abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.5. 21:55 | IT novinky

    Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 499 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Dotaz: Bezpečnostní aktualizace

    23.11.2008 18:54 mmmnovak | skóre: 8
    Bezpečnostní aktualizace
    Přečteno: 645×

    Ahoj,

    jsem začátečník v Linuxu Debianu ... (64bit)  ... potřeboval bych poradit, jak se kontrolují popř. instalují bezpečností aktualizace (jako je ve Windows Update) ... hledal jsem to na internetu a našel jsem pouze tyto příkazy: "apt-get update " a "apt-get upgrade" tato funkce ale aktualizuje úplně všechno ...

    jak se tedy aktualizuje Linux .. (Debian) ....?

    díky moc za odpověd. doufám, že mě neukamenujete (protože to bude asi základ) ale člověk je prostě ze začátku začátečník :-)

    ještě jednou díky všem.

     

    Odpovědi

    23.11.2008 18:59 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    Pokud mas Stable vydani, tak na nej vychazi prakticky jen bezpecnostni aktualizace (takze mas klid, ze se ti neco nedopatrenim nezmeni).

    Testing ma snad taky bezpecnostni podporu, ale priznam se, ze nevim, jak se odlisuji od klasickych, protoze pokud uz ne stable, tak na noteboocich pouzivam rovnou unstable...

    23.11.2008 19:01 Jan Šimák | skóre: 37 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    V tom případě musíte mít v souboru /etc/apt/source.list pouze řádek nebo ostatní zakomentovat
    deb http://security.debian.org stable/updates main contrib non-free
    23.11.2008 19:15 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    1. A když používám Debian Lenny 64bit ... zůstává tato řádka stejná?

    2. poté by se nemělo tedy stát, že po apt-get upgrade se mi zaktualizuje něco jiného než bezpečností aktualizace?

    díky.

     

    23.11.2008 19:22 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    Mam pocit, ze lenny je stale testing, takze ti aktualizace bude aktualizovat i na novejsi verze - ne jenom opravy bezpecnosti a vaznych problemu - jina moznost s testingem neni.
    23.11.2008 19:32 Jan Šimák | skóre: 37 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    Ano, lenny je stále ještě v stavu testing http://wiki.debian.org/DebianLenny
    Jakub Lucký avatar 23.11.2008 19:41 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    (Basically, no new package and no new upstream version of existing package will enter DebianTesting. Only non-invasives changes are allowed if justified. read the freeze announcement "2nd stage" for more information).
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    23.11.2008 20:03 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    dobry, takze se tazatel nemusi niceho bat a aptitute upgrade mu nainstaluje akorat aktualizace.

    (ale porad je to testing, takze lepsi byt opatrny)
    23.11.2008 20:10 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    co myslíte tím "opatrný"  ... pokud bych chtěl třeba synchronizovat čas s internet přes NTPD pak se mám něčeho bát?

     

    díky.

    23.11.2008 20:16 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    To vubec ne.

    Spis bych se bal, ze se pri aktualizaci muze neco jednou za cas rozbit, kdyz to neni stable. Ale konkretni zkusenosti s debian testing nemam.
    Dalibor Smolík avatar 20.12.2008 01:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    Jde o to, že některé programy z balíčků najednou nemusejí fungovat. Zlou zkušenost jsem měl například s aktualizovaným balíčkem courier-authdaemon nebo s growisofs.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 20.12.2008 01:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    Ooops, nikoliv growisofs, ale genisoimage (např. zde


    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jakub Lucký avatar 20.12.2008 11:04 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    Jo, občas se to stane... Ale bývá toho pomálu i na unstable... spíš mi občas vadí, že se s některými bugy ani nehne...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    23.11.2008 20:22 Jan Šimák | skóre: 37 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    To určitě ne :-) Pouze bezpečnostní aktualizace nepocházejí od Debian security team. Ale když už jste se rozhodl pro testing, tak je to v pohodě.
    23.11.2008 22:09 merlin111 | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    Pro Lenny jsem někde objevil tohle.

    # deb http://security.debian.org/ lenny-proposed-updates contrib non-free main
    # deb-src http://security.debian.org/ lenny-proposed-updates contrib non-free main

    deb http://security.debian.org/ lenny/updates contrib non-free main
    deb-src http://security.debian.org/ lenny/updates contrib non-free main

     

    Ty zakomentovaný v době kdy jsem to zkoušel nefungovali

    Každá ulice je slepá jen do té doby, než si opatříš buldozer.
    14.12.2008 21:18 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    Pokud budu mít toto nastavení apt ...

    pak se může také stát, že při aktualizaci dojde k aktualizaci jádra na novější verzi?

    Jak to vůbec je s aktualizací jádra ?

    Ptám se proto, protože mám zkompilované jádro se specifickým nastavením a bojím se, abych o něj nepřišel.

    Díky za odpověď.

     

    15.12.2008 09:05 volvox | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    Pokud jste si zvolil jako release Debianu Lenny/testing, pak se jedná o feature, pokud jste chtěl rock-stable release, měl jste zvolit stable, více na www.debian.org/releases/www.debian.org/doc/FAQ/ch-choosing.en.html#s3.1

    Pokud jste si zkompiloval vlastní kernel, přicházíte o bezpečtnostní (a jiné) updaty oproti těm distribučním. Takže si je musíte sám hlídat a jádro si vždy sám znovu překompilovat.

    Debian nabízí vlastní doporučenou cestu, jak kompilovat jádro ze zdrojových kódů, pokud potřebujete upravený kernel, viz www.debian.org/doc/FAQ/ch-kernel.en.html.

    Aktuální konfiguraci jádra najdete buď v /boot/config-* (pro dist. kernely), nebo v /usr/src/linux (pro kompilované), takže o konfiguraci nepřijdete.

     

    15.12.2008 15:56 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    takže pokud tomu rozumím správně, tak když provedu apt-get upgrade ... tak se mi nikdy nezaktualizuje jádro ... ale jinak všechny ostatní věci se mi z hlediska bezpečnosti zaktualizujou?

    15.12.2008 17:06 Jack Hokus | skóre: 34 | blog: LostHeaven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    Dobrý den,

    pokud jste si nekompiloval jádro sám, tedy používáte distribuční, dojde k jeho aktualizaci na novou verzi, jakmile bude k dispozici.

    Jestli máte obavy z toho, že Vám nové jádro nějak rozhodí systém, tak teoreticky to sice možné je, ale nikdy se mi to nestalo a to používám Debian poměrně dlouho.

    Jinak, Vámi uvedené příkazy jsou správné. A po jejich zadání bude Váš systém aktuální.  Nevím, jestli je to to co jste potřeboval vědět, pokud ne, ptejte se dál. Určitě najdeme společnou řeč.

    Zkoušel jste hledat, to je dobré, jen asi ještě pořádně nevíte co. Taky mi to docela dlouho trvalo, než jsem se naučil ptát. Je dobře, že v době kdy jsem začínal nebyla na ABC registrace a ty mé první dotazy zmizely v propadlišti dějin.

    Budete-li potřebovat poradit, dejte dotaz sem, nebo mi pošlete maila, je v profilu. Pokud budu vědět, rád odpovím.

    S pozdravem

    Jack Hokus

     

    http://www.jackhokus.cz/
    15.12.2008 19:45 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    1. pokud jsem si sám zkompiloval jádro ... tak po apt-get upgrade se neprovede aktualizace jádra ?

    2. jaké všechny aktualizace musím nainstalovat, abych neměl bezpečnostní mezery? stačí tedy apt-get upgrade + aktualizace jádra?

    18.12.2008 11:16 Jack Hokus | skóre: 34 | blog: LostHeaven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    Ahoj,

    pokud máte vlastní jádro, musíte si jeho aktualizace pohlídat. K drhuhému dotazu, pokud provedete apt-get update, apt-get upgrade, tak bude Váš systém kompletně aktualizován.

    Problém by mohl nastat jen s programy, které jste si instaloval mimo balíčkovací systém. To znamená, stáhnul jste si balíček z nějaké stránky a naistaloval ho příkazem dpkg -i, případně přes nějaký nástroj na instalaci balíčků třetích stran.

    JH

     

    http://www.jackhokus.cz/
    18.12.2008 15:38 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    Ahoj,

    1. tím problémem myslíte to, že se programy nezaktualizují nebo myslíte nějaký jiný problém?

    2. pokud mám prostředí KDE (na serveru), je potřeba nějak aktualizovat toto prostředí? samozřejmě nic na serveru nedělám, maximálně si prohlédnu txt soubory (logy atd.)

    3. aktualizaci jádra udělám tak, že stáhnu novější source kernel, pak si ho upravím a nainstaluji?

    Díky.
    18.12.2008 16:47 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    1. když nainstalujete program, který není v repozitáři Debianu (nebo jiné uvedené v sources.list), tak se při aktualizaci balíčkovacím systémem neaktualizuje

     

    2. KDE je na serveru zbytečný žrout paměti, neaktualizovat, ale odebrat. Samozřejmě apt-get aktualizuje vše včetně KDE

     

    3. ano, ale nevidím důvod nepoužívat jádro distribuční, které se aktualizuje s celým systémem (tedy pokud nemáte nejaký exotický HW, kde v distribučním jádru není podpora)

    18.12.2008 20:48 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    2. jste si opravdu 100% jist, že po apt-upgrade se provede i aktualizace jádra .. (jsem začátečník, ale zdá se mi to divné)

    jinak připomenu, že v sources.list je toto:
    deb http://security.debian.org/ lenny/updates contrib non-free main
    deb-src http://security.debian.org/ lenny/updates contrib non-free main
    
    3. potřebuji mít jádro se změněnou frekvencí časovače (config_hz) a jak jinak toto nastavit nevím.

    Díky
    michich avatar 18.12.2008 22:34 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    No jistě, že bude aktualizováno také jádro, když v něm bude objeven bezpečnostní bug.

    18.12.2008 22:50 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    ... omlouvám se, chtěl jsem napsat v bodě 2 ... zda se aktualizuje prostředí KDE ... ještě jednou se omlouvám upsal jsem se
    19.12.2008 21:46 zdenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace

    v programu aptitude si clovek muze nechat vyhledat aktualizace a pak rucne odebrat ty co nechce. (oznacit jako neaktualizovane).

    Taky mam vlasti kompilovanej kernel (z balicku zrojových kodu) mam z nej vytvorenej deb balicek a naistalovanej pres dpkg -i, pri aktualizaci jadra se mi stahly a naistalovaly zdrojove kody (znovu jsem to patchoval a prelozil)

    PS k vlastni kompilaci jsem dosel kuli snaze rozbehat nejake veci na mam ntb (nastavit ACPI a hibernaci)

    21.12.2008 17:36 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    a je tedy potřeba aktualizovat také prostředí kde? (z důvodu bezpečnosti)

    díky za odpověď.
    Jakub Lucký avatar 21.12.2008 19:39 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    Pokud tam používáte například prohlížeč, který je nejčastější dírou do systému, pak určitě ano...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    21.12.2008 21:27 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    prohlížeč používám pouze k prohlížení webů na localhost .. takže prohlížeč pro mě nepředstavuje bezpečnostní riziko ... je ještě něco v prostředí KDE, co by ovlivnilo bezpečnost systému?

    díky.
    Jakub Lucký avatar 21.12.2008 21:40 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    Teoreticky cokoliv, čím se připojujete k internetu, což musíte udělat jen vy sám (prostřednictvím té aplikace), žádná aplikace to nedělá jen tak sama od sebe...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    22.12.2008 13:48 mmmnovak | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    takže pokud nebudu nic dělat na serveru (pouze správu a kontrolu logů), pak mi nehrozí žádné bezpečnostní riziko z hlediska prostředí KDE... chápu to správně?

    díky.
    Jakub Lucký avatar 22.12.2008 13:55 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní aktualizace
    Přesně tak... respektive nemělo (nevidím důvod, proč by mělo, pokud sám nevlezete na problémovou stránku apod) by být možné zneužít KDE vzdáleně ke spuštění svého kódu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.