abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 23
17.2. 15:30 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že bezpečnostní experti objevili nový typ malwaru, jenž cílí na open source e-commerce platformu Magento. Malware je zajímavý tím, že se jedná o první svého druhu, jehož kód zůstává skrytý v SQL databázi zasaženého e-shopu. Škodlivý kód je volán pomocí tzv. SQL trigerru, který je spouštěn při každém vytvoření objednávky v systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.2. 09:00 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 16.04.2 LTS, tj. druhé opravné vydání Ubuntu 16.04 LTS s kódovým názvem Xenial Xerus. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v přehledu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 39
17.2. 06:00 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje tvorbě pluginů (modulů) pro bitmapový grafický editor GIMP. Pomocí pluginů lze GIMP rozšiřovat o další funkce. Implementovat lze například nové filtry nebo pomocné utility pro tvorbu animací či poloautomatickou retuš snímků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
16.2. 23:32 | Komunita

Do 30. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy, jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 30. května do 30. srpna 2017, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD. Jedná se již o 14. kolo tohoto programu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
16.2. 23:13 | Nová verze

Byla vydána verze 0.92.1 svobodného multiplatformního vektorového grafického editoru Inkscape. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešen je mimo jiné problém s verzí 0.92, jež rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Více v příspěvku na blogu Davida Revoye, autora open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.2. 16:26 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána verze 1.1.0e kryptografické knihovny OpenSSL. Dle bezpečnostního upozornění 20170216 byla opravena závažná bezpečnostní chyba CVE-2017-3733.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.2. 13:03 | Pozvánky

GNOME hackaton proběhne v Brně na FIT VUT v Red Hat Labu (budova Q) v pondělí 20. února od 15:00. Registrace není nutná, ale pokud dáte na FaceBooku vědět, že plánujete dorazit, pomůže to s plánováním.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.2. 13:02 | Pozvánky

Únorový Prague Containers Meetup se koná 21. února v budově MSD. Můžete se těšit na přednášky o tom, proč a jak používat kontejnery a zároveň získat zajímavý pohled na historii a budoucnost kontejnerů.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 656 hlasů
 Komentářů: 52, poslední 13.2. 12:45
Rozcestník
Reklama

Dotaz: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce

13.11.2004 13:53 frm
c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Přečteno: 62×
nemohu se zbavit sveho C-mysleni a proto bych se rad zeptal c++ specialistu, jakou koncepci pouzivaji pri reseni nasledujici problematiky:

mam napr. objekty button a label. Kazdy za sebe zna metodu set_text(string). Tyto objekty ale neznam pred kompilaci, nybrz za behu programu teprve dostanu seznam objektu, ktere pomoci new mohu nechat ozit. V C bych nyni vedl nejaky vektor pointru na tyto objekty a kdyz bych chtel zapsat text do buttonu, tak bych rekl: pointer_na_objekt->set_text(string) a bylo by to. C++ kompiler mi to nedovoli a mam napr. moznost zjistit o jaky objekt se jedna a pomoci cast ten compiler uspokojit.

Jsem si jisty, ze se na to musi jit jinak. Dekuji predem za Vase nazory.

Odpovědi

13.11.2004 15:01 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
#include <iostream>
using namespace std;
class widget {
 public: virtual void set_text(){};
};
class button : public widget {
 public:
 void set_text(){cout << "settext button" < endl;};
};
class label : public widget {
 public:
 void set_text(){cout < "settext label" < endl;};
};
int main(int argc,char *argv[])
{
 widget *arr[2];
 arr[0] = (widget *) new button();
 arr[1] = (widget *) new label();
 arr[0]->set_text();
 arr[1]->set_text();
 return 0;
}
13.11.2004 15:24 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
diky.

Mohlo by se tam jeste zohlednit, ze pouzivam button a label z jiz hotoveho toolkitu. Existuje tedy jiz trida TKTbutton a TKTlabel. Vseobecne vlastnosti techto trid bych rad samozrejme dale pouzival. Neni mi jasne, jak to dohromady zkombinovat.

Rozumim tomu spravne tak, te budu mit svou meta-tridu widget a v prikladu uvedena trida button je jeste navic ma vlastni trida pro buttony, ktera dedi vlastnosti od widget a TKTbutton?

jeste malickost - jak je to s tou metodou set_text() ve tride TKTbutton. Musi byt tato metoda v TKTbutton virtualni. Myslim ze v danem konkretnim toolkitu neni.
13.11.2004 15:34 Michal Kubeček
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Virtuální metody fungují tak, že o tom, která konkrétní metoda se použije, se rozhoduje až za běhu. U nevirtuálních metod se to rozlišuje už při kompilaci. Např.
class A {
public:
  virtual void f() { cout << "A" << endl; }
};

class A1 : public A {
public:
  virtual void f() { cout << "A1" << endl; }
};

class A2 : public A {
public:
  virtual void f() { cout << "A2" << endl; }
};

A* p1 = new A1;
A* p2 = new A2;
p1->f(); p2->f();
vypíše 'A1' a 'A2'. Kdyby ale ty metody nebyly virtuální, vypíše dvakrát 'A'.
13.11.2004 15:39 Michal Kubeček
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Některé kompilátory ale mohou prskat nad tím inline zápisem virtuální metody. Takže si ji raději představte jako klasickou metodu definovanou mimo deklaraci třídy.
class A {
public:
  virtual void f();
};

void A::f() { cout << "A" << endl; }
a analogicky i pro ty dvě dceřinné třídy.
13.11.2004 15:37 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
1) skombinovat to mozno napr. tak, ze do prikladu doplnis TKTbutton a TKTlabel ako cleny uz napisanych tried - to by si ale musel urobit wrapper funkcie na vsetky metody/cleny ktore pouzivas. Druha varianta je skutocne zdedit nas label aj z nasho widget a zaroven z TKTbutton. Na druhej strane, bolo by divne keby ten toolkit nebol napisany tak, ze TKTbutton a TKTlabel maju nejakeho spolocneho predka.

