abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Použití symbolu z aplikace v .so knihovně

    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.7.2005 22:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Použití symbolu z aplikace v .so knihovně
    Přečteno: 72×
    Ahoj,

    je mi jasný, že to o co se snažím je asi zvěrstvo, ale chtěl jsem to vyzkoušet.

    Jde mi o to, jestli je možné, aby .so knihovna použila symbol (funkci) existující v aplikaci, která danou knihovnu načetla - jinak řečeno: je možné, aby loader hledal symbol nejen v načtených knihovnách, ale i v hlavní binárce? Skončím na symbol lookup error, undefined symbol.

    Snad jsem to dobře popsal, popisuje se to trochu krkolomně :-)

    Odpovědi

    25.7.2005 22:47 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití symbolu z aplikace v .so knihovně
    To je nejen možné, ale běžně to v praxi používám ;-) Zejména u dlopen()ovaných modulů, které se pak nelinkují s tisícem vlastních knihoven, stejných jako všechny ostatní moduly a aplikace sama. Navíc se pak rychleji linkují i dlopen()ují. A předem to vylučuje možnost, že se za běhu budou chtít slinkovat s jinou verzí knihovny než aplikace. Nefunguje to na všech systémech, tj. nefunguje to např. na Darwinovi a Win32 (nejspíš), funguje to např. na Linuxu, *BSD a Solarisu.

    Ale pokud chceš o něco méně ulítlý příklad, tak librecode má nedefinovaný symbol program_name (který používá v chybových hláškách) a program, který se s ní linkuje, ho musí definovat.

    Takže spíš napiš, jak to linkuješ...
    25.7.2005 22:51 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití symbolu z aplikace v .so knihovně
    Jo, pokud to mají být přímo symboly z aplikace, ne z další knihovny, tak potřebuješ při linkování --export-dynamic, nebo tak něco.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.7.2005 23:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití symbolu z aplikace v .so knihovně
    Super, to je ono. Jenom (pokud tohle bude hledat někdo další) upřesním, že je to -export-dynamic (s jednou pomlčkou).

    P.S.: nevím proč, ale už dopředu jsem tušil, že přijde Yeti a bude něco vědět ;-)
    Pavel Stárek avatar 25.7.2005 22:50 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Použití symbolu z aplikace v .so knihovně
    No je to tedy divné, ale dle mne by to asi jít mohlo. To neco.so by muselo zavolat dlopen("/cesta/k/binarce") a pak volat pomocí dlsym funkce z binárky. Ovšem jak přeložit (s jakými přepínači) tu binárku aby byla spustitelná a zároveň aby exportovala ty funkce. Trošku to je popsáno v man dlopen.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.