abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 07:43 | Nová verze
Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »
creon | Komentářů: 5
dnes 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 20:56 | Pozvánky

V úterý 28. dubna se koná další Prague Containers Meetup. Přijďte si zopakovat, jak psát kvalitnější Dockerfile a jaké novinky a ulehčení přináší ansible-container, který vám umožní spravovat celý životní cyklus vašeho kontejneru. Místo konání: Concur, Bucharova 11, Praha-Stodůlky.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 3.22 bylo vydáno GNOME ve verzi 3.24 s kódovým názvem Portland. Vydání obsahuje 28 459 změn od přibližně 753 přispěvatelů. Z novinek lze zmínit funkci noční světlo, přepracovaná nastavení, aplikaci Recepty, zdokonalenou oblast pro upozornění nebo zdokonalený webový prohlížeč. Podrobnosti i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře a správce systémů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 11:55 | Humor

Majitelé koček by měli být obezřetní při používání desktopového prostředí XFCE ve výchozím nastavení. Používání XFCE může mást jejich kočky a vést k poškrábání displeje. Jedná se o chybu 12117. K dispozici je již patch.

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
21.3. 15:55 | Nová verze

Byla vydána verze 7.5 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Jedná se o opravné vydání. Volba UsePrivilegeSeparation v sshd_config se stala zastaralou (deprecated). Upozornit lze na změnu formátu log záznamů. Novou verzi OpenSSH již nelze přeložit s upstreamem nepodporovanými verzemi OpenSSL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.3. 14:44 | Nová verze

Byla vydána verze 5.1.0 svobodného integrovaného vývojového prostředí KDevelop. Z novinek lze zdůraznit podporu LLDB. Programátoři mohou nově ladit své programy pomocí GDB nebo LLDB MI. Jedná se o jeden z výsledků Google Summer of Code (GSoC 2016). Zdrojové kódy lze nově přímo z menu KDevelopu analyzovat pomocí nástroje Cppcheck. Přibyla podpora OpenCL. Vylepšena byla podpora programovacího jazyka Python. Přímo z menu lze měnit barevná schémata KDevelopu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 915 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: g++ ABI a linkovani s vystupy z ruznych kompilatoru C++

    23.6.2005 17:09 Beda
    g++ ABI a linkovani s vystupy z ruznych kompilatoru C++
    Přečteno: 208×
    Zdarec.

    Mam tu nejaky .o soubory ktery jsou prelozeny prehistorickym "zabugovanym" kompilatorem z neznamych zdrojaku. (jsou teda ve forme staticky .a knihovny, ale pri nejhorsim se to da ar-em rozbalit)

    No a pak bych tu mel nejaky jiny .cpp soubory, ktery chci prelozit tak, aby mohly volat metody z te knihovny (.a (.o)).

    Existuje jeste nejaky jiny na programovani mene narocny zpusob nez zabalit to .a do corby? Kdyz kozdy z kompilatoru mangluje jmena symbolu jinak?

    Odpovědi

    elviin avatar 24.6.2005 12:09 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: g++ ABI a linkovani s vystupy z ruznych kompilatoru C++

    Tak jsem zkousel a pokusoval. "Zabaleni" do corby ma mozna jina omezeni vuci C++, viz v odstavec v tom clanku Exception Handling and Other Limitations a jine.

