abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:11 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.26 a beta verze 1.27 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 12:55 | Komunita

Dle plánu byla dnes vydána hra Rise of the Tomb Raider (Wikipedie) pro Linux. Koupit ji lze za 49,99 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.4. 09:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 254 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 14 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 12 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 33 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelné bez autentizace jsou 2 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (47%)
 (26%)
 (17%)
Celkem 335 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Jednoduchy socket server

    12.5.2005 13:52 Elpin
    Jednoduchy socket server
    Přečteno: 263×
    Potreboval bych poradit. Mam tenhleten C++ kod:
    int main( int argn, char **arg ) 
    { 
     int port = atoi( arg[ 1 ] ); 
    
     int sock_listen = socket( AF_INET, SOCK_STREAM, 0 ); 
    
     in_addr addr_any = { INADDR_ANY }; 
     sockaddr_in srv_addr; 
     srv_addr.sin_family = AF_INET; 
     srv_addr.sin_port = htons( port ); 
     srv_addr.sin_addr = addr_any; 
    
     // set socket options to reuse address and port again in short time 
     int opt = 1; 
     setsockopt( sock_listen, SOL_SOCKET, SO_REUSEADDR, &opt, sizeof( opt ) ); 
    
     // assign address and port to socket 
     bind( sock_listen, (const sockaddr * ) &srv_addr, sizeof( srv_addr ) ); 
    
     listen( sock_listen, 1 ); 
    
     int sock_client = 0; 
    
     // go! 
     while ( 1 ) 
     { 
         char buf[ 100 ]; 
    
         fd_set read_wait_set; 
         // set all bits to zero 
         FD_ZERO( &read_wait_set ); 
    
         // wait for stdin 
         FD_SET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ); 
    
         // select listen or client socket 
         if ( sock_client ) 
             FD_SET( sock_client, &read_wait_set ); 
         else 
             FD_SET( sock_listen, &read_wait_set ); 
    
         // wait for selected handles 
         if ( select( MAX( sock_client, sock_listen ) + 1, 
                              &read_wait_set, 0, 0, 0 ) < 0 ) break; 
    
         // data on stdin? 
         if ( FD_ISSET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ) ) 
         { 
             //  read data from stdin 
             int l = read( STDIN_FILENO, buf, sizeof( buf ) ); 
             if ( l < 0 ) 
                 printf( "Unable to read data from stdin." ); 
             else 
                 printf( "Got %d bytes from stdin.", l ); 
    
             // send data to client 
             l = write( sock_client, buf, l ); 
             if ( l < 0 ) 
                 printf( "Unable send data to client." ); 
             else 
                 printf( "Sent %d bytes to client.", l ); 
         } 
    
         // new connection form client? 
         else if ( FD_ISSET( sock_listen, &read_wait_set ) ) 
         { 
             sockaddr_in rsa; 
             int rsa_size = sizeof( rsa ); 
    
             // accept connection from client 
             sock_client = accept( sock_listen, ( sockaddr * ) &rsa, ( socklen_t * ) &rsa_size ); 
    
             uint lsa = sizeof( srv_addr ); 
    
             // get my identification 
             getsockname( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa ); 
          
             // get client info 
             getpeername( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa ); 
    
             printf( "Peer name: '%s'  port: %d", 
                      inet_ntoa( srv_addr.sin_addr ), ntohs( srv_addr.sin_port ) ); 
    
             printf( "Enter 'quit' to quit server." ); 
         } 
    
         // data from client? 
         else if ( FD_ISSET( sock_client, &read_wait_set ) ) 
         { 
             // read data from socket 
             int l = read( sock_client, buf, sizeof( buf ) ); 
             if ( !l ) 
             { 
                 printf( "Client close socket." ); 
                 close( sock_client ); 
                 sock_client = 0; 
                 break; 
             } 
             else if ( l < 0 ) 
                 printf( "Unable to read data from socket." ); 
             else 
                 printf( "Read %d bytes from socket.", l ); 
    
             // send all data to stdout 
             l = write( STDOUT_FILENO, buf, l ); 
    
             // check, if client ask to close connection 
             if ( !strncasecmp( buf, "close", 5 ) ) 
             { 
                printf( "Client sent 'close' request, connection closed." ); 
                printf( "Now wait for new client." ); 
                 close( sock_client ); 
                 sock_client = 0; 
             } 
         } 
    
         // quit request from server or client 
         if ( !strncasecmp( buf, "quit", 4 ) ) 
         { 
             close( sock_client ); 
             printf( "Quit request entered... exiting now...\n" ); 
             break; 
         } 
     } 
    
     close( sock_listen ); 
    
     return 0; 
    } 
    
    Je to socket server. Prijima pripojeni od klientu a vypise do konzole zpravu, kterou klient napise. Ja bych prave potreboval aby server prijimal spojeni od nekolika klientu najednou a kdyz nejaky klient neco napise, server to vypise do konzole a kdyz neco napise server, vypisou to na svou konzoli vsichni klienti. Zatim jsem jen prisel na to, ze musim vlozit radek "int pid = fork()" do kodu za funkci accept() a nechat otcovsky proces at vyrizuje pripojeni a nechat potomka at dela zbytek, ale stale se mi to nedari! Mohli byste mi poradit? Byl bych vdecny za jakoukoliv pomoc. Predem diky.

    Odpovědi

    12.5.2005 15:38 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jednoduchy socket server
    http://www.root.cz/clanky/sokety-a-c-funkce-poll-a-zaver/
    alebo hladaj funkciu select.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.