abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 17:11 | Nová verze

Byla vydána dvaadvacátá alfa verze svobodné historické realtimové strategie 0 A.D. (Wikipedie). Kódový název této nejnovější verze je Venustas. Představení novinek také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:33 | Zajímavý článek

Radek Vokál v článku Boltron – náhled modulárního operačního systému (en) na MojeFedora.cz představuje a informuje o možnosti vyzkoušet si Boltron, prototyp modulární distribuce. Pro Fedoru 26 je k dispozici testovací docker kontejner, který obsahuje modifikovanou verzi správce balíčků DNF, který na pozadí pracuje s moduly.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 07:00 | Nová verze

ZFS on Linux, tj. implementace OpenZFS (Wikipedie) na Linuxu, byl vydán ve verzi 0.7.0. Přehled novinek v diskusním listu zfs-announce nebo na GitHubu. Nejnovější ZFS on Linux je kompatibilní s Linuxem 2.6.32 až 4.12.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:44 | IT novinky

V Las Vegas končí bezpečnostní konference Black Hat USA 2017 (Twitter) a začíná bezpečnostní konference DEF CON 25 (Twitter). V rámci Black Hat budou vyhlášeny výsledky letošní Pwnie Awards (Twitter). Pwnie Awards oceňují to nejlepší, ale i to nejhorší z IT bezpečnosti (bezpečnostní Oscar a Malina v jednom). V kategorii "Lamest Vendor Response" byl například nominován také Lennart Poettering za jeho přístup k řešení bezpečnostních chyb v systemd, viz například chyba s uživatelem 0day.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
dnes 00:22 | Bezpečnostní upozornění

Nitay Artenstein z Exodus Intelligence se v příspěvku na blogu společnosti podrobně věnuje bezpečností chybě Broadpwn (CVE-2017-9417). Její analýzu provedl také Zhuowei Zhang na blogu Booster Ok. Jedná se o chybu ve firmwaru Wi-Fi chipsetů BCM43xx od Broadcomu. Útočník může vzdáleně získat kontrolu nad zařízením. Chyba byla již opravena v macOS, iOS i Androidu [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 22:55 | IT novinky

Intel končí s vývojovými deskami Joule, Edison, Galileo a také s Arduino 101 a Curie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 42.3 linuxové distribuce openSUSE Leap. Jedná se už o třetí vydání, které staví na SUSE Linux Enterprise (SLE). Výchozím jádrem je opět poslední LTS verze, tedy řada 4.4. Podrobnosti v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
včera 14:30 | Nová verze

Google Chrome 60 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 60.0.3112.78 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 40 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.7. 22:33 | IT novinky

Společnosti Adobe, Apple, Facebook, Google, Microsoft a Mozilla společně oznámily konec Flashe. Podpora Flashe oficiálně skončí na konci roku 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
25.7. 05:55 | Komunita

Před 10 lety, v červenci 2007, se začal prodávat svobodný chytrý telefon Neo 1973 (vnitřní označení GTA01). Za jeho vývojem stáli vývojáři projektu Openmoko (Wikipedie). O rok později bylo možné koupit jejich druhý telefon Neo FreeRunner (GTA02). V roce 2011 byl představena platforma GTA04. Tuto platformu využívá také projekt Neo900, jehož cílem je vývoj nástupce telefonu Nokia N900. Nahlédnutí do historie Openmoko a další informace v článku na Vanille.de [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (5%)
 (2%)
 (20%)
 (74%)
Celkem 126 hlasů
 Komentářů: 7, poslední dnes 16:22
    Rozcestník

    Dotaz: Jednoduchy socket server

    12.5.2005 13:52 Elpin
    Jednoduchy socket server
    Přečteno: 262×
    Potreboval bych poradit. Mam tenhleten C++ kod:
    int main( int argn, char **arg ) 
    { 
     int port = atoi( arg[ 1 ] ); 
    
     int sock_listen = socket( AF_INET, SOCK_STREAM, 0 ); 
    
     in_addr addr_any = { INADDR_ANY }; 
     sockaddr_in srv_addr; 
     srv_addr.sin_family = AF_INET; 
     srv_addr.sin_port = htons( port ); 
     srv_addr.sin_addr = addr_any; 
    
     // set socket options to reuse address and port again in short time 
     int opt = 1; 
     setsockopt( sock_listen, SOL_SOCKET, SO_REUSEADDR, &opt, sizeof( opt ) ); 
    
