abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (25%)
     (5%)
     (5%)
     (5%)
     (2%)
     (2%)
     (28%)
    Celkem 129 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 15:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    23.11.2015 21:55 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Ano ano, pomodlete se k svemu Bohovi, nebot pouze Buh vi, co je pro vas dobre, a jen Buh bude rozhodovat o tom, co smite a co ne.
    23.11.2015 22:48 JoHnY3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Zda se mi to, nebo se nam tu mnozi trollove co nemaji dostatecne schopnosti na pochopeni obsahu clanku/zpravy pod kterou trolluji?

    Václav 24.11.2015 06:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    No jo, no… Tím API odbourali největší problém podpisů (firemní addony které nikdo do addons dávat nechce). Navíc, nebudou vydávat i developer verzi FF která to hlídat nebude?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    24.11.2015 09:09 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Ne, to vazne neresi vubec nic, coz by ten dment o post vejs vedel, pokud by si precet aspon ten odkaz.

    "Pokud po nahrání přes toto API doplněk projde všemi testy," ... NIKDO nebude NIKAM zadnej addon nahravat. Obzvlast ne, kdyz jde o placenou vec.
    24.11.2015 10:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Tím API odbourali největší problém podpisů (firemní addony které nikdo do addons dávat nechce).

    API neřeší nic. Buď to podepisování bude fungovat úplně automaticky (a nejlépe bez poskytnutí celého addonu, jen z hashe) a pak je z bezpečnostního hlediska úplně k ničemu, nebo bude probíhat nějaká kontrola a pak to znamená, že Mozilla Foundation bude muset všechny addony vidět (ve vámi zmíněném případě samo o sobě nepřípustné) a bude rozhodovat, které podepíše (prostor pro cenzuru nepohodlných addonů).

    Navíc, nebudou vydávat i developer verzi FF která to hlídat nebude?

    Takže ve firmách, kde potřebují používat vlastní interní addon, všichni poběží na development verzích? To bude radosti…

    Celé by to mohlo jakž takž fungovat, kdyby umožnili, aby si ve firmách interní addony mohli podepisovat svým vlastním klíčem, který by šlo v rámci firmy nastavit jako důvěryhodný. A totéž by mohl udělat ve své instanci i sám uživatel. Ale obávám se, že podobně jako v případě "public key pinning" je tento model nekompatibilní se směrem, kterým se vývoj Firefoxu v současné době ubírá. :-(

    Ještě víc mne ale znepokojují plány postupně zrušit současné API pro extensions a přejít na omezené API kompatibilní s chrome. (V kombinaci s tím vynuceným podepisováním a ověřováním ještě víc.)

    little.owl avatar 24.11.2015 13:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Pokud to garantuje, ze distribuovany addon je instalovan tak jak ho autor uvolnil a nebyl modifikovan treti stranou, je to prinos.
    A former Red Hat freeloader.
    24.11.2015 14:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    V tomhle ohledu ano - ale některé způsoby využívání addonů to buď úplně znemožní nebo přinejmenším hodně zkomplikuje.
    25.11.2015 23:03 Martin Stransky | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Ano, to je pravda. Mozilla stala pred rozhodnutim zda vyjit vstric vetsinovemu uzivateli na MS Windows ktery je napadan/obtezovan ruznymi pochybnymi doplnky (addware, zmena domovske stranky, pridavani ruznych obskurnich liset/tlacitek) a nebo to nechat tak coz vyhovuje spise "power" uzivatelum.

    Vzhledem k tomu ze "power" uzivatelu je celkem minimum (muj soukromy odhad cca 3% vsech uzivatelu) tak se tomuto rozhodnuti nelze az tak divit. Muzeme s tim nesouhlasit, muzeme o tom diskutovat ale to je asi tak vsechno.
    26.11.2015 04:09 Ostap Kotab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Já s tím nemám problém ;-)
    26.11.2015 07:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Já pořád nevidím, proč by nemělo být možné mít v konfiguraci checkbox "instalovat pouze podepsané doplňky". Klidně ať je defaultně zaškrtnutý. Nebo to klidně může být jen volba dostupná about:config nebo třeba nastavením proměnné prostředí YES_I_AM_AN_IDIOT_WHO_WANTS_AN_INSECURE_BROWSER. To je mi úplně jedno, ale nechápu, proč by to u standardního buildu nemělo jít vůbec.
    26.11.2015 08:33 Martin Stransky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    V prvni rade chapejte ze Mozilla toto cili na Windows kde je (IMHO) velky bordel v ruznych nastavenich, lide mivaji svuj ucet spusteny jako admin a tak podobne.

    Mozilla se boji se ze by pripadny malware toto nastaveni prepsal a obesel to. To je take duvod pro se omezuji mista (na lokalnim disku) ze ktereho se daji rozsireni automaticky instalovat/spoustet.

    Jiste, pokud jste prihlaseny jako admin a radi vam tam pod vasim uctem malware/vir tak jste celkem v haji, ale toto je bohuzel realita spousty windows uzivatelu. Ale prave v tomto pripade je to podepisovani doplnku nejucinejsi.

    V Linuxu by toto mohlo byt i snad jednodussi ale Linux tu opet neni cilova platforma (celkem asi 2% uzivatelu Firefoxu je na Linuxu) a mozilla bohuzel nechce resit zadne speciality pro Linux.

    26.11.2015 09:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    V prvni rade chapejte ze Mozilla toto cili na Windows

    Že Mozilla cílí všechno v podstatě jen na uživatele Windows, jsem pochopil nedávno, když jsem při hledání, jak Firefox přesvědčit, aby nebránil vytvoření normálního core dumpu, narazil na tento dokument.

    Jiste, pokud jste prihlaseny jako admin a radi vam tam pod vasim uctem malware/vir tak jste celkem v haji, ale toto je bohuzel realita spousty windows uzivatelu. Ale prave v tomto pripade je to podepisovani doplnku nejucinejsi.

    Tedy aspoň do chvíle, než se malware naučí tu kontrolu zneškodnit… :-)

    24.11.2015 18:23 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Tohle je neco, co je mezi autorem addonu a uzivatelem browseru, co do toho ma co zvanit treti strana?

    Zkus si predstavit, ze v M$ nekomu jebne, a vydaji patch, ze nepude spustit zadna v M$ nepodepsana binarka.

    Ano, pokud by browser umel kontrolovat libovolny podpis vuci nejakemu seznamu povolenych, OK.

    Ve firemnim sektoru je FF ve vetsim meritku stejne nepouzitelny, protoze se neda centralne administrovat. A mimochodem, mam tu trebas appku, ktera ma mimo jiny addon, kterej je zcela objektivne velice nebepecnej - umoznuje totiz pomoci "hloupeho" odkazu spoustet primo z browseru binarky (bez dotazu). Tedy neco, co se prece nesmi do prohlizece nikdy dostat. Tudiz kdyz si takhle na webu otevru seznam pocitacu, tak si na ne muzu kliknutim poslat trebas ping/wol/trace/ssh/... proste cokoli si tam pridam. A nemusim to vypisovat do shellu/commandline.

    Kdyz takovej addon vcetne nejakyho toho silent formatu predhodim userovi a on si klikne ....
    24.11.2015 14:58 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Zk*rvit rozhraní pro addony a sebrat uživatelům hlavní důvod, proč používat Firefox? To musel někdo hodně přemýšlet...
    Václav 26.11.2015 07:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Nevím jak to s tím vypadá, o té verzi jsem četl při první zmínce o podepsání. Nemělo se jednat o development verzi, ale developer verzi pro vývojáře addonů. Prostě jen trochu víc zastrčený download buildu FF s vypnutou kontrolou podpisů (ono testovat vlastní addon při vývoji a nechávat ho po každé změně řádku kódu podepisovat by bylo asi dost naprd)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.