abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 6
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 809 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce

13.11.2004 13:53 frm
c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Přečteno: 59×
nemohu se zbavit sveho C-mysleni a proto bych se rad zeptal c++ specialistu, jakou koncepci pouzivaji pri reseni nasledujici problematiky:

mam napr. objekty button a label. Kazdy za sebe zna metodu set_text(string). Tyto objekty ale neznam pred kompilaci, nybrz za behu programu teprve dostanu seznam objektu, ktere pomoci new mohu nechat ozit. V C bych nyni vedl nejaky vektor pointru na tyto objekty a kdyz bych chtel zapsat text do buttonu, tak bych rekl: pointer_na_objekt->set_text(string) a bylo by to. C++ kompiler mi to nedovoli a mam napr. moznost zjistit o jaky objekt se jedna a pomoci cast ten compiler uspokojit.

Jsem si jisty, ze se na to musi jit jinak. Dekuji predem za Vase nazory.

Odpovědi

13.11.2004 15:01 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
#include <iostream>
using namespace std;
class widget {
 public: virtual void set_text(){};
};
class button : public widget {
 public:
 void set_text(){cout << "settext button" < endl;};
};
class label : public widget {
 public:
 void set_text(){cout < "settext label" < endl;};
};
int main(int argc,char *argv[])
{
 widget *arr[2];
 arr[0] = (widget *) new button();
 arr[1] = (widget *) new label();
 arr[0]->set_text();
 arr[1]->set_text();
 return 0;
}
13.11.2004 15:24 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
diky.

Mohlo by se tam jeste zohlednit, ze pouzivam button a label z jiz hotoveho toolkitu. Existuje tedy jiz trida TKTbutton a TKTlabel. Vseobecne vlastnosti techto trid bych rad samozrejme dale pouzival. Neni mi jasne, jak to dohromady zkombinovat.

Rozumim tomu spravne tak, te budu mit svou meta-tridu widget a v prikladu uvedena trida button je jeste navic ma vlastni trida pro buttony, ktera dedi vlastnosti od widget a TKTbutton?

jeste malickost - jak je to s tou metodou set_text() ve tride TKTbutton. Musi byt tato metoda v TKTbutton virtualni. Myslim ze v danem konkretnim toolkitu neni.
13.11.2004 15:34 Michal Kubeček
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Virtuální metody fungují tak, že o tom, která konkrétní metoda se použije, se rozhoduje až za běhu. U nevirtuálních metod se to rozlišuje už při kompilaci. Např.
class A {
public:
  virtual void f() { cout << "A" << endl; }
};

class A1 : public A {
public:
  virtual void f() { cout << "A1" << endl; }
};

class A2 : public A {
public:
  virtual void f() { cout << "A2" << endl; }
};

A* p1 = new A1;
A* p2 = new A2;
p1->f(); p2->f();
vypíše 'A1' a 'A2'. Kdyby ale ty metody nebyly virtuální, vypíše dvakrát 'A'.
13.11.2004 15:39 Michal Kubeček
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Některé kompilátory ale mohou prskat nad tím inline zápisem virtuální metody. Takže si ji raději představte jako klasickou metodu definovanou mimo deklaraci třídy.
class A {
public:
  virtual void f();
};

void A::f() { cout << "A" << endl; }
a analogicky i pro ty dvě dceřinné třídy.
13.11.2004 15:37 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
1) skombinovat to mozno napr. tak, ze do prikladu doplnis TKTbutton a TKTlabel ako cleny uz napisanych tried - to by si ale musel urobit wrapper funkcie na vsetky metody/cleny ktore pouzivas. Druha varianta je skutocne zdedit nas label aj z nasho widget a zaroven z TKTbutton. Na druhej strane, bolo by divne keby ten toolkit nebol napisany tak, ze TKTbutton a TKTlabel maju nejakeho spolocneho predka.

2) Kontakt na mna je v linke na moje meno, ale a) nepovazujem sa za experta na c++, a b) nerucim za to ze odpoviem v rozumnej dobe ;-)

3) Tento server asi navstevuje vela programatorov, takze mozno dostanes odpovede aj tu, ale nie je to primarnym zameranim tohoto serveru. Mozno by bolo lepsie obratit sa na nejake usenet grupy (napr. comp.lang.c++)

13.11.2004 15:29 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
tak nejak mi napada, ze moje otazka presahuje treba slusny ramec nejake jednoduche otazky a jestli je to tak, tak se klidne zeptam (treba i na bazi honorare) osobne.