    Zkousel jsem to jen s g++ (gcc -lstdc++), tak ze to nemusi fungovat. Vychazel jsem z podminek v dotazu. Nemam header ke knihovnam, nemam zdrojaky knihoven, knihovna je prelozena prekladacem C++, vim, jakou funkci/tridu chci volat a co ma delat a jmena symbolu jsou zavisla na prekladaci XY(o kterem nevim) a tusim manglovaci konvence vsech prekladacu, coz asi nejde pro smrtelnika - v reseni nam pomuze c++filt a nejhure dokumentace k prekladaci. Takze situace neni ruzova. Reseni spociva v rozbaleni archivu XXXXX.a, vytvoreni sdilenych knihoven z objektu rozbalenych z XXXXX.a pomoci prekladace XY, ktery je zbuildoval. Prekladac XYbychom mohli zjistit z formy manglovanych symbolu. Pak #includnout <dlfcn.h> do klienta (napr. main.cpp) a nacist nove vytvorene sdilene knihovny. To resi problem s dekoracemi symbolu (manglovani) v knihovnach. Pred tim jeste pouzijeme nm -o ./xxxx.so a odtud zjistime jak asi vypada "zmanglovanej" symbol. Pak se pouzije c++filt a za predpokladu, ze zname puvodni prekladac (nebo nechame automatickou volbu) zjistime jaka je originalni deklarace funkce/tridy. Jmeno pak pouzijeme pri volani funkce dlopen() v main.cpp. Manglovani ma svoje duvody. Diky manglovani dostanete chybu pri kompilaci, kdyz se to "obejde", tak mozna dostanete core dump pri behu.

    Vypis souboru libhello.cpp. Odstranenim extern "C" umoznime manglovani. Vytvorime knihovnu libhello.cpp a pouzijeme "neznamy" prekladac XY.

    cat libhello.cpp                         <~/tmp/test/mangle/static
    #include <iostream>
    
    /*
    extern "C" void hello() {
        std::cout << "hello" << '\n';
    }
    */
    
    
    void hello() {
        std::cout << "hello" << '\n';
    }
    

    Vsimnete si zakomentovaneho bloku s extern C. Pripravime si neznamou knihovnu. Zdrojak prelozime "neznamym" prekladacem. Ja jsem volil g++, coz muze byt i kamen urazu (nechteneho uspechu). Dostaneme libhello.o, kterou vlozime do archivu libhello.a (zastupuje XXXXX.a):

    g++ -Wall libhello.cpp -c -fPIC -o libhello.o
    ar rcs libhello.a libhello.o
    
    A mame archiv, ktery obsahuje objekty prelozene "neznamym" prekladacem.

    Nasleduje klient main.cpp, ktery pouzije hello() z libhello.o. Kdybychom nechali extern "C", pak zavolame jednoduse hello(). Ale protoze musime pocitat z manglovanim, zjistime si skutecnej manglovanej nazev, v tomto pripade je _Z5hellov. Pred tim jeste rozbalime libhello.a. V nasldujicim kodu si vsimnete radky s hello_t hello = (hello_t) dlsym(handle, "_Z5hellov");.
    cat main.cpp                                              <~/tmp/test/mangle
    #include <iostream>
    #include <dlfcn.h>
    
    
    int main() {
        using std::cout;
        using std::cerr;
    
        cout << "C++ dlopen demo\n\n";
    
        // open the library
        cout << "Opening hello.so...\n";
        void* handle = dlopen("./libhello.so", RTLD_LAZY);
        
        if (!handle) {
            cerr << "Cannot open library: " << dlerror() << '\n';
            return 1;
        }
        
        // load the symbol
        cout << "Loading symbol hello...\n";
        typedef void (*hello_t)();
        hello_t hello = (hello_t) dlsym(handle, "_Z5hellov");
        if (!hello) {
            cerr << "Cannot load symbol 'hello': " << dlerror() <<
                '\n';
            dlclose(handle);
            return 1;
        }
        
        // use it to do the calculation
        cout << "Calling hello...\n";
        hello();
        
        // close the library
        cout << "Closing library...\n";
        dlclose(handle);
    }
    
    

    Rozbaleni libhello.a. Obsahuje napr. libhello.o.

    ar xv libhello.a
    
    Zjistime si, jestli je na nasem pocitaci knihovna vubec pouzitelna:
    file libhello.o
    libhello.o: ELF 32-bit LSB relocatable, Intel 80386, version 1 (SYSV), not stripped
    
    Takze tusime (z dokumentace), co chceme v main.cpp volat, void hello(). Tak to najdeme:
    nm -o libhello.o | egrep "hello[^.]"
    libhello.o:000000bc t _GLOBAL__I__Z5hellov
    libhello.o:00000000 T _Z5hellov
    
    Ziskali jsme tak nazev manglovaneho symbolu: "_Z5hellov", ktery pouzijeme misto "hello" v main.cpp, viz vyse. Ted se potrebujeme ujistit, ze jsme nasli to, co jsme chteli:
    c++filt -s auto _Z5hellov ./libhello.o
    hello()
    ./libhello.o
    
    Asi jsme nasli funkci, kterou potrebujeme. c++filt nam napovi neco o prekladaci, pokud vyzkousime -s s ruznymi parametry.

    Nyni vytvorime libhello.so.1.0, nejlepe prekladacem XY, ja pouziju opet g++:

    g++ -shared -Wl,-soname,libhello.so.1 -o libhello.so.1.0 libhello.o
    
    Spustime ldconfig a vytvorime linku libhello.so na libhello.so.1.0:
    ldconfig -v -l ./libhello.so.1.0
    ln -sf libhello.so.1 libhello.so
    
    Prelozime main.cpp a slinkujeme sputitelny soubor:
    export LD_LIBRARY_PATH=.:$LD_LIBRARY_PATH
    g++ -Wall -g -c main.cpp -o main.o 
    g++ -g -o main.bin main.o -L. -lhello -l dl 
    

    Spustime to:

    ./main.bin                                      <~/tmp/test/mangle
    C++ dlopen demo
    
    Opening hello.so...
    Loading symbol hello...
    Calling hello...
    hello
    Closing library...
    
    ldd main.bin                                    <~/tmp/test/mangle
            libhello.so.1 => ./libhello.so.1 (0xb7ffd000)
            libdl.so.2 => /lib/tls/libdl.so.2 (0x41a1d000)
            libstdc++.so.5 => /usr/lib/libstdc++.so.5 (0x414f9000)
            libm.so.6 => /lib/tls/libm.so.6 (0x418e4000)
            libgcc_s.so.1 => /lib/libgcc_s.so.1 (0xb7fdb000)
            libc.so.6 => /lib/tls/libc.so.6 (0x412f9000)
            /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x41000000)
    
    

    A tak jsme pouzili zamenglovany symbol a zavolali funkci hello() z knihovny prelozene pomoci "XY", v tomto pripade toto zjednoduseni muze byt podstatne, proto by to chtelo vyzkouset jeste s jinym prekladacem C++, ktery jsem nemel poruce. Prakticky nepouzitelne, neboli progamator musi byt s navrhem v koncich.

    elviin avatar 24.6.2005 12:45 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: g++ ABI a linkovani s vystupy z ruznych kompilatoru C++
    Jeste dodam: Nasledujici deklarace funkci jsou ekvivaletni:
    
    extern "C++" void hello() {
        std::cout << "hello" << '\n';
    }
    
    
    
    void hello() {
        std::cout << "hello" << '\n';
    }
    
    
    24.6.2005 13:24 Beda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: g++ ABI a linkovani s vystupy z ruznych kompilatoru C++
    ajaj. zapomel jsem uvest, ze mam .h k tem .o (.a) z toho prehistorickyho kompilatoru.
    24.6.2005 13:35 Beda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: g++ ABI a linkovani s vystupy z ruznych kompilatoru C++
    Prekladac XY je sun workshop compiler 5.0 + solaris as 4.x kdo vi s kteryma opravama zapomenutyma...
    24.6.2005 13:56 Beda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: g++ ABI a linkovani s vystupy z ruznych kompilatoru C++
    s tim uz si ale jistej nejsem.
    elviin avatar 25.6.2005 08:38 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: g++ ABI a linkovani s vystupy z ruznych kompilatoru C++
    Musis udelat z tech objektu v archivu shared library, a to pomoci puvodniho prekladace, tzn. na Solarisu, protoze prekladac workshop compiler X.0 pod Linuxem nebezi, nebo se mylim? Zpusob, ktery jsem popisoval si IMHO myslim funguje pouze na jedne platforme, kdy mam k dispozici ruzne prekladace.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.