abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 570 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    18.9.2011 21:50 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Bohužel chybí implementace hradeb, která je zde pro mě stěžejní. Ale myslím, že víc lidí je hodně v AOE využívá :).

    Nicméně už je plánovaná jen jedna Alpha a pak už hurá k lepším zítřkům: http://trac.wildfiregames.com/roadmap
    belisarivs avatar 18.9.2011 23:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    To, ze je teprve naplanovana Alfa 8 neznamena zhola nic.

    Alfa 7 mela 54 ticketu, Alfa 8 jich ma naplanovanych 38 a zbyva jich jeste 262. Takze tech alf muze byt klidne jeste 6.
    IRC is just multiplayer notepad.
    vain avatar 19.9.2011 06:09 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Bohužel chybí implementace hradeb, která je zde pro mě stěžejní. Ale myslím, že víc lidí je hodně v AOE využívá :).
    Na jednom screenu jsou, tak tomu asi moc nechybí (pokud pod pojmem hradby máme oba to samé ;-))
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    belisarivs avatar 19.9.2011 08:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Jo, jsou tam, ale IIRC je to jeste takove vselijake. Preba v Age of Kings to meli IMHO podstatne lepe vyresene alespon co jsem zkousel nejakou predchozi verzi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.9.2011 10:30 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Co jsem to tak před půl rokem zkoušel, některé věci stále nefungovaly. Třeba nefunkčnost bran je zásadní problém. Navíc samotná stavba taky nic moc, hradby na sebe nejdou napojit jinak než od oka (na hotových mapách to vypadá pěkně). Docela frustrující je stavba v kopcovitým terénu, nějaký dělník tam prostě zůstane viset ve svahu ... a musí se bourat. * Jinak co se týče ai a bojů, celkem pokrok, ale stále nic extra. Na začátek ai postaví zfleku pár polí apod. podpůrný budovy, jednu dvě věže - pak jen nazdařbůh občas přistaví nějakou věž... a začne honit produkci, když má menší armádu, posílá ji stereotypně k tobě, nebo ji nechá běhat kolem na hlídce. Ale jinak se nijak nepředvede, třeba když je málo zdrojů, stačí obsadit několika vojáčky nebo jednou věží přístupovou cestu k lesu/dolu a postupně mu vybíjet všechny dělníky. Ai útočí pořád na stejné místo (místa) nebo se nechá vyprovokovat, ale z vlastní iniciativy nejedná, jen čeká a nahromadí armu. Díky tomu je možné jedním lukostřelcem zlikvidovat polovinu vesnice, aniž by si ho všimla ta padesátihlavá armáda, co se rojí kolem kasáren o pár metrů dál. Až se bude protivník chovat trochu chytře (stavět věže, hradby, obsazovat strategický území) to pak bude radost nejen při obraně, ale i při útoku... Jinak bude k obtížnosti přispívat jen to, že dovede sakra rychle těžit, stavět a produkovat jednotky, což živý člověk nedovede.
    vain avatar 19.9.2011 14:10 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Díky za moc hezké postřehy. Celkem se na to těším. Zrovna nedávno jsem oprášil AoE2 + datadisk a zase mě to chytlo. Něco multiplatformního a nového by se šiklo. Čas ukáže, kam to dotáhnou.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    19.9.2011 17:07 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    To se ale netýká aktuální alpha verze, nebo snad ano?
    19.9.2011 19:41 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Ne, třeba brány chodí, akorát nejsou animovány.

    Jako chybí toho dost, ale na druhou stranu jsou to "prkotiny". Třeba kněží nelečí, hradby nejdou rozumně stavět (jsou to normální budovy), některé animace chybí, není systém upgradů, ale to jsou všechno hrátky s proměnnými (většinou se nejedná o chybějící klíčový algoritmus).

    Ale grafika, hudba, engine, pathfinding, basic AI jsou hotovy a imho dobře.
    19.9.2011 20:09 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Ano já vím, zahrál jsem si. Přece jenom je to alfa verze a od doby co jsem zkoušel snad pre-alfa verzi se to myslím hodně posunulo. :-D
    20.9.2011 12:01 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    No tak nevím, rozchodit na linuxu se mi nepovedlo (kompilace svn nakonec ok, ale grafika zklamala...), ale nakonec binárka windows šla - a tam brány i další věci jsou "zatím nepoužitelné" stejně jako v předchozím. Jistě, že jsem se mrknul, jestli je to správná verze, když se tak málo (viditelného) změnilo (kromě grafiky, ta je je ok, ale to byla už kdysi dávno, když kromě pohybu jednotek ještě nic nefungovalo :o)... S tím, že jsou to prkotiny souhlasím, proto mě mrzí, že nejsou vyřešeny alespoň nějak dočasně - no na druhou stranu, je to alfa, není určená ke hře, ale hledání bugů :o) Ohledně ai. Na podobných hrách mě nejvíc mrzí, když se ai nepřizpůsobuje a "finále" s posledním zničujícím útokem mě zklame. X času buduju armádu/obkličuju/zabírám území a všelijak se připravuju, a ai se zmůže jen na to, postavit zničenou budovu na opačném konci města, postupně vytluču vše živé i neživé plus zablouděné dělníky a Hurá, vítězství. Proto doufám, že si s tím pohrají a ai bude lepší i bez materiální převahy,předpostavených nedobytných opevnění (které bude opravovat, a snad i vylepšovat) a skriptovaných událostí.
    belisarivs avatar 20.9.2011 16:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    pathfinding ... jsou hotovy a imho dobře
    No, zkousel jsem naposled nejaky pre A7 svn build, tak snad to zlepsili.

    Ale v tom to pomalu bylo jako kdybych hnal stado ovci na pastvu. Lajnu nejak drzet dovedli, ale bylo to takove divne. Obchazeni prekazek s vetsimi skupinami nebo klickovani mezi prekazkami byla celkem saskarna. A pritom tuznych prechodu, brodu, lesu apod. tam bude vic nez par.

    Myslim, ze jeste formace by mohly byt problem. Obzvlaste v kombinaci s hure schudnym terenem.
    IRC is just multiplayer notepad.
    18.9.2011 23:13 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Moc pěkný, od první alfy se to zdá se dost posunulo!:) Pak teda bude alpha 8 a už rovnou vydání? Kolik to bude stát?
    Saljack avatar 18.9.2011 23:23 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Jsou tam uz animace zvirat?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.9.2011 23:46 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Myslíš chodící zvířata? Jsou...Je to celkem hratelný, už mě porazili...
    Saljack avatar 19.9.2011 00:06 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    jj presne to jsem myslel diky.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    19.9.2011 09:46 stepulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Už by to mohli konečně přidat do repozirářů v archu, nechce se mi to kompilovat z auru, vždy co skončí chybovou hláškou :-(
    19.9.2011 13:22 čavo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Tak som skúsil na gentoo skompilovať aj túto verziu a bohužial, stále nevidím texty. Vidím len popisky na tlačítkach, ale ostatné texty sú pre mňa neviditeľné a zatiaľ sa mi nepodarilo zistiť, ktorý font mu to chýba, alebo aký iný problém môže mať. Škoda. Tento typ hier som mal dakedy veľmi rád a chcel som si to vyskúšať.

    Vedel by mi prípadne niekto poradiť? Google zatiaľ nič, čo by pomohlo, nenašiel.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.