abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
včera 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
14.12. 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 18:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.11.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 165 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 000 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 17:44 | Komunita

Canonical oznámil dostupnost kryptografických balíčků s certifikací FIPS 140-2 úrovně 1 pro Ubuntu 16.04 LTS pro předplatitele podpory Ubuntu Advantage Advanced. Certifikace FIPS (Federal Information Processing Standards) jsou vyžadovány (nejenom) vládními institucemi USA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
14.12. 16:11 | Zajímavý software

Společnost Avast uvolnila zdrojové kódy svého dekompilátoru RetDec (Retargetable Decompiler) založeného na LLVM. Vyzkoušet lze RetDec jako webovou službu nebo plugin pro interaktivní disassembler IDA. Zdrojové kódy RetDec jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (14%)
Celkem 997 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Dotaz: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce

    13.11.2004 13:53 frm
    c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    Přečteno: 62×
    nemohu se zbavit sveho C-mysleni a proto bych se rad zeptal c++ specialistu, jakou koncepci pouzivaji pri reseni nasledujici problematiky:

    mam napr. objekty button a label. Kazdy za sebe zna metodu set_text(string). Tyto objekty ale neznam pred kompilaci, nybrz za behu programu teprve dostanu seznam objektu, ktere pomoci new mohu nechat ozit. V C bych nyni vedl nejaky vektor pointru na tyto objekty a kdyz bych chtel zapsat text do buttonu, tak bych rekl: pointer_na_objekt->set_text(string) a bylo by to. C++ kompiler mi to nedovoli a mam napr. moznost zjistit o jaky objekt se jedna a pomoci cast ten compiler uspokojit.

    Jsem si jisty, ze se na to musi jit jinak. Dekuji predem za Vase nazory.

    Odpovědi

    13.11.2004 15:01 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    #include <iostream>
    using namespace std;
    class widget {
     public: virtual void set_text(){};
    };
    class button : public widget {
     public:
     void set_text(){cout << "settext button" < endl;};
    };
    class label : public widget {
     public:
     void set_text(){cout < "settext label" < endl;};
    };
    int main(int argc,char *argv[])
    {
     widget *arr[2];
     arr[0] = (widget *) new button();
     arr[1] = (widget *) new label();
     arr[0]->set_text();
     arr[1]->set_text();
     return 0;
    }
    
    13.11.2004 15:24 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    diky.

    Mohlo by se tam jeste zohlednit, ze pouzivam button a label z jiz hotoveho toolkitu. Existuje tedy jiz trida TKTbutton a TKTlabel. Vseobecne vlastnosti techto trid bych rad samozrejme dale pouzival. Neni mi jasne, jak to dohromady zkombinovat.

    Rozumim tomu spravne tak, te budu mit svou meta-tridu widget a v prikladu uvedena trida button je jeste navic ma vlastni trida pro buttony, ktera dedi vlastnosti od widget a TKTbutton?

    jeste malickost - jak je to s tou metodou set_text() ve tride TKTbutton. Musi byt tato metoda v TKTbutton virtualni. Myslim ze v danem konkretnim toolkitu neni.
    13.11.2004 15:34 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    Virtuální metody fungují tak, že o tom, která konkrétní metoda se použije, se rozhoduje až za běhu. U nevirtuálních metod se to rozlišuje už při kompilaci. Např.
    class A {
    public:
      virtual void f() { cout << "A" << endl; }
    };
    
    class A1 : public A {
    public:
      virtual void f() { cout << "A1" << endl; }
    };
    
    class A2 : public A {
    public:
      virtual void f() { cout << "A2" << endl; }
    };
    
    A* p1 = new A1;
    A* p2 = new A2;
    p1->f(); p2->f();
    
    vypíše 'A1' a 'A2'. Kdyby ale ty metody nebyly virtuální, vypíše dvakrát 'A'.
    13.11.2004 15:39 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    Některé kompilátory ale mohou prskat nad tím inline zápisem virtuální metody. Takže si ji raději představte jako klasickou metodu definovanou mimo deklaraci třídy.
    class A {
    public:
      virtual void f();
    };
    
    void A::f() { cout << "A" << endl; }
    
    a analogicky i pro ty dvě dceřinné třídy.
    13.11.2004 15:37 rastos | skóre: 60 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    1) skombinovat to mozno napr. tak, ze do prikladu doplnis TKTbutton a TKTlabel ako cleny uz napisanych tried - to by si ale musel urobit wrapper funkcie na vsetky metody/cleny ktore pouzivas. Druha varianta je skutocne zdedit nas label aj z nasho widget a zaroven z TKTbutton. Na druhej strane, bolo by divne keby ten toolkit nebol napisany tak, ze TKTbutton a TKTlabel maju nejakeho spolocneho predka.

