Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Řešení dotazu:
FOO=1 &
nenstaví proměnnou FOO v aktuálním shellu.)
Není nad to, když si člověk přijde na řešení sám :)
Kdybyste chtěl vědět, proč zrovna takhle to bash dělá, doporučuji zeptat se jeho autorů.
.-----------------.-----.------. | cmd | ash | bash | +-----------------+-----+------+ | sleep 60 & | 1x | 1x | | (sleep 60) & | 2x | 1x | | { sleep 60; } & | 1x | 2x | '-----------------'-----'------'Výsledky jsou překvapivé. Pokud nechceme spouštět zbytečně sub-shehll v sub-shellu, pak závorky takto raději nepoužívat, nedá se na to v různých shellech spoléhat (viz můj dotaz a (sleep 60)& , kdy mi to v bashi prošlo ). Proč bash spustí 2x sub-shell v případě složených závorek je mi zatím záhadou.
.-----------------.-----.------. | ext prg | ash | bash | +-----------------+-----+------+ | sleep 60 & | 0x | 0x | | (sleep 60) & | 1x | 0x | | { sleep 60; } & | 0x | 1x | '-----------------'-----'------' .---------------------------.-----.------. | more ext prg or pipe | ash | bash | +---------------------------+-----+------+ | (sleep 30; sleep 30) & | 2x | 1x | | { sleep 30; sleep 30; } & | 1x | 1x | '---------------------------'-----'------' .-----------------.-----.------. | f() {sleep 60} | ash | bash | +-----------------+-----+------+ | f & | 1x | 1x | | (f) & | 2x | 1x | | { f; } & | 1x | 1x | '-----------------'-----'------' .-----------------.-----.------. | builtin cmd | ash | bash | +-----------------+-----+------+ | read i & | 0x | 0x | | (read i) & | 1x | 1x | | { read i; } & | 0x | 0x | '-----------------'-----'------'Snad už je tedy vše správně, začíná mi z toho pozorování subshellů a subprocesů jít hlava kolem.
Tiskni Sdílej: