abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:15 | Komunita

Daniel Stenberg, autor nástroje curl, na svém blogu oznámil, že obdržel letošní Polhemovu cenu, kterou uděluje Švédská inženýrská asociace za „technologickou inovaci nebo důvtipné řešení technického problému“.

marbu | Komentářů: 1
dnes 13:40 | Pozvánky

Cílem Social Good Hackathonu, který se uskuteční 21. a 22. října v Brně, je vymyslet a zrealizovat projekty, které pomůžou zlepšit svět kolem nás. Je to unikátní příležitost, jak představit nejrůznější sociální projekty a zrealizovat je, propojit aktivní lidi, zástupce a zástupkyně nevládních organizací a lidi z prostředí IT a designu. Hackathon pořádá brněnská neziskovka Nesehnutí.

… více »
Barbora | Komentářů: 0
dnes 00:44 | Pozvánky

V sobotu 21. října 2017 se na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze uskuteční RT-Summit – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt.

… více »
Pavel Píša | Komentářů: 6
včera 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 22:04 | Pozvánky

Rádi bychom vás pozvali na přednášku o frameworku Avocado. Jedná se o testovací framework další generace, inspirovaný Autotestem a moderními vývojovými nástroji, jako je třeba git. Přednáška se bude konat 23. října od 17 hodin na FEL ČVUT (Karlovo náměstí, budova E, auditorium K9 – KN:E 301). Více informací na Facebooku.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
včera 21:44 | Bezpečnostní upozornění

Nový útok na WPA2 se nazývá KRACK a postihuje prakticky všechna Wi-Fi zařízení / operační systémy. Využívá manipulace s úvodním handshake. Chyba by měla být softwarově opravitelná, je nutné nainstalovat záplaty operačních systémů a aktualizovat firmware zařízení (až budou). Mezitím je doporučeno používat HTTPS a VPN jako další stupeň ochrany.

Václav HFechs Švirga | Komentářů: 3
15.10. 00:11 | Zajímavý projekt

Server Hackaday představuje projekt RainMan 2.0, aneb jak naučit Raspberry Pi 3 s kamerovým modulem pomocí Pythonu a knihovny pro rozpoznávání obrazu OpenCV hrát karetní hru Blackjack. Ukázka rozpoznávání karet na YouTube. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.10. 15:11 | IT novinky

Online obchod s počítačovými hrami a elektronickými knihami Humble Bundle byl koupen společností IGN. Dle oficiálních prohlášení by měl Humble Bundle dále fungovat stejně jako dosud.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.10. 06:00 | Zajímavý článek

Brendan Gregg již v roce 2008 upozornil (YouTube), že na pevné disky se nemá křičet, že jim to nedělá dobře. Plotny disku se mohou rozkmitat a tím se mohou prodloužit časy odezvy pevného disku. V září letošního roku proběhla v Buenos Aires konference věnovaná počítačové bezpečnosti ekoparty. Alfredo Ortega zde demonstroval (YouTube, pdf), že díky tomu lze pevný disk použít také jako nekvalitní mikrofon. Stačí přesně měřit časy odezvy

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 8
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (6%)
 (2%)
 (15%)
 (76%)
Celkem 719 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 27.9. 08:30
    Rozcestník

    Android 8.0 Oreo

    Google na YouTube oficiálně představil Android 8.0 Oreo. Přehled novinek v příspěvku na blogu věnovaném vývojářům.

    21.8. 23:55 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 22.8. 02:51 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Nejdůležitější je asi modulárnost (Treble), jsem zvědavý, jak moc to pomůže aktuálnosti androidu na zařízení všeho druhu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 11:33 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Taky jsem na to moc zvedavy. Tohle je asi jedina vyhoda apple s ios, pokud by se jim to podarilo vyresit, byla by to parada, fakt si nechci kupovat mobil kazde dva roky abych mel aktualni, rozumej bezpecny system.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    22.8. 12:26 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Bezpecny system s deravym kernelom?
    Max avatar 22.8. 12:36 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    To je podle mně mylná interpretace. Každá verze androidu vyžaduje nějakou verzi kernelu. Pokud se udělá nějaká kompatibilní mezivrstva, tak by šlo provozovat nový android na starým kernelu, který by mohl výrobce telefonu patchovat. Jde o to, že výrobce telefonu se vymlouvá na to, že nemůže vydat nový android pro nějaké zařízení, protože výrobce čipu zařízl support s nějakou verzí kernelu. Jinak nějaké úrovně a verze viz :
    Android Version    |API Level  |Linux Kernel in AOSP
    ----------------------------------------------------
    1.5   Cupcake      |3          |2.6.27
    1.6   Donut        |4          |2.6.29
    2.0/1 Eclair       |5-7        |2.6.29
    2.2.x Froyo        |8          |2.6.32
    2.3.x Gingerbread  |9, 10      |2.6.35
    3.x.x Honeycomb    |11-13      |2.6.36
    4.0.x Ice Cream San|14, 15     |3.0.1
    4.1.x Jelly Bean   |16         |3.0.31
    4.2.x Jelly Bean   |17         |3.4.0
    4.3   Jelly Bean   |18         |3.4.39
    4.4   Kit Kat      |19, 20     |3.10
    5.x   Lollipop     |21, 22     |3.16.1
    6.0   Marshmallow  |23         |3.18.10
    7.0   Nougat       |24         |4.4.1
    7.1   Nougat       |25         |4.4.1 (To be updated)
    
    Pokud se pletu, tak mně opravte, taktéž nejsem v této problematice tak zběhlý.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 21:26 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo

    Nechci vám kazit radost, ale třeba Nexus 5x, který vyrobila LG, má od Googlu momentálně Android 7.1.2, ale Linux 3.10.73. Co si pamatuji, tak se na něm kernel snad nikdy neměnil. Celý problém je, že výrobce čipsetu Qualcomm samozřejmě už dávno tento kus křemíku nepodporuje a tak ani Google nemůže aktualizovat kernel, protože na GPL každý kašle.

    23.8. 00:01 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Noo a jak konkretne se da ten zastaraly kernel zneuzit? Vzdyt je nad nim defakto samostatna vrstva. Nikdy to nebude bezpecny system, protoze takovy ani neexistuje, ale kde je ta potencialni dira kvuli staremu kernelu? Konkretne
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    23.8. 07:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo

    Nikde jsem netvrdil, že staré jádro je nebezpečné nebo že je to problém pro Android. Naopak je to důkaz, že Android na Linuxu pramálo závisí. A celkem věřím, že Google do starého jádra dává opravy. A to je přesně to, co výrobci telefonů dělat nechtějí (protože podpora již prodaného zařízení se čeká zadarmo), takže raději nic neaktualizují.

    Moje spekulace je, že Google se rozhodl zadefinovat ABI pro proprietární objektové soubory od výrobce čipů (stejně je to jen framebuffer s DRM pro grafiku a USB třída CDC pro rádio, vše ostatní bývá v Linuxu) a tak dodávat jádro včetně Androidu místo výrobců telefonů.

    Josef Kufner avatar 23.8. 11:41 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Zneužít lze snadno. Děr použitelných pro lokální eskalaci oprávnění je docela hodně. Pokud chceš inspiraci, přečtisi pár návodů na rootnutí telefonu, které nezačínají odemykáním bootloaderu. V podstatě stačí nainstalovat nějakou aplikaci a pokud ten rootkit v sobě má a máš staré jádro, máš problém.

