Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Zdravim.
Pokud jste nekdo sběhlej v perlu, můžete mi poradit, jak je to s proměnnými mimo jejich "scope". Domníval jsem se, že dojde k uvolnění paměti poté co již proměnná "neexistuje". Pokud však existuje reference, můžu její obsah stále používat.
Existuje snad záznam, že existuje na proměnnou odkaz? Dojde k jejímu vymazání(uvolnění paměti) když už neexistuje žádný odkaz?
my $y; { my @x=(20,30); # @x je lokalni $y=\@x; } print $x[0]; # chyba, $x neex. print $y->[0]; # vporadku, vypise 20 undef $y; # je stale rezevovana pamet pro pole (20,30) ?
Souhlasím, že odkaz na proměnnou je vlastne odkaz na místo v paměti. Chápu také stejně, že neexistence proměnné je vlastně neexistence odkazu přes jméno.
Je však možná a v manuálech doporučená kostrukce, která vytvoří odkaz na bezejmenné pole:
my $z; { my $y=[20,30]; $z=$y; } print $z->[0]; #Pole "$y" je dostupné i mimo blok
Pole "$y" je možné z dále zvětšovat a měnit obsah, aniž by docházelo k přepisování jiných proměnných nebo seg.fault.
Aha, je tedy pravdivá moje doměnka, že k poli je někde záznam, zda na něj něco ukazuje? Vytvoření reference k poli tedy není jen prosté zaznamenání "adresy" v paměti, ale dojde při tom i k záznamu, že tato reference k danému poli existuje.
Díky
Tiskni Sdílej: