Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
SVN ma par uzitecnych use-cases i v dobach Git/Hg/Bzr
Jak už tu padlo, ne na "jiný DVCS", protože subversion není DVCS.
Řekl bych, že existují dva typické důvody, proč projekty stále ještě používají subversion:
Pokud "oprávnění" znamenají to, kdo smí co měnit, tak to se i s gitem zařídit snadno dá. Pokud byste chtěl, aby uživatel část repozitáře nemohl ani vidět, pak se spíš nabízí otázka, jestli je opravdu rozumné to mít jako jeden repozitář. Ona mi celá ta vaše konstrukce vůbec připadá spíš jako typický use case na submodules.
Další důvod je, že nás nic moc neomezuje
To bude spíš ten hlavní důvod, i s ohledem na
a kde ano, jdeme cestou oddělení dílčích subprojektů spravovaných přes git se synchronizací do master SVN.
To zní ještě víc jako submodules.
svn update na celé working copy a vím, že mám všechny projekty které mě zajímají aktuální.
Těch subprojektů, co by musely být jako submoduly, je u jednoho z repozitářů několik desítek za rok. V současnosti stačí založit adresář ve správném místě v existující struktuře a případně upravit nastavení práv, což zvládne kdokoliv. GUI zároveň poskytuje přehledný katalog všech existujících projektů pro výběr co chci klonovat a co ne.
Uvažovali jsme o gitlabu, který na některé věci už dlouho používáme, ale byla by to dost velká změna paradigmatu, pro uživatele víc práce, a jiný přínos skoro žádný. Musel by založit projekt v gitlabu, přidat ho jako submodul do hlavního projektu, ... k tomu hlavnímu projektu by muselo být nějaké lepší GUI pro výběr, které submoduly mě zajímají a které ne.
Tiskni
Sdílej: