Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Začleňovací okno 3.15 je stále otevřené, takže v současnosti není žádné vývojové jádro. Níže najdete přehled toho, co bylo doposud začleněno.
Stabilní aktualizace: verze 3.13.9, 3.10.36 a 3.4.86 vyšly 3. dubna; verze 3.12.17 vyšla 8. dubna.
Do 2.5 jsme to nějak nestihli, ale třeba se to podaří začlenit do 3.15.
-- Arnd Bergmann se konečně zbavil sleep_on()
Od dob, kdy platilo „celý svět je i386“, uběhlo spoustu času – dnes se říká, že „celý svět je x86_64“.
-- Ted Ts'o
Tak mapříklad jádro používá debug („dý-bag“) k určení toho, že se vše má logovat do konzole, zatímco systemd používá debug ve smyslu skandinávského „dej-bůg“ ve smyslu „selži při bootu“. Pokud budoucí verze bude používat argv[] namísto čtení /proc/cmdline, pak se tomuto zmatení vyhneme.
V době psaní tohoto textu bylo do hlavní řady přetaženo 11321 neslučovacích sad změn. To činí 3.15 jedním z nejaktivnějších vývojových cyklů, i když 3.10 se svými 11963 změnami ještě překonáno nebylo. Navzdory těmto velkým číslům není výčet změn až tak zajímavý; většina začleňované práce spočívá ve pročišťování a restrukturování.
I tak se tam připravuje spousta zajímavých věcí. Mezi ty viditelné pro uživatele patří:
Mezi změny viditelné vývojářům jádra patří:
Můžeme očekávat, že toto začleňovací okno bude otevřené asi až do 13. dubna. V tento moment už ale byla přetažena většina velkých stromů, takže ve zbývajících dnech nebude už přetaženo nic moc velkého. Snad největším otazníkem zůstává podpora pro optimalizaci při linkování (LTO). Tato funkce toolchainu má potenciál zvýšit výkon jádra při snížení celkové velikosti; je to za cenu delšího sestavování. Linuse přednosti tohoto patche zatím nepřesvědčily a chce více informací. O začlenění žádala řada vývojářů, není však jisté, zda to bude stačit.
Příště se podíváme na zbylé změny tohoto vývojového cyklu.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
To samé se nyní nachází v sysfs pod /sys/firmware/devicetree/base, kam nyní /proc/device-tree odkazujeOpravdu? A když sysfs budu mít připojený jinde než v /sys (což je naprosto validní případ), tak budu mít neplatný symlink? Nebo bude device-tree magický link, který bude směrovat tam, kam připojím sysfs? Nebo je novinkou, že mi linux neumožní připojit sysfs jinam než do /sys/?
což je naprosto validní případArgumenty? Jestliže nebudeš mít sysfs tam, kde ho hledají aplikace, tak to může být celkem jedno, kam ten symlink odkazuje, ne? :)
30 - sysfs is always at /sys 31 Parsing /proc/mounts is a waste of time. Other mount points are a 32 system configuration bug you should not try to solve. For test cases, 33 possibly support a SYSFS_PATH environment variable to overwrite the 34 application's behavior, but never try to search for sysfs. Never try 35 to mount it, if you are not an early boot script.
aj ked ho je mozne rucne namountovat zaroven indeAle to má reálné využití pokud vím (jen) v případě, že mountuješ na
/nejaka/cesta/sys
a plánuješ používat chroot /nejaka/cesta
nebo podobnou techniku. Samozřejmě by se to dalo obejít pomocí mount --bind
.
procfs je typicky v /proc, na ziadnej rozumnej platforme to nebude inde, ale nemam sa na to spoliehat.Já osobně bych se nebál spoléhat na to, že pokud je daný filesystém namountovaný, pak je namountovaný v obvyklém místě. Pokud namountovaný není, pak nemusí být daná funkcionalita dostupná a program by měl alespoň ohlásit chybu.
%S
($sys
).
Automount devtmpfs at /dev, after the kernel mounted the rootfs (DEVTMPFS_MOUNT) [Y/n/?] y Automount proc at /proc, after the kernel mounted the rootfs (PROC_FS_MOUNT) [Y/n/?] (NEW) y Automount sysfs at /sys, after the kernel moutner the rootfs (SYSFS_MOUNT) [Y/n/?] (NEW) ? Mount sysfs to /sys VFS path on root filesystem mount automatically. Set Yes, if you don't know what you are doing. Depends on: SYSFS [=y]