abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    14.1.2016 01:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    Jo doom-like engine. Si pamatuju, že jsem si chtěl ještě v dobách bez internetu udělat podobné doom-like bludiště v DOSu a Pascalu (brrr :-D), ale nakonec jsem skončil s předgenerovanými statickými bitmapami, které se pouze kombinovaly podle toho jaké byly odbočky okolo :-D. Na rozdíl od kámoše, co si musel načítat všechny varianty externě z disku O(2^n) mě stačilo jen zhruba O(n) místa a celý to bylo v 640kB základní paměti :-D.
    14.1.2016 10:44 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    co je na tom doom-lkike engine? :-D
    Václav 14.1.2016 12:35 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    Raycasting. Je to úplně stejný princip kreslení 3D scény jako v původním doomu (i když v tomhle případě bych spíš psal wolfenstein3D-like).
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.1.2016 16:53 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    Wolf zadnejch x verzi bitmap pode toho jak byly odbocky okolo nekombinoval.. Si o tom raycastingu neco precti
    Václav 14.1.2016 18:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    A on snad říkal že jeho produkt byl doom-like engine? Jen že ten awk shooter je doom-like (což je pravda) a že on chtěl vytvořit něco podobnýho, ale nakonec to dělal jinak.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    15.1.2016 10:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    Kvalita textur :-D. Ona to měla bejt původně jen experimentální verze. Kde jsem chtěl ten engine časem přepsat třeba do opengl (rozuměj: žádnej internet a 486, a opengl tutoriály od Tišňovskýho jsem si tahal po disketách. co měly vždycky chybné sektory).
    16.1.2016 03:58 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    OpenGL na 486? To se mi nějak nezdá. OpenGL měly snad až AGP grafiky, což znamenalo přinejmenším Pentium. Potom mi to přijde i časově divné, Pavel Tišnovský ten tutoriál psal v roce 2003, kdy by to 486 bylo tak deset let staré.
    16.1.2016 10:01 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    OpenGL na 486? To se mi nějak nezdá. OpenGL měly snad až AGP grafiky, což znamenalo přinejmenším Pentium.
    Pamatuji si, ze jsem pred mnoha lety mel pci grafickou kartu, ktera stoprocentne nejakou drevni verzi opengl podporovala. A mam pocit, ze jsem ji mel strcenou v pocitaci s i486, ale tim uz si nejsem tak jisty.
    16.1.2016 10:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    Jo v roce 2003 jsem ještě měl naposled 486 :-D. Pak jsem ale měl Durona a někde na přelomu jsem začal psát tu "hru" a psal jsem jí asi i rok po přechodu na linux (2006) s tím, že to z toho pascalu v dosboxu přepíšu nativně na linux.

    Ale když o tom mluvíš, tak fakt nevím, co jsem s tím kódem od Tišnovskýho dělal, protože určitě jsem ho tahal po disketách (pamatuju si, že jsem byl naštvanej, že se jeden zdroják poškodil chybným sektorem) a internet jsem koupil asi čtvrtrok popřechodu na linux. Mám za to, že jsem nejdřív četl návod a teprve pak se chtěl naučit céčko :-D (myslím, že jsem měl chvíli i dualboot).

    [pro pobavení]

    Jinak samozřejmě už je to pár let, takže některé datumy můžou bejt dost mimo. Faktem je, že první počítač jsem dostal až po roce 2000 a nejspíš to byla ještě zavirovaná 386 a určitě měla 80MB HDD. Třeba takovej duron 666MHz mě vydržel až do roku 2012 (skoro 10 let). Při jeho koupi od kámoše mu explodoval zdroj, pak mě vyhořely SMD tlumivky do napájení zvukovky (omylem posunutý header a zkrat napájení), pak jsem měnil 9 kondíků na zdroji trafopáječkou, napájení flash čipu, kouřící RAMky při hotflashi na kámošově kompu, kompletní vyhoření zvukovky (doteď nevím proč, měřil jsem jenom výstup z 868MHz RF modulu :-D). Pak v něm párkrát byly nefunkční AGP grafiky s tvrdým zkratem a samozřejmě nejrůznější vratné zkraty při pokusech :-D. Zajímavý, že stále funguje, tyhle jsem na něm hotflashoval.

    [/pro pobavení]
    Václav 16.1.2016 10:33 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    To si dovedu dost dobře představit… Osobně jsem měl ještě v 2004 Cyrixe na 166 Mhz.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bedňa avatar 14.1.2016 18:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM======================================================================================
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM====================================================================================
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM==================================================================================
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM==================================================================================
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM==============================================================================MM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM==========================================================================MMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM====================================================================MMMMMMMMC
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM================================================================MMMMMMMMMM=
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM==============================================================MMMMMMMMMMMMm
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM==========================================================MMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM====================================================MMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM================================================MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM============================================MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM==========================================MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMG
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM====================================MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM================================MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMb
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM============================MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM=
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM==========================MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM====================WWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMB
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWW================WWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWWWW============WWWWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWWWW==========WWWWWWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMw
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWWWWggggggggggWWWWWWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMB
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWWWWggggggggggWWWWWWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMc
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWWWWggggggggggWWWWWWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWWWW__________WWWWWWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMw
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWWWW____________WWWWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMC
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMWW________________WWWWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM____________________WWMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM__________________________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMG
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM____________________________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM_
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM________________________________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM____________________________________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM__________________________________________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM____________________________________________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMB
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM________________________________________________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM____________________________________________________MMMMMMMMMMMMMMMMMMc
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM__________________________________________________________MMMMMMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM______________________________________________________________MMMMMMMMMMMM_
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM________________________________________________________________MMMMMMMMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM____________________________________________________________________MMMMMMMMb
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM__________________________________________________________________________MMMM
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM______________________________________________________________________________MMw
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM__________________________________________________________________________________
    MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM__________________________________________________________________________________b
    WASD - move, P - shoot, 1-4 - change color mode, find an elevator and press X                                                   
    ELEVATOR COMING 201 | HP 10 | SCORE 2400 | GUN READY                                                                            
    
    
    GAME OVER! YOU LOSE!
    Credits: Fedor 'TheMozg' Kalugin
    https://github.com/TheMozg/awk-raycaster
    Gameplay testing - Alex 'Yakojo' & Danya 'bogych97'
    Go away!
    
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.1.2016 17:24 Harvie.CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 3D střílečka v awk
    Ja sem si musel ve zdrojaku zakomentovat radek kde se spawnujou prisery a jit podle mapy, abych to dohral... Jinak to nejde... Hlavne se clovek nedozvi, ze za nim je naka prisera dokud ho nesejme... Bych se musel furt tocit dokola a rozhlizet jak kaca... I kdyz podarilo se mi dojit s priserama az do ty posledni mistnosti s vytahem, kde jich na me vybehlo 10 a rozsekaly me... Bez mapy se orientuje dost blbe, pac to ma maly rozliseni a barvy se opakujou furt dokola...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.