     // assign address and port to socket 
     bind( sock_listen, (const sockaddr * ) &srv_addr, sizeof( srv_addr ) ); 
    
     listen( sock_listen, 1 ); 
    
     int sock_client = 0; 
    
     // go! 
     while ( 1 ) 
     { 
         char buf[ 100 ]; 
    
         fd_set read_wait_set; 
         // set all bits to zero 
         FD_ZERO( &read_wait_set ); 
    
         // wait for stdin 
         FD_SET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ); 
    
         // select listen or client socket 
         if ( sock_client ) 
             FD_SET( sock_client, &read_wait_set ); 
         else 
             FD_SET( sock_listen, &read_wait_set ); 
    
         // wait for selected handles 
         if ( select( MAX( sock_client, sock_listen ) + 1, 
                              &read_wait_set, 0, 0, 0 ) < 0 ) break; 
    
         // data on stdin? 
         if ( FD_ISSET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ) ) 
         { 
             //  read data from stdin 
             int l = read( STDIN_FILENO, buf, sizeof( buf ) ); 
             if ( l < 0 ) 
                 printf( "Unable to read data from stdin." ); 
             else 
                 printf( "Got %d bytes from stdin.", l ); 
    
             // send data to client 
             l = write( sock_client, buf, l ); 
             if ( l < 0 ) 
                 printf( "Unable send data to client." ); 
             else 
                 printf( "Sent %d bytes to client.", l ); 
         } 
    
         // new connection form client? 
         else if ( FD_ISSET( sock_listen, &read_wait_set ) ) 
         { 
             sockaddr_in rsa; 
             int rsa_size = sizeof( rsa ); 
    
             // accept connection from client 
             sock_client = accept( sock_listen, ( sockaddr * ) &rsa, ( socklen_t * ) &rsa_size ); 
    
             uint lsa = sizeof( srv_addr ); 
    
             // get my identification 
             getsockname( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa ); 
          
             // get client info 
             getpeername( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa ); 
    
             printf( "Peer name: '%s'  port: %d", 
                      inet_ntoa( srv_addr.sin_addr ), ntohs( srv_addr.sin_port ) ); 
    
             printf( "Enter 'quit' to quit server." ); 
         } 
    
         // data from client? 
         else if ( FD_ISSET( sock_client, &read_wait_set ) ) 
         { 
             // read data from socket 
             int l = read( sock_client, buf, sizeof( buf ) ); 
             if ( !l ) 
             { 
                 printf( "Client close socket." ); 
                 close( sock_client ); 
                 sock_client = 0; 
                 break; 
             } 
             else if ( l < 0 ) 
                 printf( "Unable to read data from socket." ); 
             else 
                 printf( "Read %d bytes from socket.", l ); 
    
             // send all data to stdout 
             l = write( STDOUT_FILENO, buf, l ); 
    
             // check, if client ask to close connection 
             if ( !strncasecmp( buf, "close", 5 ) ) 
             { 
                printf( "Client sent 'close' request, connection closed." ); 
                printf( "Now wait for new client." ); 
                 close( sock_client ); 
                 sock_client = 0; 
             } 
         } 
    
         // quit request from server or client 
         if ( !strncasecmp( buf, "quit", 4 ) ) 
         { 
             close( sock_client ); 
             printf( "Quit request entered... exiting now...\n" ); 
             break; 
         } 
     } 
    
     close( sock_listen ); 
    
     return 0; 
    } 
    
    Je to socket server. Prijima pripojeni od klientu a vypise do konzole zpravu, kterou klient napise. Ja bych prave potreboval aby server prijimal spojeni od nekolika klientu najednou a kdyz nejaky klient neco napise, server to vypise do konzole a kdyz neco napise server, vypisou to na svou konzoli vsichni klienti. Zatim jsem jen prisel na to, ze musim vlozit radek "int pid = fork()" do kodu za funkci accept() a nechat otcovsky proces at vyrizuje pripojeni a nechat potomka at dela zbytek, ale stale se mi to nedari! Mohli byste mi poradit? Byl bych vdecny za jakoukoliv pomoc. Predem diky.

    Odpovědi

    12.5.2005 15:38 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchy socket server
    http://www.root.cz/clanky/sokety-a-c-funkce-poll-a-zaver/
    alebo hladaj funkciu select.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.