    Pokud instaluješ jen důvěryhodné open-source aplikace a nejlépe až po kontrole zdrojových kódů a následné kompilaci na důvěryhodném stroji, tak je to celkem v pohodě – vzdáleně zneužitelných děr, které způsobí něco víc než DoS, je jen málo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pushkin avatar 23.8. 07:53 pushkin | skóre: 42 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Samsung Galaxy A3 - v pondělí mi dorazil update na Android 7.0 a v systémových informacích vidím kernel 3.10.61. Jinými slovy - i starej Debian Jessie má novější jádro (3.16.43).
    "...viděl jsem Vás žíznit a tak jsem se vrátil." | Díky, Kájo!
    Max avatar 23.8. 09:57 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Díky za opravu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.8. 21:27 kuba77 | skóre: 14 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Nexus 4 má kernel 3.4.0 i s Androidem 4.4., i s 5.x a i s dalšími novějšími verzemi Androidu (6.0-7.1) naportovanými pro tento mobil komunitou.
    Max avatar 22.8. 12:30 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Nevím o tom, že by byl iOS nějak modulární. Nemají to zapotřebí. Je to jejich produkt, který jim běží jen na jejich hw, který je vesměs řadově shodný.
    Android je v tomto jinde, protože ovladače dodává výrobce hw/čipů, android dodává Google a nad Androidem staví samotní výrobci telefonů. Pro kompletní produkt je tedy zapotřebí třech firem. Přičemž výrobce telefonů se vymlouvá na dodavatele ovladačů, že support ukončil a tak nemohou opatchovat nový Android driverama. Přidáním modulárnosti a trochu nezávislosti mezi jednotlivými vrstvami by mohlo silně pomoci, uvidíme.
    Každopádně pokud si nechceš kupovat telefon každý dva roky, kup si Nexus, resp. nyní Pixel. Tam máš support 2r feature +1r bugfix + x let core app update z google play.
    Nebo Xiaomi, nebo nějakou najvyšší třídu od nějakého známějšího výrobce.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 18:42 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Myslel jsem to tak, že je tam dlouhodobá podpora a vycházejí bezpečnostní aktualizace. Nexus nepřipadá v úvahu, neb svět se zbláznil a já na mobil nechci tahat batoh. Proto musím vybírat mezi modely okolo 4-4,5" a těch je na trhu tak jedna dvacetina.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Marián Kyral avatar 22.8. 19:15 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Měl jsem Motorola Razr XT910 (4,3"), Nexus 4 (4,7") a teď Nexus 5 (4,95") a je to tak akorát. Zajímavé na tom je, že všechny tři telefony se mi vešly do stejného pouzdra na opasku, které jsem koupil přesně na míru Motoroly. N5 už byl hodně natěsno, ale vešel se. Takže spíše než uhlopříčkou bych se řídil celkovými rozměry.

    Bohužel těmi novými Pixely to Google totálně zabil, tolik peněz za mobil nedám ani náhodou. :-(