2) Kontakt na mna je v linke na moje meno, ale a) nepovazujem sa za experta na c++, a b) nerucim za to ze odpoviem v rozumnej dobe ;-)

3) Tento server asi navstevuje vela programatorov, takze mozno dostanes odpovede aj tu, ale nie je to primarnym zameranim tohoto serveru. Mozno by bolo lepsie obratit sa na nejake usenet grupy (napr. comp.lang.c++)

13.11.2004 15:29 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
tak nejak mi napada, ze moje otazka presahuje treba slusny ramec nejake jednoduche otazky a jestli je to tak, tak se klidne zeptam (treba i na bazi honorare) osobne.

Nerad bych aby se nekdo citil vyuzivan.
13.11.2004 15:09 8an | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Klasický postup je, že ty objekty budou dědit nějakého společného předka, který bude mít tu funkci set_text() - klidně jako virtuální a každý potomek si jí bude implementovat po svém. A v tom poli (nebo asi spíš spojáku) budou prvky typu toho předka.
If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
13.11.2004 15:40 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
V C bych nyni vedl nejaky vektor pointru na tyto objekty a kdyz bych chtel zapsat text do buttonu, tak bych rekl: pointer_na_objekt->set_text(string) a bylo by to.

Nebylo. Musel by sis v C implementovat vlastní dědičnost a/nebo RTTI, jako to dělá třeba GLib, a ani pak nemůžeš vzít udělat jen tak pointer_na_objekt->set_text(string) pokud jsou button a label objekty různých typů.

A pokud to implementuješ, nebo je všechno jednoho typu, pak ti C++ nebrání postupovat úplně stejně jako v C. I když je to úlet a je rozumné použít dědičnost zabudovanou v C++, jak ji popsali ostatní.

Co je ta věc, která v C jde a v C++ ne?
14.11.2004 22:13 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
tak jsem si vzal ty rady k srdci a stravil 2 dny v internetu. Zkusil jsem jeste sve stesti s fox-toolkitem a Qt - ve vsech pripadech zadny uspokojivy vysledek.

Ve vsech toolkitech skutecne existuje nejaky spolecny predek. Je tedy mozno napr. pro fox napsat:

Object *obj1 = new FXButton(...)

Object *obj2 = new FXLabel(...)

bohuzel nema ten spoolecny predek zadnou virualni funkci setText a proto to hlasi chybu, kdyz napisi napr:

obj1->setText("hahaha")

Jak jsem jiz drive psal, da se to obejit s

static_cast_FXButton *_(obj1)->setText("hahaha")

ale to je samozrejme hruza

Pouziti dynamic_cast lze take, ale pripada me to tu samou namahu.

Selhava i tvorba vlastni tridy napr:

class OBJ:public FXLabel, public FXButton

protoze pro Label je hlaseno inaccessible due to ambiguity.. a stim se pak vezou dalsi chyby pri kompilaci.

Presto si nedovedu predstavit, ze neco tak zasadniho neni jednoduse mozne.
15.11.2004 17:37 8an | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
Aha, už chápu jak byla otázka myšlena. Pokud se používá už hotový toolkit, musí se člověk smířit s jeho návrhem. A konkrétně v Qt má sice QButton a QLabel funkci setText(), ale ve skutečnosti je to pokaždé jiná funkce - jen se shodou okolností jmenují stejně. Oba widgety jsou sice více či méně vzdálení potomci QWidget, ale ten žádné setText() nemá. Jediná možnost je udělat místo pole objektů typu QWidget pole nějakých vlastních objektů:
class AbstractObject
{
  public:
    virtual setText(QString *text) = 0;
}
A pak udělat specializace pro skutečné widgety:
class QButtonWrapper
{
  QLabel *m_button;
  public:
    virtual setText(QString *text) { m_button->setText(text) };
}
(konstruktor a destruktor je zřejmý)

Tak vlastně doděláš to, na co se v návrhu toolkitu zapomnělo.

Pozn. Ty třídy nejdou ani sloučit pomocí vícenásobné dědičnosti, protože mají společného předka. To se dá sice obejít virtuální dědičností, ale opět pokud to neudělal autor toolkitu, ty už s tím nic nenaděláš.
If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
15.11.2004 18:05 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
....QLabel *m_button;....

je to preklep a nebo je to prave nejaka finta ??
14.11.2004 23:20 Bender
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
#include <iostream>
using namespace std;
 
class Otazka {
public:
  virtual void ask() { cout << "Obecna Otazka" << endl; }
};
 
class LinuxovaOtazka: public Otazka {
public:
  virtual void ask() { cout << "Tato otazka patri na ABCLinuxu" << endl; }
};
 
class JinaOtazka: public Otazka {
public:
  virtual void ask() { cout << "Tato otazka sem nepatri" << endl; }
};
 
int main()
{
  Otazka* ot = new JinaOtazka;
  ot->ask();
   
  return 0;
}
15.11.2004 18:11 frm
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
...... Diskusní fóra slouží jako místo, kde mohou nováčci i zkušení uživatelé Linuxu vzájemně komunikovat a pomáhat si. Pro každou oblast jsme vytvořili jedno fórum, abyste snáze nalezli hledané informace. .....

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.