abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.4. 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (2%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 365 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.

    26.5.2005 15:38 VytliNoha | skóre: 1
    Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Přečteno: 171×
    Zdravicko, progrmauji jednoduchecho klienta ktery se pripoji na server a posila nebo prijima data. Pro odeslani pouzivam send() a pro prijem recv() to cele v nekonecne smicce. Bez prijimani zprav od serveru klient data posila ale kdyz tam pridam recv() tak uz se to kousne po prijeti 1. zpravy od serveru je to tim ze porad ceka u fce recv() co prijde.. Mam to resit pomoci selectu nebo vlaken. Prosim poradte dekuji moc. Coucasny kod:
    
    
    #define BUFSIZE 100
    #define PORT 5555
    
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set inputs, testfds;
        struct timeval timeout;
    	
    	
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
        // Odeslání dat
    	while(1){
    		fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    		buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    		if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    			if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1)
        		{
            		printf("Problém s odesláním dat\n");
            		return -1;
        		}
    			// Příjem dat
    			
        		//if((size = recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0)) != -1) 
        		//{        
            	//	printf("Přijato: [%s]\n");
        		//}
    		}
    		else{
    			// odhlasime spojeni
    			close(mySocket);
    			exit(0);
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.5.2005 16:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Asi pomocí selectu - kdyby tam byla vlákna, tak by např. zatímco píšeš text na jedné straně ti mohl někdo poslat text z druhé strany a dělalo by to pořádný bordel na obrazovce.
    26.5.2005 17:07 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Muzete mi rict co je na tom spatne, data to odesila ale neprijima od serveru. Dekuji moc
    
    #define BUFSIZE 100
    #define PORT 5555
    
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    	int ret = select(2, &read, NULL, NULL, NULL);
    	
    	while(1){
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n");
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    
    26.5.2005 17:13 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    // Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    Tak si ji nastav... man select, číslo nejvyššího fd plus jedna.
    26.5.2005 17:35 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    jako treba na: int ret = select(3, &read, NULL, NULL, NULL); nebo int ret = select( MAX( STDIN_FILENO, mySocket ) + 1, &read, NULL, NULL, NULL);

    druhou variantu mi nechce kompilator zkompilovat"
    26.5.2005 19:22 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Asi nemá makro MAX, nebo ti vypisuje nějakou jinou chybu
    select(STDIN_FILENO>mySocket ? STDIN_FILENO+1 : MySocket+1, ...
    
    jinak stdin je nula, takže to bude MySocket+1 :-)
    Josef Kufner avatar 26.5.2005 20:26 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Nebylo by lepší použít makro FD_SETSIZE ?
    ... select(FD_SETSIZE, ...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.5.2005 21:38 Voty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Mozna spatne koukam, ale rekl bych, ze ten select() by mel byt vevnitr toho nekonecnyho cyklu. Jinak je tam skoro na houby.
    26.5.2005 22:55 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Nj, to jsem si nevšim :-)
    26.5.2005 23:42 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Tak podle me to mam uplne podle vasich rad a stale to stejne neprijima data od serveru. Kdyz se na dany server pripojim tak data telnet dostava i prijima. Ale kdyz se pripojim pomoci tohoto klienta tak data pouze odesila .-( Nechcete to nekdo otestovat na vase Linuxcackovi

    soucasny kod:
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	while(1){
    		// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    		int ret = select(STDIN_FILENO > mySocket ? STDIN_FILENO+1 : mySocket+1, &read, NULL, NULL, NULL);
    		
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n", buf_in);
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    
    26.5.2005 23:42 VytliNoha | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klient se pripoji k serveru a prijima a odesila data.
    Tak podle me to mam uplne podle vasich rad a stale to stejne neprijima data od serveru. Kdyz se na dany server pripojim tak data telnet dostava i prijima. Ale kdyz se pripojim pomoci tohoto klienta tak data pouze odesila .-( Nechcete to nekdo otestovat na vase Linuxcackovi

    soucasny kod:
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        hostent *host;              // Vzdálený počítač;
        sockaddr_in serverSock;     // Vzdálený "konec potrubí"
        int mySocket;               // Soket
        char buf_in[BUFSIZE];          // Přijímací buffer
    	char buf_out[BUFSIZE];		// Odesilaci buffer
    	fd_set read, write;
    	
    	FD_ZERO(&read);
    	FD_ZERO(&write);
    
        // Zjistíme info o vzdáleném počítači
        if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL)
        {
            printf("Špatná adresa\n");
            return -1;
        }
        // Vytvoříme soket
        if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1)
        {
            printf("Nelze vytvořit soket\n");
            return -1;
        }
    	else{
    		// Zaplnění množiny sokety
    		FD_SET(mySocket, &read);
    		FD_SET(STDIN_FILENO, &read);
    	}
        // Zaplníme strukturu sockaddr_in
        // 1) Rodina protokolů
        serverSock.sin_family = AF_INET;
        // 2) Číslo portu, ke kterému se připojíme
        serverSock.sin_port = htons(PORT);
        // 3) Nastavení IP adresy, ke které se připojíme
        memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length);
        // Připojení soketu
        if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1)
        {
    		printf("Nelze navázat spojení\n");
            return -1;
        }
    	while(1){
    		// Zavolám select (V Linuxu musím mít nastavenou proměnnou max.)
    		int ret = select(STDIN_FILENO > mySocket ? STDIN_FILENO+1 : mySocket+1, &read, NULL, NULL, NULL);
    		
    	    if (ret == -1){
    			perror("select()");
    		}
        	else if(ret){
    			// odeslam data
    			if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &read)){
    				fgets(buf_out, BUFSIZE, stdin);
    				buf_out[strlen(buf_out)-1] = '\0';//odstraneni kone radky
    				if(strcmp(buf_out,"LOGOUT")!=0){
    					if (send(mySocket, buf_out, strlen(buf_out), 0) == -1){
    		 				return -1;
    					}
    				}
    				else{
    					// odhlasime spojeni
    					close(mySocket);
    					exit(0);
    				}
    			}
    			//Příjem dat
    			else if(FD_ISSET(mySocket, &read)){
    				if(recv(mySocket, buf_in, BUFSIZE, 0) != -1) {
    					printf("Přijato: [%s]\n", buf_in);
    				}
    			}
    		}
    	}
    		printf("Odeslano\n");
        return 0;
    }
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.