Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Nebo se podívej jakto máš nastavené ve Windows a nastav si to stejně i v linuxu. A je to.Uff.. přiznám se, že nemám nejmenší ponětí kde a jak se to v těch Windows nastavuje.. .
http://www.root.cz/diskuse/700/ http://www.elektroworld.info/modules.php?name=News&file=article&sid=7&mode=&order=&thold=Takže jakmile se dostanu k té TV, tak vše vyzkouším a podám zprávu.Děkuji!
xorg.conf
, ale tam jsem zatím také neuspěl.Option "TVStandard" "PAL-G"hodně zdaru Jarda
Vtip je v tom, že každý ovladač má svoje vlastní Options.
Driver "intel" má "TV_FORMAT", který může nabývat hodnot: NTSC-M, NTSC-443, NTSC-J, PAL-M, PAL-N, PAL.
Driver "radeon" má "TVStanard": ntsc, ntsc-j, pal, pal-m, pal-60, scart-pal.
Rozlišovat mezi PAL-B,D,G,H by u S-videa ani nemělo smysl, protože signál není modulován na vysokofrekvenční nosnou a nepřenáší se zvuk.
U nvidie jsou musel nastavit správný režim PALu (myslím PAL-G), jinak v obrazu přes S-Video běhaly světlé pruhy. Důvody nevím, ale pomohlo to.
Driver "nvidia" hodnotu "PAL-G" zná: us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/177.82/README/chapter-16.html. Jestli se výstup bude nějak lišit třeba pro PAL-G a PAL-B je otázka.
Na CRT TV Sony 100Hz byl s ovladačem nvidia rozdíl veliký - na jednu hodnotu přes obraz běhaly rušivé světlé čáry, jako kdyby měl signál mírně posunutou vertikální/horizontální frekvenci a TV snažila nějak přizpůsobit. Již jsem se chystal vyměnit kartu, ale nastavení jiného PALu to vyřešilo.
Tiskni Sdílej: