abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.13 multiplatformního open source textového editoru Brackets (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v poznámkách k vydání. Brackets je nově dostupný také jako balíček ve formátu Flatpak z oficiálního repozitáře Flathub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:44 | Komunita

Oficiální YouTube kanál Blenderu je již několik dní blokován. Důvody jsou zatím nejasné. Pravděpodobně chyba YouTube. Dění lze sledovat na Twitteru Tona Roosendaala.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 17:55 | Zajímavý software

Na GitHubu byly pod open source licencí LLVM zveřejněny zdrojové kódy překladače programovacího jazyka C++ Zapcc vycházejícího z Clangu/LLVM. Překlad pomocí Zapccu je díky lepšímu kešování obvykle několikrát rychlejší než překlad pomocí Clangu. V březnu loňského roku byl vydán Zapcc ve verzi 1.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Pozvánky

Červnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 21. 6. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát na téma: F-Droid, aneb svobodný software do vašeho mobilu. Kromě toho budou k vidění i vývojové desky HiFive1 se svobodným/otevřeným čipem RISC-V.

xkucf03 | Komentářů: 0
15.6. 22:44 | Zajímavý článek

Na blogu projektu NeoPG (GitHub), kryptografického softwaru vycházejícího z GnuPG, byly zveřejněny 4 příspěvky detailně popisující aktuální bezpečnostní problémy v GnuPG a souvisejících softwarových produktech. V prvním příspěvku je ukázáno, že je možné vytvořit zprávu, o které budou Earlybird, Evolution, Mutt nebo Outlook tvrdit, že jí dešifrovali a přitom ale zpráva vůbec zašifrována nebyla. V druhém příspěvku je popsána

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.6. 13:00 | Komunita

GamingOnLinux informuje, že počítačová hra Track Mania Nations Forever (Steam, Wikipedie) pro Windows je nově dostupná také jako snap. Stejně jako v případě winepaku a Flatpaku se k běhu hry používá překladová vrstva Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
14.6. 15:12 | Komunita

Tradiční setkání příznivců operačního systému Linux pod názvem Linux párty Teplice se bude konat v pátek 15. 6. 2018 v Hospůdce u černé Kočky od 18:00 hodin. Setkají se zde pamětníci příkazové řádky, vítáni jsou však i začínající uživatelé.

František Bublík | Komentářů: 21
14.6. 14:00 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00145) další bezpečnostní chybu ve svých procesorech. Jedná se o chybu CVE-2018-3665 s názvem LazyFP.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
14.6. 11:00 | Nová verze

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 153. brněnský sraz, který proběhne v pátek 15. června od 18:00 v restauraci U OSLŮ na ulici Sokolská 361/10. Pro zájemce proběhne krátké promítání z výletu do Černobylu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.6. 19:58 | Upozornění

Server lupa.cz rozebírá připravovanou reformu copyrightu v EU a dopad jejího článku 13, který dává internetovým platformám povinnost řešit autorské právo za vlastníky práv, což by v podstatě vedlo k automatizované cenzuře a konci internetu tak, jak ho známe dnes. Podobně v otevřeném dopise varují Vint Cerf, Tim Berners-Lee a jiní odborníci, Cory Doctorow upozorňuje na důsledky pro Wikipedii, nebo github na sdílení kódu.

marbu | Komentářů: 111
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (12%)
Celkem 207 hlasů
 Komentářů: 36, poslední včera 21:16
    Rozcestník

    Dotaz: Ještě jednou KDevelop

    21.3.2005 18:54 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Ještě jednou KDevelop
    Přečteno: 109×
    Mám ještě problém s KDevelop. Mám soubor main.cpp s funkcí main(...) a dva další soubory T_Trida.h a T_Trida.cpp ... co v je asi jasné. Jenže když tam použiji include "T_Trida.h", tak to nelze přeložit, protože prý undefined reference T_Trida::T_Trida(int, int).Ale když použiji include "T_Trida.cpp" přeložit to jde.Proč tam nemůžu použít soubor *.h ? V class exploreru je všechno v pohodě, takže o těch souborech KDevelop ví ... můžete mi poradit ? Dík ...

    Odpovědi

    elviin avatar 21.3.2005 20:55 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    Vkladani *.cpp (v C++ nemaji pripony u includu vyznam) nedelej pac preprocesor to bere jako header s definicema a vlozi tak vlastne tela kodu, coz by v includech nemelo byt. Neznam KDevelop, ale to vypada na hlasku, protoze bud:
    1) mas jiny parametry v deklaraci(.h) a definici(.cpp) toho konstruktoru
    2) chybi nekde (za deklaraci) strednik
    3) zkontroluj operator ::
    pripadne neco jinyho
    21.3.2005 22:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    4) Nepřekládá se vůbec T_trida.cpp...
    22.3.2005 18:15 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    Bohužel to by bylo fajn, ale není to tak.Všechno sedí to posledního puntíku.Jak je zde dále uvedeno, tak já si také myslím, že se vůbec nepřekládá *.cpp jenže nevím proč.Pod w se přidávají soubory do projektu a je vidět co je tam přidáno. U KDevelop jsem to nenašel a vypadá to, že po volbě nových soubrou je nepřidá do projektu ... a nevím jak to udělat ...
    elviin avatar 22.3.2005 18:23 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    pastni sem makefile generovanej KDevelopem... pak se da neco rozebirat, takhle je to placani. A do projektu bud pridat jde nebo ne. Nebo pridat novej file(h,cpp) a tam nakopirovat vse z tech puvodnich h,cpp. Kazdopadne to asi bude gui orisek:)
    22.3.2005 20:02 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    Radši snad Makefile.am, na problém s autotools to nevypadá a navíc v Makefile aby se prase vyznalo... :-)
    22.3.2005 20:05 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    Teda předpokládám že používá autotools, jestli používá "Custom Makefile", tak o ten se KDevelop nestará.

    Jinak viz How to add existing files to a project.
    22.3.2005 21:19 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    V makefile.am je pouze toto : AUTOMAKE_OPTIONS = foreign 1.4

    SUBDIR = src
    Ale abych upřesnil ... já jsem použil, že chci nový cpp soubor a nový h soubor ... File/New atd ... a neběží to. Dokonce i když jsem použil Project/New class ... stejně to nešlo .... rád bych to zprovoznil, protože BuilderX mi moc nesedí (vůbec) ...
    22.3.2005 21:30 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    Tak src/Makefile.am. Mělo by tam být
    jmeno_programu_SOURCES = soubor1.cpp soubor2.cpp ...
    
    Neznám KDevelop, ale asi bude potřeba určit, ke kterému programu ten ten zdroják patří (v jednom projektu bývá víc programů a nebylo by jasné, z čeho se mají kompilovat).
    elviin avatar 23.3.2005 08:50 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    http://women.kde.org/articles/tutorials/kdevelop3/creating.html
    26.3.2005 20:40 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě jednou KDevelop
    Musis pridat vsechny soubory co tam includujes do Automake manageru. Presneji receno staci to .cpp, protoze .h tam bude. Automake manager ma zalozku defaultne v pravo, viz screen.

    http://kdevelop.org/mediawiki/index.php/FAQ

    http://kdevelop.org/mediawiki/images/8/8e/Automake_manager.png

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.