Nerad bych aby se nekdo citil vyuzivan.
13.11.2004 15:09 8an | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Klasický postup je, že ty objekty budou dědit nějakého společného předka, který bude mít tu funkci set_text() - klidně jako virtuální a každý potomek si jí bude implementovat po svém. A v tom poli (nebo asi spíš spojáku) budou prvky typu toho předka.
If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
13.11.2004 15:40 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
V C bych nyni vedl nejaky vektor pointru na tyto objekty a kdyz bych chtel zapsat text do buttonu, tak bych rekl: pointer_na_objekt->set_text(string) a bylo by to.

Nebylo. Musel by sis v C implementovat vlastní dědičnost a/nebo RTTI, jako to dělá třeba GLib, a ani pak nemůžeš vzít udělat jen tak pointer_na_objekt->set_text(string) pokud jsou button a label objekty různých typů.

A pokud to implementuješ, nebo je všechno jednoho typu, pak ti C++ nebrání postupovat úplně stejně jako v C. I když je to úlet a je rozumné použít dědičnost zabudovanou v C++, jak ji popsali ostatní.

Co je ta věc, která v C jde a v C++ ne?
14.11.2004 22:13 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
tak jsem si vzal ty rady k srdci a stravil 2 dny v internetu. Zkusil jsem jeste sve stesti s fox-toolkitem a Qt - ve vsech pripadech zadny uspokojivy vysledek.

Ve vsech toolkitech skutecne existuje nejaky spolecny predek. Je tedy mozno napr. pro fox napsat:

Object *obj1 = new FXButton(...)

Object *obj2 = new FXLabel(...)

bohuzel nema ten spoolecny predek zadnou virualni funkci setText a proto to hlasi chybu, kdyz napisi napr:

obj1->setText("hahaha")

Jak jsem jiz drive psal, da se to obejit s

static_cast_FXButton *_(obj1)->setText("hahaha")

ale to je samozrejme hruza

Pouziti dynamic_cast lze take, ale pripada me to tu samou namahu.

Selhava i tvorba vlastni tridy napr:

class OBJ:public FXLabel, public FXButton

protoze pro Label je hlaseno inaccessible due to ambiguity.. a stim se pak vezou dalsi chyby pri kompilaci.

Presto si nedovedu predstavit, ze neco tak zasadniho neni jednoduse mozne.
15.11.2004 17:37 8an | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Aha, už chápu jak byla otázka myšlena. Pokud se používá už hotový toolkit, musí se člověk smířit s jeho návrhem. A konkrétně v Qt má sice QButton a QLabel funkci setText(), ale ve skutečnosti je to pokaždé jiná funkce - jen se shodou okolností jmenují stejně. Oba widgety jsou sice více či méně vzdálení potomci QWidget, ale ten žádné setText() nemá. Jediná možnost je udělat místo pole objektů typu QWidget pole nějakých vlastních objektů:
class AbstractObject
{
  public:
    virtual setText(QString *text) = 0;
}
A pak udělat specializace pro skutečné widgety:
class QButtonWrapper
{
  QLabel *m_button;
  public:
    virtual setText(QString *text) { m_button->setText(text) };
}
(konstruktor a destruktor je zřejmý)

Tak vlastně doděláš to, na co se v návrhu toolkitu zapomnělo.

Pozn. Ty třídy nejdou ani sloučit pomocí vícenásobné dědičnosti, protože mají společného předka. To se dá sice obejít virtuální dědičností, ale opět pokud to neudělal autor toolkitu, ty už s tím nic nenaděláš.
If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
15.11.2004 18:05 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
....QLabel *m_button;....

je to preklep a nebo je to prave nejaka finta ??
14.11.2004 23:20 Bender
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
#include <iostream>
using namespace std;
 
class Otazka {
public:
  virtual void ask() { cout << "Obecna Otazka" << endl; }
};
 
class LinuxovaOtazka: public Otazka {
public:
  virtual void ask() { cout << "Tato otazka patri na ABCLinuxu" << endl; }
};
 
class JinaOtazka: public Otazka {
public:
  virtual void ask() { cout << "Tato otazka sem nepatri" << endl; }
};
 
int main()
{
  Otazka* ot = new JinaOtazka;
  ot->ask();
   
  return 0;
}
15.11.2004 18:11 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
...... Diskusní fóra slouží jako místo, kde mohou nováčci i zkušení uživatelé Linuxu vzájemně komunikovat a pomáhat si. Pro každou oblast jsme vytvořili jedno fórum, abyste snáze nalezli hledané informace. .....

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.