím, jestli s tímto může pomoci nějaký tutoriál, IMHO lze postupovat jedině metodou pokusu a omylu, přinejmenším dokud člověk nezíská trochu zkušeností, jak to na které platformě chodí a kde co hledat.
    2.2.2004 11:58 Jan Kubik
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    rad bych se zeptal ohledne gtk

    1. je stabilita pod windows dostatecna, mate s tim trochu zkusenosti

    2. kdyz budete psat widget, napr. silne rozsireny gtkentry (zadavani cisel zprava ala kalkulacka, zadavani datumu s automatickym doplnovani udaju, zadavani kombinace rok/kalendarni tyden apod.) budete treba vychazet z toho uvedeneho gtkentry?

    bude tento kod pro unix a win stejny, nebo 99.9% stejny (viz vas pripad mkdir..)nebo napr. jen z 60% stejny?

    3. nebo by jste zmenil gtkentry a pridal k nemu vyse uvedene vlastnosti

    4. neexistuje nahodou uz neco podobneho, co jsem popsal
    2.2.2004 14:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    1. Dnes už bych řekl, že je pod win stabilita dostatečná. Padá to kvůli mým chybám a ne kvůli Gtk+ ;-)

    2., 3., 4. Pokud je o přidání featur navíc, lze obvykle vytvořit odvozenou třídu, což je nejlepší řešení. Tohle vypadá, že by šlo poměrně snadno podědit od GtkEntry (podíval bych se např. i na GnomeEntry, což je combo s historií). Vzít kód existujícího widgetu jako základ svého také lze, obzvlášť když se rozhodneš, že to zase tak moc podobné nebude.

    GUI kód je [v mých programech] stejný ze 100 %. V tom smyslu, že např. v 20k řádků čistě GUI kódu není jediné větvení podle OS. Co není stejné, jsou systémové věci (už např. nalezení nějakých ikonek a dalších komponent), kolik toho bude, to záleží na tom, kolik toho bude obsahovat ten program.
    1.2.2004 22:25 Tux
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    No moc si sice nepopsal co vlastne hodlas programovat, ale ze zasady. Na rychlou grafiku bych vyuzil SDL. Pod Linuxem vyuziva X, pod Win Direct X, takze s rychlosti neni problem. Pro 3D je nejlepsi standartni OpenGL s rozsirenim GLUT. No a pokud hodlas udelat nejakou klikaci aplikaci, kde sem tam neco napises do textboxu, tak doporucuji FLTK. Je mensi nez GTK+, pritom je plne GPL a vypada hodne jako Win. Sice je to C++. Pokud chces opravdu jen C, nezbyde ti nic jineho nez GTK+. Ke kazde teto knihovne je k dispozici tolik materialu, ze myslim ze ti hodne vlasu zesedivy nez budes moct rict "ja to umim :)"
    2.2.2004 19:52 Jan Odvárko | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    No já vlastně ani přesně nevím co budu programovat teď. Rozhodně bych se rád dostal k vytváření her přes SDL. Jenomže nejdřív se musím naučit základy (jen terminál), a ty bych se právě chtěl už učit korektně. Samozřejmě budu programovat v C++, sorry že jsem to neupřesnil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.