    2) Kontakt na mna je v linke na moje meno, ale a) nepovazujem sa za experta na c++, a b) nerucim za to ze odpoviem v rozumnej dobe ;-)

    3) Tento server asi navstevuje vela programatorov, takze mozno dostanes odpovede aj tu, ale nie je to primarnym zameranim tohoto serveru. Mozno by bolo lepsie obratit sa na nejake usenet grupy (napr. comp.lang.c++)

    13.11.2004 15:29 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    tak nejak mi napada, ze moje otazka presahuje treba slusny ramec nejake jednoduche otazky a jestli je to tak, tak se klidne zeptam (treba i na bazi honorare) osobne.

    Nerad bych aby se nekdo citil vyuzivan.
    13.11.2004 15:09 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    Klasický postup je, že ty objekty budou dědit nějakého společného předka, který bude mít tu funkci set_text() - klidně jako virtuální a každý potomek si jí bude implementovat po svém. A v tom poli (nebo asi spíš spojáku) budou prvky typu toho předka.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    13.11.2004 15:40 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    V C bych nyni vedl nejaky vektor pointru na tyto objekty a kdyz bych chtel zapsat text do buttonu, tak bych rekl: pointer_na_objekt->set_text(string) a bylo by to.

    Nebylo. Musel by sis v C implementovat vlastní dědičnost a/nebo RTTI, jako to dělá třeba GLib, a ani pak nemůžeš vzít udělat jen tak pointer_na_objekt->set_text(string) pokud jsou button a label objekty různých typů.

    A pokud to implementuješ, nebo je všechno jednoho typu, pak ti C++ nebrání postupovat úplně stejně jako v C. I když je to úlet a je rozumné použít dědičnost zabudovanou v C++, jak ji popsali ostatní.

    Co je ta věc, která v C jde a v C++ ne?
    14.11.2004 22:13 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    tak jsem si vzal ty rady k srdci a stravil 2 dny v internetu. Zkusil jsem jeste sve stesti s fox-toolkitem a Qt - ve vsech pripadech zadny uspokojivy vysledek.

    Ve vsech toolkitech skutecne existuje nejaky spolecny predek. Je tedy mozno napr. pro fox napsat:

    Object *obj1 = new FXButton(...)

    Object *obj2 = new FXLabel(...)

    bohuzel nema ten spoolecny predek zadnou virualni funkci setText a proto to hlasi chybu, kdyz napisi napr:

    obj1->setText("hahaha")

    Jak jsem jiz drive psal, da se to obejit s

    static_cast_FXButton *_(obj1)->setText("hahaha")

    ale to je samozrejme hruza

    Pouziti dynamic_cast lze take, ale pripada me to tu samou namahu.

    Selhava i tvorba vlastni tridy napr:

    class OBJ:public FXLabel, public FXButton

    protoze pro Label je hlaseno inaccessible due to ambiguity.. a stim se pak vezou dalsi chyby pri kompilaci.

    Presto si nedovedu predstavit, ze neco tak zasadniho neni jednoduse mozne.
    15.11.2004 17:37 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    Aha, už chápu jak byla otázka myšlena. Pokud se používá už hotový toolkit, musí se člověk smířit s jeho návrhem. A konkrétně v Qt má sice QButton a QLabel funkci setText(), ale ve skutečnosti je to pokaždé jiná funkce - jen se shodou okolností jmenují stejně. Oba widgety jsou sice více či méně vzdálení potomci QWidget, ale ten žádné setText() nemá. Jediná možnost je udělat místo pole objektů typu QWidget pole nějakých vlastních objektů:
    class AbstractObject
    {
      public:
        virtual setText(QString *text) = 0;
    }
    A pak udělat specializace pro skutečné widgety:
    class QButtonWrapper
    {
      QLabel *m_button;
      public:
        virtual setText(QString *text) { m_button->setText(text) };
    }
    (konstruktor a destruktor je zřejmý)

    Tak vlastně doděláš to, na co se v návrhu toolkitu zapomnělo.

    Pozn. Ty třídy nejdou ani sloučit pomocí vícenásobné dědičnosti, protože mají společného předka. To se dá sice obejít virtuální dědičností, ale opět pokud to neudělal autor toolkitu, ty už s tím nic nenaděláš.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    15.11.2004 18:05 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    ....QLabel *m_button;....

    je to preklep a nebo je to prave nejaka finta ??
    14.11.2004 23:20 Bender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    #include <iostream>
    using namespace std;
     
    class Otazka {
    public:
      virtual void ask() { cout << "Obecna Otazka" << endl; }
    };
     
    class LinuxovaOtazka: public Otazka {
    public:
      virtual void ask() { cout << "Tato otazka patri na ABCLinuxu" << endl; }
    };
     
    class JinaOtazka: public Otazka {
    public:
      virtual void ask() { cout << "Tato otazka sem nepatri" << endl; }
    };
     
    int main()
    {
      Otazka* ot = new JinaOtazka;
      ot->ask();
       
      return 0;
    }
    
    15.11.2004 18:11 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++, pointr_na_objekty->vlastnost, koncepce
    ...... Diskusní fóra slouží jako místo, kde mohou nováčci i zkušení uživatelé Linuxu vzájemně komunikovat a pomáhat si. Pro každou oblast jsme vytvořili jedno fórum, abyste snáze nalezli hledané informace. .....

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.