abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 1
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 808 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Xlib XResizeWindow

Blackhex avatar 8.2.2005 19:20 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
Xlib XResizeWindow
Přečteno: 304×
Zdravim. Tenhle dotaz bude sice trochu moc specificky, ale doufam, ze se najde nekdo, kdo bude znat odpoved. Kdyz vytvorim okno treba takhle:
win_id = XCreateSimpleWindow(display, parent_id, 0, 0, DEFAULT_WIDTH, DEFAULT_HEIGHT, 0,
  BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
a pak pomoci mysi nebo programove funkcemi XResizeWindow nebo XConfigureWindow menim velikost, tak v okne zustane bily obdelnik s velikosti puvodniho okna a cerne okraje, kreslit lze pouze do tohoto obdelniku. Vypada to jako by se se zmenou velikosti okna nemenila velikost plochy, do ktere lze kreslit. Tohleto dela i kdyz vytvorim normalni okno nebo i kdyz vytvorim GLX kontext a vykresluju do okna OpenGL scenu nebo kdyz okno vytvorim pomoci XCreateWindow.

Budu rad i za pripadne napady nebo rady i kdyz presne nebudete vedet v cem to je.
المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ

Odpovědi

8.2.2005 20:21 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
Tohle mi funguje, zvětší okno a vykreslí dvakrát větší křížek:
#include <unistd.h>
#include <X11/Xlib.h>

main(int argc,char * argv[] )
{
	XEvent mapev;
	Display *dpy;
	Window win;
	GC gc;

	dpy = XOpenDisplay(0);
	win = XCreateSimpleWindow(dpy, DefaultRootWindow(dpy), 0, 0,
				     100, 100, 0, 0, 0);
	XSelectInput(dpy, win, StructureNotifyMask);
	XMapWindow(dpy, win);
	do {
		XNextEvent(dpy, &mapev);
	} while (mapev.type != MapNotify);
	gc = XCreateGC(dpy, win, 0, 0);
	XSetForeground(dpy, gc,  WhitePixel(dpy, DefaultScreen(dpy)));
	
	/* sqrt(2)*100px cary: / */
	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 100, 100, 0);
	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 100, 100);
	XFlush(dpy);
	sleep(2);
	
	
	/* resize  */
	XResizeWindow(dpy, win, 200, 200);
	XFlush(dpy);
	
	/* sqrt(2)*100px cary */
	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 200, 200, 0);
	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 200, 200);
	XFlush(dpy);
	sleep(2);

	return 0;
}
Takže by to chtělo ukázku kódu, který nefunguje.
8.2.2005 20:23 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
Blbý copy-n-paste, ten třetí komentář má být
/* sqrt(2)*200px cary */
Blackhex avatar 8.2.2005 21:33 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
Tady je vytazek z toho co mam, co nefunguje:
#include unistd.h
#include X11/Xlib.h

main(int argc,char * argv[]
{
  Display * display;
  Window win_id;
  int screen;
  GC gc;
  long event_mask;
  XEvent event;

  display = XOpenDisplay(0);
  screen = DefaultScreen(display);

  win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, 100, 100, 0,
    BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
  
  event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask;
  XSelectInput(display, win_id, event_mask);

  XMapWindow(display, win_id); 
  do
  {
    XNextEvent(display, &event);
  }
  while (event.type != MapNotify);
  gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);

  XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
  XFlush(display);

  while (1)
  {
    while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
    {
      switch (event.type)
      {
        case ResizeRequest:
        {
          printf("widht: %d height %d\n", event.xresizerequest.width,
           event.xresizerequest.height);
        }
      }
    }
    XFlush(display);  
  }
  return 0;
}
Mimochodem co dela tahle cast?:
do
{
  XNextEvent(display, &event);
}
while (event.type != MapNotify);
المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
8.2.2005 21:52 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
Vždyť tam nic nevykresluješ, tak co se divíš? Zkus poslat jakékoliv X aplikaci SIGSTOP nebo SIGSTP a změň jí velikost okna.

Ta smyčka čeká, až se to okno namapuje, jinak by X server zahazoval požadavky na vykreslování (které tam stejně nemáš).
Blackhex avatar 8.2.2005 22:19 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
No to by to vysvetlovalo, akorat nevim, kde to vykreslovani mam napsat. Zatim to mam napsane takhle:
#include unistd.h
#include X11/Xlib.h

main(int argc,char * argv[] )
{
  Display * display;
  Window win_id;
  int screen;
  GC gc;
  long event_mask;
  XEvent event;
 
  int width = 100;
  int height = 100;

  display = XOpenDisplay(0);
  screen = DefaultScreen(display);

  win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0,
    BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
  
  event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask;
  XSelectInput(display, win_id, event_mask);

  XMapWindow(display, win_id); 
  do
  {
    XNextEvent(display, &event);
  }
  while (event.type != MapNotify);
  gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);

  XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
  XFlush(display);

  while (1)
  {
    while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
    {
      switch (event.type) // jaka je ziskana zprava
      {
        case ResizeRequest: // externi zmena velikosti okna
        {
          width = event.xresizerequest.width;	
          height = event.xresizerequest.height;
          printf("widht: %d height %d\n", width, height);       
        }
      }

      XSetForeground(display, gc,  BlackPixel(display, screen));
      XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0);
      XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height);
      XFlush(display);  
    }
  }
  return 0;
}
akorat misto GC je GLXContext a misto kresleni uhlopricek je kresleni sceny. Ta se vykresluje normalne, ale pouze do obdelniku o puvodni velikosti okna. S Xlib zacinam a nevsimnul jsem si, ze by existovala nejaka obsluha udalosti Paint jako je tomu v GLUT.
المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
8.2.2005 23:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
ResizeRedirectMask a událost ResizeRequest jsou pro window manager (dostane ji, když ty zavoláš XResizeWindow() a musí to okno pak změnit sám).

Co potřebuješ odchytávat je ConfigureNotify, kterou ti server už posílá díky XSelectInput(display, win_id, StructureNotifyMask). event.type pak testuj na ConfigureNotify a rozměry si přečti z event.xconfigure (nezapomeň změnit tohle, je tam union a jednotlivé struktury jsou kompatibilní tak v prvních čtyřech členech).

Obsluha překreslování viz man XExposeEvent.
S Xlib zacinam
Xlib potřebuješ, leda pokud si píšeš vlastní GUI toolkit nebo window manager, nebo pokud hackuješ ty stávající. Takže Xlib nejspíš nepotřebuješ ;-)
Blackhex avatar 9.2.2005 00:02 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
Tak jsem to prepsal takhle:
#include unistd.h
#include X11/Xlib.h

main(int argc,char * argv[] )
{
  Display * display;
  Window win_id;
  int screen;
  GC gc;
  long event_mask;
  XEvent event;
 
  int width = 100;
  int height = 100;

  display = XOpenDisplay(0);
  screen = DefaultScreen(display);

  win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0,
    BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
  
  event_mask = StructureNotifyMask | ExposureMask;
  XSelectInput(display, win_id, event_mask);

  XMapWindow(display, win_id); 
  do
  {
    XNextEvent(display, &event);
  }
  while (event.type != MapNotify);
  gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);

  XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
  XFlush(display);

  while (1)
  {
    while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
    {
      switch (event.type) // jaka je ziskana zprava
      {
        case ConfigureNotify:
        {
          width = event.xconfigure.width;	
          height = event.xconfigure.height;
          printf("widht: %d height %d\n", width, height);    
        }
        break;
        case Expose: // externi zmena velikosti okna
        {
          XSetForeground(display, gc,  WhitePixel(display, screen));
          XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0);
          XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height);
          XFlush(display);  
        }
	break;
      }
    }
  }
  return 0;
}
Nefungovalo to do te doby nez jsem smazal z event_mask ResizeRedirectMask. Pokud to predpokladam spravne, tak chyba byla asi v tom ze tim, ze tam byla zadost o ResizeRequest zpravy jsem si musel napsat vlastni obsluhu zmeny velikosti okna, nebo jeho graficke casti nebo tak nejak. Mam pravdu?.

No prave, ze si ten vlastni GUI toolkit na OpenGL pisu. Drive jsem ho psal pod GLUT, ale zjistil jsem ze se pod Linuxem a Windows chova trochu jinak a ze ma nektere dost neprijemne vlastnosti, tak to tedka pisu rovnou pod Xlib.
المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
9.2.2005 15:56 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
Tak teď už to aspoň něco dělá, když nebudeš kreslit bílé čáry na bílé pozadí, bude možná i něco vidět ;-)

Pár věcí:

V event loop (překlad??) se musíš nějak zablokovat, jinak spotřebuješ 100% cpu času. Konkrétně tady použij XWindowEvent() místo XCheckWindowEvent().

Pokud má uživatel ve wm nastavenou plynulou změnu velikosti oken (dneska kdekdo), tak ti těch ConfigureNotify a Expose událostí při změně velikosti přijde hodně, pokud budeš pokaždé překreslovat celé okno, bude to pomalé.

U Expose události máš v event.xexpose.{x,y,width,height} rozměry oblasti, kterou máš překreslit, když budeš překreslovat natvrdo celé okno a uživatel ti přes něj přejede jiným oknem, zase to bude pomalé. Odstrašující příklad jak se to nemá dělat je MagicPoint.
Blackhex avatar 9.2.2005 20:17 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
Jasne to jsou veci, ktere si uvedomuju, ale zatim je nemusim resit. Zatim delam zakladni framework pro vykreslovani OpenGL sceny a tam se stejne vykresluje v pres celou plochu a neustale dokola bez cekani. Na tyhle veci budu myslet az to budu rozsirovat na ten GUI toolkit a budu implementovat tlacika panely a tak podobne. Posledni vec, co mi zbyva vyresit je ze mi scena pri zmene velikosti okna problikava. Puvodne se to jeste vykreslovalo se zpozdenim protoze doba vykresleni sceny je vyrazne delsi nez doba mezi prichody dvou ConfigureNotify udalosti. To jsem vyresil tak, ze nez zacnu vykreslovat scenu odsranim z fronty udalosti vsechny udalosti ConfigureNotify az na posledni a pak reaguju na tu posledni. Kdyz jsem na to pouzival XSync tak to delalo ruzne blbosti, protoze se vyprazdnila cela fronta i s udalostmi, na ktere se reagovat melo. Nicmene problikavani zustalo, nejaky napad jak to vyresit?

BTW: Prubezne diky za vsechny podmetne rady.
المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.