abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 23:33 | Zajímavý software

Byl vydán ShellCheck ve verzi 0.4.6. Jedná se o nástroj pro statickou analýzu shellových skriptů. Shellové skripty lze analyzovat na webové stránce ShellChecku, v terminálu nebo přímo z textových editorů. Příklady kódů, na které analýza upozorňuje a doporučuje je přepsat. ShellCheck je naprogramován v programovacím jazyce Haskell. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Pozvánky

Czech JBoss User Group zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 5. dubna 2017 v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Pavol Loffay na téma Distributed Tracing and OpenTracing in Microservice Architecture.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
včera 11:33 | Zajímavý článek

Národní centrum kybernetické bezpečnosti (NCKB) vypracovalo (pdf) 26 podrobných bezpečnostních doporučení pro síťové správce. Tato doporučení jsou nastavena tak, aby je bylo možné aplikovat v každé instituci. Jsou rozdělena na tři základní části: bezpečnost infrastruktury, bezpečnost stanic a serverů a bezpečnost uživatelů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 50
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 947 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.

    26.5.2005 15:38 VytliNoha | skóre: 1
    Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Přečteno: 171×
    Zdravicko, progrmauji jednoduchecho klienta ktery se pripoji na server a posila nebo prijima data. Pro odeslani pouzivam send() a pro prijem recv() to cele v nekonecne smicce. Bez prijimani zprav od serveru klient data posila ale kdyz tam pridam recv() tak uz se to kousne po prijeti 1. zpravy od serveru je to tim ze porad ceka u fce recv() co prijde.. Mam to resit pomoci selectu nebo vlaken. Prosim poradte dekuji moc. Coucasny kod:
    
    
    #define BUFSIZE 100
    #define PORT 5555
    
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set inputs, testfds;
        struct timeval timeout;
    	
    	
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
        // Odeslání dat
    	while(1){
    		fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    		buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    		if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    			if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1)
        		{
            		printf("Problém s odesláním dat\n");
            		return -1;
        		}
    			// Příjem dat
    			
        		//if((size = recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0)) != -1) 
        		//{        
            	//	printf("Přijato: [%s]\n");
        		//}
    		}
    		else{
    			// odhlasime spojeni
    			close(mySocket);
    			exit(0);
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.5.2005 16:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Asi pomocí selectu - kdyby tam byla vlákna, tak by např. zatímco píšeš text na jedné straně ti mohl někdo poslat text z druhé strany a dělalo by to pořádný bordel na obrazovce.
    26.5.2005 17:07 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Muzete mi rict co je na tom spatne, data to odesila ale neprijima od serveru. Dekuji moc
    
    #define BUFSIZE 100
    #define PORT 5555
    
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    	int ret = select(2, &read, NULL, NULL, NULL);
    	
    	while(1){
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n");
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    
    26.5.2005 17:13 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    // Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    Tak si ji nastav... man select, číslo nejvyššího fd plus jedna.
    26.5.2005 17:35 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    jako treba na: int ret = select(3, &read, NULL, NULL, NULL); nebo int ret = select( MAX( STDIN_FILENO, mySocket ) + 1, &read, NULL, NULL, NULL);

    druhou variantu mi nechce kompilator zkompilovat"
    26.5.2005 19:22 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Asi nemá makro MAX, nebo ti vypisuje nějakou jinou chybu
    select(STDIN_FILENO>mySocket ? STDIN_FILENO+1 : MySocket+1, ...
    
    jinak stdin je nula, takže to bude MySocket+1 :-)
    Josef Kufner avatar 26.5.2005 20:26 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Nebylo by lepší použít makro FD_SETSIZE ?
    ... select(FD_SETSIZE, ...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.5.2005 21:38 Voty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Mozna spatne koukam, ale rekl bych, ze ten select() by mel byt vevnitr toho nekonecnyho cyklu. Jinak je tam skoro na houby.
    26.5.2005 22:55 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Nj, to jsem si nevšim :-)
    26.5.2005 23:42 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Tak podle me to mam uplne podle vasich rad a stale to stejne neprijima data od serveru. Kdyz se na dany server pripojim tak data telnet dostava i prijima. Ale kdyz se pripojim pomoci tohoto klienta tak data pouze odesila .-( Nechcete to nekdo otestovat na vase Linuxcackovi

    soucasny kod:
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	while(1){
    		// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    		int ret = select(STDIN_FILENO > mySocket ? STDIN_FILENO+1 : mySocket+1, &read, NULL, NULL, NULL);
    		
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n", buf_in);
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    
    26.5.2005 23:42 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Tak podle me to mam uplne podle vasich rad a stale to stejne neprijima data od serveru. Kdyz se na dany server pripojim tak data telnet dostava i prijima. Ale kdyz se pripojim pomoci tohoto klienta tak data pouze odesila .-( Nechcete to nekdo otestovat na vase Linuxcackovi

    soucasny kod:
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	while(1){
    		// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    		int ret = select(STDIN_FILENO > mySocket ? STDIN_FILENO+1 : mySocket+1, &read, NULL, NULL, NULL);
    		
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n", buf_in);
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.