abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 12:33 | Zajímavý projekt

Kernel.org představil lore.kernel.org, tj. archiv diskusního listu vývojářů linuxového jádra LKML (Linux Kernel Mailing List) s řadou zajímavých funkcí. Archiv běží na softwaru Public Inbox.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 10:55 | Nová verze

Po devíti měsících vývoje od vydání verze 10.0 byla vydána verze 11.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.6. 20:44 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 238 oznámil Lennart Poettering vydání verze 239 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
22.6. 15:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.28 a beta verze 1.29 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Atom 1.28 je postaven na Electronu 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.6. 14:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.3.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy na PIXLS.US.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.6. 13:00 | Komunita

Akční RPG hra Shadowrun Returns Deluxe, kterou lze hrát i na Linuxu je nyní zdarma na Humble Bundle. Hra vyšla díky kampani na Kickstarteru v roce 2013.

tajny_007 | Komentářů: 0
22.6. 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.27 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek je nutno zmínit podporu SIMD (Single Instruction Multiple Data). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
21.6. 16:22 | IT novinky

CEO Intelu Brian Krzanich rezignoval (tisková zpráva). Oficiálním důvodem je "vztah na pracovišti". S okamžitou platností se dočasným CEO stal Robert Swan.

Ladislav Hagara | Komentářů: 41
21.6. 14:11 | Komunita

Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s kariérním portálem Dice.com zveřejnilo 2018 Open Source Jobs Report. Poptávka po odbornících na open source neustále roste.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.6. 12:44 | Zajímavý článek

Na stránkách linuxové distribuce Ubuntu Studio byla publikována příručka Ubuntu Studio Audio Handbook věnována vytváření, nahrávaní a úpravě zvuků a hudby nejenom v Ubuntu Studiu. Jedná se o živý dokument editovatelný na jejich wiki.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (77%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (10%)
Celkem 248 hlasů
 Komentářů: 39, poslední 21.6. 17:44
    Rozcestník

    Dotaz: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.

    26.5.2005 15:38 VytliNoha | skóre: 1
    Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Přečteno: 171×
    Zdravicko, progrmauji jednoduchecho klienta ktery se pripoji na server a posila nebo prijima data. Pro odeslani pouzivam send() a pro prijem recv() to cele v nekonecne smicce. Bez prijimani zprav od serveru klient data posila ale kdyz tam pridam recv() tak uz se to kousne po prijeti 1. zpravy od serveru je to tim ze porad ceka u fce recv() co prijde.. Mam to resit pomoci selectu nebo vlaken. Prosim poradte dekuji moc. Coucasny kod:
    
    
    #define BUFSIZE 100
    #define PORT 5555
    
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set inputs, testfds;
        struct timeval timeout;
    	
    	
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
        // Odeslání dat
    	while(1){
    		fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    		buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    		if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    			if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1)
        		{
            		printf("Problém s odesláním dat\n");
            		return -1;
        		}
    			// Příjem dat
    			
        		//if((size = recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0)) != -1) 
        		//{        
            	//	printf("Přijato: [%s]\n");
        		//}
    		}
    		else{
    			// odhlasime spojeni
    			close(mySocket);
    			exit(0);
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.5.2005 16:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Asi pomocí selectu - kdyby tam byla vlákna, tak by např. zatímco píšeš text na jedné straně ti mohl někdo poslat text z druhé strany a dělalo by to pořádný bordel na obrazovce.
    26.5.2005 17:07 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Muzete mi rict co je na tom spatne, data to odesila ale neprijima od serveru. Dekuji moc
    
    #define BUFSIZE 100
    #define PORT 5555
    
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    	int ret = select(2, &read, NULL, NULL, NULL);
    	
    	while(1){
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n");
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    
    26.5.2005 17:13 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    // Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    Tak si ji nastav... man select, číslo nejvyššího fd plus jedna.
    26.5.2005 17:35 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    jako treba na: int ret = select(3, &read, NULL, NULL, NULL); nebo int ret = select( MAX( STDIN_FILENO, mySocket ) + 1, &read, NULL, NULL, NULL);

    druhou variantu mi nechce kompilator zkompilovat"
    26.5.2005 19:22 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Asi nemá makro MAX, nebo ti vypisuje nějakou jinou chybu
    select(STDIN_FILENO>mySocket ? STDIN_FILENO+1 : MySocket+1, ...
    
    jinak stdin je nula, takže to bude MySocket+1 :-)
    Josef Kufner avatar 26.5.2005 20:26 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Nebylo by lepší použít makro FD_SETSIZE ?
    ... select(FD_SETSIZE, ...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.5.2005 21:38 Voty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Mozna spatne koukam, ale rekl bych, ze ten select() by mel byt vevnitr toho nekonecnyho cyklu. Jinak je tam skoro na houby.
    26.5.2005 22:55 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Nj, to jsem si nevšim :-)
    26.5.2005 23:42 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Tak podle me to mam uplne podle vasich rad a stale to stejne neprijima data od serveru. Kdyz se na dany server pripojim tak data telnet dostava i prijima. Ale kdyz se pripojim pomoci tohoto klienta tak data pouze odesila .-( Nechcete to nekdo otestovat na vase Linuxcackovi

    soucasny kod:
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	while(1){
    		// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    		int ret = select(STDIN_FILENO > mySocket ? STDIN_FILENO+1 : mySocket+1, &read, NULL, NULL, NULL);
    		
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n", buf_in);
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    
    26.5.2005 23:42 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Tak podle me to mam uplne podle vasich rad a stale to stejne neprijima data od serveru. Kdyz se na dany server pripojim tak data telnet dostava i prijima. Ale kdyz se pripojim pomoci tohoto klienta tak data pouze odesila .-( Nechcete to nekdo otestovat na vase Linuxcackovi

    soucasny kod:
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	while(1){
    		// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    		int ret = select(STDIN_FILENO > mySocket ? STDIN_FILENO+1 : mySocket+1, &read, NULL, NULL, NULL);
    		
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n", buf_in);
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.