    Takže budu muset co nejdéle vydržet na N5, než u Googlu zase dostanou rozum. Naštěstí není problém dostat na N5 Nugát a Oreo snad taky půjde. Přijde mi šílené vyhazovat funkční mobil jen kvůli neschopnosti výrobce dodat aktualizace.
    23.8. 00:05 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    To ano, protoze ramecek... ale aktualne mam galaxy a3 2015 a ve srovnani s vetsinou mobilu je z kategorie mini, navic super lehky... a presto mi to pripada jako velika lopata. Idealni se mi jevi iphone SE, ale apple je bezprizorni platforma, ktera za par let zhasne, je zbytecne se na neco takoveho uvazovat a jeste za to utracet nesmyslne penize.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    23.8. 18:23 BigBRAMBOR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    To se ti jenom pouzivanim vytahuje pouzdro, pockej par let a vejde se ti tam tablet
    Marián Kyral avatar 24.8. 09:23 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    To už bohužel nevyzkouším, po letech používání se na něm začal projevovat věk a musel jsem koupit nové. Bohužel už jsem nesehnal to samé (stejně kvalitní) :-(
    Rezza avatar 23.8. 12:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Jj, 4.5" je ideal. Nejlepsi byl 1:1 pomer u Passportu, ale u KeyOne to taky celkem ujde.
    22.8. 10:51 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    stale ma nevypnutelny ripple efekt?
    Max avatar 22.8. 11:21 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Nevím, ale google říká, že minimálně od verze 5.1 jde vypnout přes devel režim. Nezkoušel jsem.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 12:39 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Zkusil jsem na 7.1, funguje je to paradne...
    22.8. 13:37 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Vypnouy vsechny efekty jsem taky zkousel ... ale pak me stvalo ze ta pomalost androidu sla jeste vic videt, navic to ripple 100% nevyplo IIRC.
    Max avatar 22.8. 17:00 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Právě, že vypínání efektů, nebo jejich zkracování, opticky Android zrychlý, ale je pravda, že nesmíš mít nějakou vykopávku, páč pak se naopak objeví menší pocukávání, což je ještě horší,než čekat na nějaký efekt.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 17:21 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    To nesouhlasim (cyanogen na galaxy s4) - ukaz video jak to vypada u tebe.
    Max avatar 22.8. 20:15 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Mám iPhone 5s, ale naposledy jsem nahrával do Samsungu S4 mini Android 7.1.1 (nebo 7.1.2? Už nevím) a telefon se přehoupl do jiné dimenze (jak rychlostní, tak funkční).
    A když nad tím přemýšlím, do Samsugnu S4 (né mini) jsem nedávno dával taktéž poslední sedmičku a taktéž paráda. Samo, že takto starý hw se občas cunkne, ale pořád 100x lepší, než původní systém (myslím, že 5.1, pokud se nepletu).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 20:31 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Holt jsem proste narocnejsi ...
    24.8. 18:16 666
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Hlavne si naprosty magor, kdyz resis takovou picovinu jako je nejaky efekt pri dotyku.
    22.8. 13:35 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Bullshit v 5.1 snad ani nebyl.
    22.8. 13:36 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    vypnuti vsech efektu != vypnuti ripple efektu
    Max avatar 22.8. 16:59 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Četl jsi ten thread? On tvrdí, že s tím vypl i ripple a má Android 5.1
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.8. 17:20 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Cetl. Mas pravdu, v Android 5 uz ripple vlastne byl. To co potrebuju (vypnout specificky (c)ripple efekt) v Android 6 rozhodne nejde (patchuji si kvuli tomu pokazde Android a pekne me to stve), v android 7 taky ne ... tak me zajimalo jestli to uz jde v Android 8.

    Navic, to vypnuti vsech efektu nevypne ripple na 100% IIRC.

    23.8. 14:10 Djsjs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Mam osmicku a animator duration scale = off vypne ripple effect, aj ked stlacene tlacitko stale blikne.
    23.8. 15:31 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    tak tohle uz byl trapny pokus ... at uz to psal kdokoliv :D
    22.8. 15:30 lertimir | skóre: 60 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Tak uvidíme jak Oreo dorazí jako upgrade.
    22.8. 18:44 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    To si nejspíš budeš muset koupit nový telefon :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    23.8. 19:39 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    LineageOS 15.
    24.8. 19:32 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    To podporuje tri telefony kazdeho vyrobce... vetsinou vzdyccky ty 5" a vetsi verze, takze pro mne system na ho.no, protoze neexistuje hw na ktery bych si ho mohl nainstalovat aniz bych si musel koupit batoh nebo ledvinku.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    25.8. 10:35 lertimir | skóre: 60 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Věřím že nebudu. Pokud aktualizace někam dorazí tak na Google Pixel.
    3.9. 11:30 lertimir | skóre: 60 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Tak mobil se mi aktualizoval na Oreo.
    Max avatar 5.9. 00:04 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Tak se s námi poděl o své pocity :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.9. 00:10 lertimir | skóre: 60 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Tak pocity po nějaké době používání. Graficky nějaké změny, ale v postatě drobnosti. Výkonově a spotřebou telefon vydrží déle. hrubý odhad cca 12% nárust. dojem s rychlosti mírně zvýšení ale může to být whishfull thinking, nikdy nebyl pomalý. nová funkce "detekce nošení na těle" (tedy detekce v pohybu) tak se mobil nezamyká, až při odložení (nepoužívám otisk prstu mi na odmykání dostačuje)
    24.8. 19:47 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Kernel je neustále updatovan o bezpecnostni patche
    24.8. 19:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Ktory?
    Max avatar 25.8. 08:06 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Android 8.0 Oreo
    Já na telefonech vídám security level, kde je vesměs auktuální datum. Otázkou je, zda to není jen datum buildu kernelu, zda to je skutečně security level z té doby.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.