Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Řešení dotazu:
jsem se dostal do situace, ze bych potreboval najit nejaky HW raid radic a ten opakovane po nejakou dobu nakupovat a pouzivatProc? Na co?
hotswap bez nutnosti pristupu k OSPřesně, to je na HW RAIDu to nejlepší.
hotswap bez nutnosti pristupu k OS…a naopak zápas s vendor-specific utilitami od výrobce. Já nevím, já mám s tímhle dost špatné zkušenosti. Ten jeden příkaz pro výměnu disku v MD mi snad neublíží když mám těch serverů pár, a když bych jich měl stovky, tak to stejně musím řešit nějak jinak.
az ti vypadne jeden disk tak vykonnostny rozdil poznas okamziteTo nechápu - třeba při RAID5 mi rychlost počítání parity na všech strojích podstatně převyšuje rychlost disků.
vyznamne bude i to s tim vyuzivanim procesoru v sw raiduTo bys měl vidět jako nějaký MD kernel thread v htopu.
Obnovenou otazkou tedy je, ze co zpusobuje ty prodluzujici se odezvy..?Píšeš o snapshotech - pokud jde o LVM (qcow tím asi bude trpět taky) snapshoty, tak ty se po vytvoření začnou víc a víc zpomalovat (hlavně na rotačních discích extrémně). Oproti tomu snapshoty na úrovni CoW FS (btrfs, ZFS) jsou dost rychlé. No a pak je tu možnost, že ty disky prostě nestíhají z principu, a pak tomu nepomůže ani svěcená voda ;)
Tento clanek to naopak vyvraci. Dokonce lupne!Kvalitní HW RAID má jednu výhodu - může si dovolit optimalizovat synchronní zápisy díky tomu, že má baterku pro zálohu cache. Takže ti potvrdí zápis ihned a na disk to zapíše až za chvíli, když se to víc hodí. Teoreticky by tohle mohlo jít emulovat tím, že budeš mít více RAID0 s jedním diskem a nad tím postavíš MD/ZFS/btrfs RAID, ale efektivita využití cache bude nižší.
Tiskni Sdílej: